Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 734 ggr
sputtnick_plexus
0

OT-Gillar du?

Hej! :)

Gillar du hästar? Har du egen häst? Rider du? :)

Sätt gärna in bilder på era favvisar! :)

Eazyy
0

Jag ääälskar hästar :D
Tål tyvärr inte -.-'

sputtnick_plexus
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här är min ÄLSKADE skötis som är borta nu, togs bort p.g.a ryggrpoblem :(<33

R.I.P gubben , jag saknar dig (L)(L)(L)<3333

sputtnick_plexus
0

#1: Okej , så synd :(

soten
0

Jag gillar hästar och rider men jag har ingen häst.

Eidrik blev såld från ridskolan och var min favvis :(

Bejja
0

Klaart <3 Har en egen (;

Han är dock mkt finare i verkligheten! :O

sputtnick_plexus
0

#4: Okej, så synd :(
Så fin häst!

sputtnick_plexus
0

#5: Jätte fin!

huldisen
0

Jag har ingen häst och jag rider inte. Men har ridit :) Önskar ibland att jag skulle ha fortsatt..

sputtnick_plexus
0

#8: Varför börjar du inte om att rida då? :)

Bejja
0

En till bild.. inte så bra den heller.

ciss
0

Japp! :)

Har ridit i massa år nu & tycker att det är jättekul. Har en egen häst också, Coca Cola, som för tillfället är ute på foder. Världens finaste!

/ Cissi, medarbetare på Kanin
    www.frihetenskaniner.se

sputtnick_plexus
0

#11: Cola är så himla fin!

KvirrZ
1

Rider på ridskola, en av mina favoriter heter El Malik ox :) men har ingen brqa bild på honom så jag tar en bild på Dompan som jag också gillar :)

- Mvh Emma

jees94
0

jag äälsskaar hästar… :)

Mamma köpte en sälskaps häst till sin häst eftersom hon tävlade mkt. hon var med i stora tävlingar mm.. ( hennes häst var extra häst i OS ;P )
Det var en shettis som jag fick som dop-pressent! 
Sen tappade jag intresset och vi sålde henne.. 1 år efter började jag på ridskola och red där i 5 år.. sen har jag haft massa sköthästar( kmr inte äns ihåg hur många )…
Jag har sommarhäst nästan varje sommar..

Just nu rider jag i ett privatstall på en häst som heter tobrelone och ibland även på en som heter Jamesson.. Och jag rider med skolan på hamre ridskola 1-2 ggr i veckan <3

myriis
0

Jorå, dem är väl helt okej (: Och det är kul att rida ^^ Men jag tar inte ridlektioner just nu .

Jennie104
0

Jag rider :d

Cirkus å Celsius är mina favoriter :d

huldisen
0

#9 Jag vet inte xD Är lite för lat :P

sputtnick_plexus
0

#17: Hahaha okej :P

Ellen95
0

Japp jag ÄLSKAR hästar!!!!<3 Har två stycken UNDERBARA hästar<3 Två nordsvenskatrvare på fyra och nitton år<3

emmsaaan
0

Jag älskar hästar men jag rider inte. Har inte tid. Nordsvenska är ju mysigast :D

[Zoie]
0

Jag gillar hästar !! :) Men jag rider inte nu men har gjort det.

Ellen95
0

#20 japp det är dom!!<3

salle_10
0

ja älskar hästar de är otroliga tycker jag!!! jag har ingen egen men min moster har 5 hästar¨!

Denna kommentar har tagits bort.
Jordgubbsgodis
0

jag älskar hästar och jag rider men har ingen egen

emmsaaan
0

Jag rider ibland hos min mormor kom jag på. Fast mest så håller jag på med shettisarna (24 & 35 år). Brukar gå promenader och så :) Mysigt!

Har ni kollat på Emil i Lönneberga någon gång? När han köper hästen (nordsvensk tror jag att det är) & rider barbacka, då blir hela jag glad. ÄLSKAR den hästen verkligen :')

Tixy
0

Man kan väl säga att jag älskar hästar, beror ju lite på hur man räknar det..
Har inte ridit på ridskola, däremot ridläger och hos en kompis som har hästar. Får se, men ska försöka ta en turridning på islänning under 2008. :P
Skulle gärna ha en egen pålle, men ekonomin säger ifrån.. ^^

Har en del trevliga minnen med hästar, bland annat hos min kompis som har en ponny och två varmblod. Ena varmblodet, som är sådär lagom grinig och hatar att stå i stallgången (men är tvungen då man inte kan gå in i hennes box).. Så stod jag och kelade med henne medan min kompis och hennes mamma ryktade och kratsade hovarna, och så började massera henne runt om över huvudet, och helt plötsligt stod hon och sov. O.O dom trodde seriöst att jag hade drogat hästen XD

Sotis
0

Japp jag älskar hästar<33333 Har två stycken nordisar.D Dom är bääst<3

johanna_loveAnimals93
0

Jag gillar hästar men rider inte. :P

Feliciaa
0

Jag älskar hästar, red förut..

