varför kanin?
Varför köpte du din första kanin och hur fick du ditt kaninintresse? Berätta lite om din första kanin också.
Tänkte det kunde vara lite kul att veta :)

Jappo är min första kanin
Jag och min bästis hadde ''tröttnat'' lite på varran så vi slutade umgås på några månader sen så ringde jag henne så var vi hos henne och hon har en kanin som heter Mollan så vi var med Mollan och då kände jag att jag älskade kaniner .. :)
för att dom är så söta
tilla är min första egna kanin men vi har haft boris lite längre fast han är min systers

Mina egna första kaniner köpte jag för att jag ville ha ett djur, och jag visste att jag inte skulle få en hund eller katt, så kanin kanske? jag frågade och jag fick. Intresset byggdes upp mer och mer för varje dag, och när de kaninerna dog kände jag att jag ville ha nya. Då köpte jag lille skutt och ronja.
Mina första kaniner hette Alvin och Bebina. Alvin var kastrerad när jag köpte han, så de fick bo ihop. De var viltgrå manteltecknade dvärgvädurar. Jag fick dem den 8/11 -05, och hade dem i 1 år och ca. 3 månader. Jag hittade dem döda den 7/2 -07, i deras bur. Jag gjorde misstaget att ha dem i en markfast bur, så nått djur hade grävt sig in i deras bur och dödat dem. :(
Ännu har jag ingen, men troligtvis till sommaren om allt går som det ska.. ;)
Har i ett antal år prenumererat på djurtidningen Pets, och därmed läst en del. Och en låg- och mellanstadieklasskompis hade/har en gullig kanin. Men förut har jag trott att kaniner bara har varit ett "ha i bur och fodra"-djur, men så hittade jag till KIF och har helt ändrat uppfattning. :)
Sputtnick & Plexus är mina första kaniner.
Från början, så var Plexus min storasysters kanin, men hon ville inte ha han efter ett tag & gav han till mej. Hon går i 9:an nu och har väldigt mycket med skolan och hinner helt enkelt inte.
Så jag fick ta över honom.
Det började med att vi frågade våran föräldrar om en hund, men dom sa "Nej, vi ska inte ha nån hund nu." Då tänkte vi att vi kanske skulle skaffa kaniner eftersom att dom är så söta och så, och vi hade alltid gillat dom. Det sa vi till våra föräldrar och då sa dom "Jaa, vi får väll tänka på saken…"
Sen när vi hade gått ut skolan, det skulle bli sommarlov, då, när vi skulle äta middag, så låg det en lapp på våra tallrikar "Jag är en kanin, som inte har något namn, ingen ägare eller nånting. Jag skulle gärna vilja ha en ägare" Det stog nått sånt. Jag & min syster blev överlyckliga och vi väntade & väntade tills dagen kom då vi skulle hämta dom.
Ägarna kände mamma och pappa sen tidigare, och dom hade tagit kontakt med dom för att mamma & pappa visste att dom hade kaniner som skulle få ungar. Så då tog dom kontakt med dom, och sa att dom skulle komma den 17:onde maj, så vi for och hämtade dom.
Min första kanin hette Nicke, han var en liten hermelin. Honom var det mamma och pappa som köpte och hade ansvaret för, jag var typ bara 2-3 år ;)
Sen efter att han dött ville jag och min ena syster ha kanin igen så vi köpte Pepsi och Busan, Pepsi vet nog många vem hon var<33
Sen när Busan dog i februari (6 år) känndes det bara helt tomt, sen, några månader senare, hittade jag Isaac. 5 veckor senare var han min<3
Sen tingade jag två små damer, Phoenix och Plimpy. Sen dog min älskade Pepsi<33 (6½ år) och några dagar senare fick jag hämta Flickorna<3
Så nu sitter jag här med mina 3 små älsklingar och kaninintresset :)
- Mvh Emma
Zoie var min första kanin :)
Det börja när jag var 6 -7 år då vilja jag ha en kanin dom var så mysiga tyckte jag då :) , men då var jag dock alldeles för liten för att ta hand om en kanin . Åren gick sen när jag var 9 år flyttade några in i ett hus i närheten av vårt hus . Det var en mamma och en flicka dom hade kaniner . Flickan som bodde där var 2 år yngre än var jag var . Dom hade 2 kaniner som jag bärde och klappade ofta , det var då kanin intresset började :) Sen i våras fick jag en liten kanin som heter Zoie :)
När jag var liten hade min bror kaniner. Jag var inte så intresserad av kaniner men jag klappade dom nog någon gång i bland. Senare trötnade han på kaniner och min storasyster tog över hans 4 kaniner. Något år senare dog den ena kaninen Tjorven. Men min storasyster hann inte med 3 kaniner så hon tänkte sälja alla utom en. Men då fick min lillsyster en av kaninerna. Jag var fortfarande inte så intresserad av kaniner. Men så skulle min syrra åka bort en vecka och vi skulle passa kaninerna. Det var då jag började tycka kaniner var roligt och efter det fick jag en av hennes kaniner Star. Star dog i Januari i år. Efter henne ville jag köpa en ny kanin. Helst en hoppkanin. Då blev det Sessan. Och nu har jag panda också <3
Min första kanin Star<3
Jag har typ alltid gillat djur. Mamma och pappa sa som bara att jag skulle få en kanin och då blev jag jättte glad. för jag hade som alltid tjatat om ett djur.