Kanin iFokus

Kanin

Etikettfärger-teckningar-och-raser
Läst 1056 ggr
lauraa
0

Ras?

Jag funderar nu lite smått på att skaffa en ny kanin. Känns så himla tomt utan alla :'/ Men jag har än så länge inte hittat någon ras jag fastnat för ..

Vad har du för ras och vad är det bästa med den rasen?

Idril
0

dvärgvädur har jag.. tycker att den e den finaste rasen just för sina stora hängande öron.. dom e helt oemotståndliga.. :) sen e ju deras temperament helt underbart oxå.. så jag tycker du ska köpa en dvv.. :)

lill-jarven
0

Har också en dvv (inte helt hundra på att han är renrasig dock) han är lugn och lat och kramgo :D Jättemysig ras

Tina-A
0

Molle och Leah är dvärgvädurar, fast Leah är en större korsning.

dvv är supersöta och underbara, men ibland kanske det är roligt att skaffa en lite ovanligare ras? :))

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Romana_12
0

Tindra är en Dvärgvädur och Lejonhuvad. 

Det som är så underbart med dom är att dom e så himlans gosiga.. Och bra hoppkaniner.. Lejonhuvade är jättesöta och dvv är så bra hoppkaniner! =)

Sotis
0

Jaa du jag vet inte men jag gillar typ alla raser;)

Lans
0

Dvärgvädurer är ju jättemysiga. Iaf mina (: Annars gillar jag dvägharar. Men dom är ju inte direkt myskaniner kanske (;

http://lans.blogg.se

Målar och ritar porträtt på beställning.

Gör även armband och kaninselar.

Priser och info:

http://lans.blogg.se/tillsalu/

Mina auktioner på tradera:

http://www.tradera.com/finding.mvc/itemlisting?ftgnr=1175999

sputtnick_plexus
0

Gillar alla raser, :D
Vill du ha en stor, eller liten kanin?

KvirrZ
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har en hermelin/pekingteddy korsning och 2 teddydvärgvädurar.
Teddydvärgvädurar är helt underbara<3

- Mvh Emma

sputtnick_plexus
0

8: URGULLIG kanin! :)

KvirrZ
0

#9 Tack :D

- Mvh Emma

sputtnick_plexus
0

vsg :D ^^

[Niike]
0

#8 Fluffet;D <33

Enligt alla som har teddydvärgvädurar verkar det vara en helt underbar ras. De är också väldigt fluffiga och söta :') Såå, en sån blir det nog för mig någon gång i framtiden, får jag hoppas(A)

Jag har en dvärgvädurskorsning, en lejonhuvad och en fransk vädur. Har haft ett antal dvärgvädurar innan så det är en ras jag verkligen kan rekommendera! Lugna, snälla, goa och kärleksfulla små individer:) <3
Fransk vädur är en väldigt lugn och harmonisk ras, de är som små hundar. ^^
Lejonhuvad tycker jag det är liite mer fart i, och de är mer "sprättiga" och inte lika lugna som dvärgvädurarna. Men det är vad jag har uppfattat det som iaf:P

twinnie
0

TEDDYDVÄRGVÄDUR <3

johanna_loveAnimals93
0

Dvv är bra! Rekommenderar det :P

ciss
0

Jag har en hermelin fuchs, en långhårig & fluffig hermelin alltså. Hon är jättemysig, slickas hela tiden & rätt lugn. På banan är hon en riktig tiger, en duktig hoppare. Vi tävlar aktivt.