Men jag slutade för jag hade inte tid, och så gick det lite trögt också.. o.O Jag hade ridit i två år, och först på dem två sista lektionerna andra året så får vi lära oss att galoppera! V

Lippo
0

Hästar är mysiga tycker jag ^^
Har ingen egen men jag rider :)
Bilden är på min absoluta favvohäst Lollipop,
äälskar honom! :D<3

Mickis1994
0

Älskar hääästar. Har ridigt 1 gång liksom på riktigt *stolt*
är allergik mot hästar -.- och hö och halm o allt slags gräs ;K

Mvh Michaela Glansk.
Riverruns Hoppkaniner, uppfödning av hoppkorsningar. 

[Niike]
0

Jag har ridit en bra tag men slutade i när jag började 7:an för det blev så mycket med fotboll, skola och hästar. Men jag funderar på att börja igen om jag slutar med fotbollen, för det är så grymt kul och hästar är bara så goaa(:

pandabjorn
0

Hästar e bäst xD  rider på ridskola. På islandshästar. Min lilla favo e Mani<33 en liten svart polle^^

sputtnick_plexus
0

#43: Åhh, älskar islänningar! Kan du inte lägga in nån bild? :)

Majsbecka
0

Här är "min" lilla dam! :) Hon är inte min, men jag brukar kalla henne för min ändå för att det är bara jag som rider den sötnowsen <3 Jag rider hos en privat person som har 2 egna hästar och just nu 2 till som hon hyr ut stallplatser till :) Sak samma, Hon heter Fricka och är en korsning mellan Arab och fjording och hon är 26 år :P Fast hon är väldigt pigg och kry ^^, Hon är bestämd dam så man får vara lika bestämt tillbaka :) Jag rider henne ca 1-2 gånger i veckan.. Ibland mer, det bror på om vi har mycket prov eller om ägaren är borta och så :)

Hon är världens underbaraste, Älskar henne mer än mest <3 Min lilla Frixon <3

sputtnick_plexus
0

#36: Naaw, vilken sötnos!

[Kaninfluff]
0

Jag hade häst i ca 3 år, sen blev jag för stor och tappade intresset. Nu är han såld, men står fortfarande kvar i vårat stall :)

sputtnick_plexus
0

#38: Naw så underbart söt häst!

lauraa
0

Älskar hästar något enormt! Har en egen bustott också såklart.

**Smætla frá Jorniduugír
**Islänning f. 2001, skimmel

Helt underbar och fantastisk på alla sätt och vis. Hon är ganska ädel för att vara islänning, lite pågrund av att hon gått på fel diet i sitt förra hem. Men nu har hon börjat lägga på sig lite "islännarfett". Den enda islänning jag vet som kan hoppa över 1 meter - det ni! <33

sputtnick_plexus
0

#40: Så himla fin bild och jätte fin häst!

[Kaninfluff]
0

#39 Tack, men han är så mycket sötare IRL, hans ögon strålar av bus! xD

sputtnick_plexus
0

#42: Hahaha okej ;) en riktig buuse ;)

[Kaninfluff]
0

#40 men hallå? alla hästar kan ju hoppa. Jag och mitt gamla russ (på bilden) hoppade ju över en meter, och russ är ju oftast mindre

pandabjorn
0

Bild på min favo mani <33

haha han e mycke gulligare nu med all vinterpäls xD

lauraa
0

#44 Det är klart? Men jag skrev inte att min häst är den enda som kan hoppa 1 m. Jag skrev att min häst är den enda islänning jag vet som hoppat över 1 m.

pandabjorn
0

#44 islänningar är inte så duktiga på att hoppa =) jag tror vi hoppar ca 60 som mest på vår ridskola…

[Kaninfluff]
0

vaddå, bara för att dom är islänningar? det tycker jag är helt fel, att dom blir behandlade som om dom inte kunde hoppa!

lauraa
0

#48 Vadå behandlade? :S Herregud, jag skrev bara att hon är den enda islänning jag vet som kan hoppa bra! De islänningar jag träffat innan och de som också står i vårt stall, kan inte hoppa. Jag har inte alls sagt att själva rasen Islandshäst inte kan hoppa?

Och nej, islänningar är inte kända för att vara bra hoppare, men jag har inte skrivit att de suger på det heller. Det gäller bara att träna.

[Kaninfluff]
0

men om t.om kor kan hoppa relativt högt kan väl en isis?

lauraa
0

#50 Klart att dom kan. Min kan iallafall. Men har iaf inte sett någon annan isis hoppa så högt.

Frida-L
0

#40 Jag känner en islänning som har hoppat 1,10 m :P Du har en jättefin häst :)

[Kaninfluff]
0

dom kanske är underskattade, men jag tror att dom kan mer än vad vissa tror

lauraa
0

#52 Skit också, jag som trodde min isis var den bästa x) Haha, tack så mycket :)

Frida-L
0

#54 :P

aliciia
0

jag rider i ridskola men ja har typ en foderhäst åxå en shettis Viktor som e typ 110cm