Tycker att det är en härlig ras. Vissa tycker att de är spattiga, "tittiga" och ungefär motsatsen till lugn. Jag har ju en hermelin, min kompis har två hermeliner, min kompis hade en hermelin som rymde & avled och har även ett par andra kompisar som har eller haft hermeliner. Allihopa tycker att det är en underbar ras! Jättevackra & söta till utseende, mysiga att pyssla om, trevliga att hålla på med & för det mesta duktiga hoppare :)

Har även sex stycken korsningar, 50% hermelin fuchs, 25% lejonhuvad och 25% dvärgvädur,

/ Cissi, medarbetare på Kanin
    www.frihetenskaniner.se

Caramellen
0

Jag har 2 vädurar och två lejonhuvade :) Vädurar tycker jag har härligt temperament men mina kan få lite lustiga saker för sej ibland :) Men dom är arbetsvilliga kaniner tycker jag :)

Lejonhuvade tycker jag är jättemysiga :) De är så finurliga och kan ibland vara lite busiga ;) Men de är så villiga ! Hjälpsamma och gör alltid sitt bästa , bra hoppare om dom har viljan och jag har itne märkt någon envishet heller :)

Keligast
0

Dvärgvädur <3

Clariiz
0

Dvärgvädur <3

Men älskar fluffiga kaniner :)

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

Dotti_
0

Dvärgvdurens temprament är så underbart <3 Men hermelinen är så underbar med <3

Här är en bild på min dvärvädur <3

RallyKanin
0

jag har en hermelin jag gillar han jätte mkt han har blivit jätte tam om man klappar dom mkt blir dom riktiga kel grisar ^^

Agda
0

Holländsk kanin: Underbar ras, både vacker och trevlig. Och lite tokiga är dom också ;o)

Stravaganza
0

Dvärgvädur/svensk päls.

Livlig, är nog det bästa ordet man kan beskriva den med. :)

ninaochica
0

LEJONHUVAD Är absolut mi favorit :) de är gulligast och så är Chica en lejonhuvad ^^

Mickis1994
0

Holländare. Trevliga vill gärna var amed en, tålmodiga , roliga, skit mysiga, dem flesta är bra hoppare och dem är jättevackra å helt underbara :D ibladn lite tokiga XD

Mvh Michaela Glansk.
Riverruns Hoppkaniner, uppfödning av hoppkorsningar. 

Sotis
0

Dvärgvädur är jätte fina!=D

SofiaGenne
0

Dvärgvädur - en helt otroligt social och vacker kaninras! Väldigt gosiga, då de är bra hanterade. Otroligt söta också. Jag håller själv på med en uppföning av dom, just för att jag verkligen gillar denna ras grymt mycket. Lagom stora också.

MVH
Sofia Genne - www.teamsl.blogg.se

ParaKiss
0

Jag vet inte riktigt vilken som är min favorit ras =). Alla är bra och fina på sitt sätt =). Och man skulle vilja ha en utav varje ras typ ^^ .

Men teddy dvv är ju fina
även jamora
fransk vädur
sallander, osv osv. Finns som sagt många fina raser =). bästa är att du själv går efter vad du tycker och känner för än att lyssna på andra =).

Denna kommentar har tagits bort.
Myrra
0

Rex är en helt underbar ras tycker jag!

Har 3 st och pälsen är helt otroligt mjuk.

En aktiv ras som inte gillar att sitta i bur!

Belgisk hare och också både vacker och livlig, har en själv!

Marie

Sosso
0

Dvärgvädur är den enda rasen jag har haft och har ju därför inget att jämföra med men det är en jättebra ras tycker jag. Bra temperament framförallt. :)

annikaL
0

#21 Vad söt han var, det ser ut som en påskhareGlad

Lippo
0

Jag har en blandras vädur/dvärgvädur/lejonhuvad mm. Min v/dv/l blandis eller hur man ska säga är väldigt sällskaplig med mycket energi så han är mer i behov av att få springa på stora ytor någon gång om dagen till skillnad till min dvärgvädur som inte springer runt och skuttar lika mycket :) Han är för övrigt på avataren.
Dvärgväduren tycker jag också är en bra/trevlig ras :)

Feliciaa
0

Dvärgvädur :)  Har själv en ( Vet inte om han är renrasig/blandras )

KajsaM
0

Du kan också kolla igenom alla våra artiklar om raser :)