Kanin iFokus

Kanin

Etikettutanför-ämnet-ot
Läst 3545 ggr
lauraa
0

OT: Har du hund?

Det fanns en sån här tråd förut, men hittar den inte ;/ Så jag gör en ny! Nog måste det finnas fler än jag som älskar hundar här? :D

Så, har du hund? Vad heter den? Ras? Lägg gäärna in bilder!! :D

Theresze
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Japp, ir familjen:) Hon heter betsie och är en sankt bernhard

myriis
0

Min familj har haft uppfödning av hundar ganska länge nu, men för tillfället har vi tre st.

lauraa
0

Jag hade ett helt gäng hundar här hemma förut. Men efter jag skaffade häst var vi tvugna att omplacera ett par. Men vi har kvar några hundar, såklart!

Salsa, är en blandis, omplacering.
Mika, renrasig schäfer, egenuppfödd. DRÄKTIG! :D:D
Topaz, renrasig schäfer.
Chivas, renrasig schäfer, egenuppfödd.
Saga, mops, min alldeles egna <3

Jennie104
0

Näpp men en katt

Tixy
0

Japp. Idelma, 5-årig blandrastik. Hon är 75% dobermann och 25% flatcoated retriever. Omplacerad hos oss för 1½ år sedan. Ses väl som min, även om far får ta ut henne ibland (hej orkeslös ungdom .. Men det är jag som tränar henne och köper saker ständigt.

Dock fungerar hon ytterst sällan med andra hundar. Och hon kan inte simma. ^^

lauraa
0

#5 Åh, jättelik min Salsa! Fast Salsa är lite långhårig ;) Har likadant halsband till henne dessutom ;)

lill-jarven
0

Hundar är mitt liv! Har 3st egna fast det var bara 2 av dom som flyttade med mig ner hit till Umeå, den tredje trivs bättre med mammas hund så han fick stanna där.

På bilden: Mina 2 blandisar Indra och Joxa, mor & dotter :) Alaskan husky/Border collie

lill-jarven
0

Och så en bild på min älskade bichon frisé Oliver som alltså bor kvar hemma.

psyko
0

Ja-a, har världens vackraste voffe(enligt mig iaf)  :)

Väntar valp till sommaren, en liten sankt bernahardstik, det ska bli roligt.

MarHai
0

Är extramatte åt 9 cockrar <3

Har ingen egen hund, men i framtiden så…

/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin

flisan93
0

Älskar hundar men har tyvärr ingen:(

Zvintos
0

Jajemensan!
En liten rottweilerhane vid namn Balder, som blir 13 veckor på lördag.

Zvintos
0

Och som tur är, så har man lekkamrater både nu och när man blir stor.
Här sitter han tillsammans med svärföräldrarnas rottweilers.

Fr v: Wilma 3 år, Eddie ca 1,5 år & Balder 13 v.

Dior_94
0

#12 & #13: Så söta. :)

Nej,jag har ingen hund.

KvirrZ
0

nej, men vill ha ^^,

Cassy<3 *vila i frid gumman*

- Mvh Emma

Moonstrike
0

Japp, en lagotto romagnolo. Isadora "Isa" är en tik på 5½ år :) Hon är som den systern jag aldrig haft..

(ska lägga in en bättre bild på henne också.. på den här bilden är hon nyklippt)

Moonstrike
0

<3

Bejja
0

Min lilla cocker valp blev avlivad i aug. efter andra operation då hon var 6 månader..

Holly var min var min stora kärlek och jag trodde aldrig att jag skulle kunna leva utan henne.. men jag har inget jävla val. Jag klarar aldrig av att se den här filmen utan att gråta.. därför undviker jag det men jag vill visa er den iaf..

Jag tycker det är så himla jobbigt när han sjunger "Born to this evil world", hon föddes ju till denna elaka värld.. där hon fick lida och genomgå  operationer och långa nätter på djursjukhuset.. Jag hoppas bara att hon mår bra där hon är och att jag får träffa henne igen.

http://www.youtube.com/watch?v=zko-FmjnlI0

KvirrZ
0

#18 älskar den låten<3 beklagar :'(

- Mvh Emma

[Zorro_93]
0

#12 Ååh! så söt min syrra har en rottwailer älskar dom värkligen en jättefin ras, ne jag har ingen hund men vill ha :(

dreamiz
0

Jag har en underbar phalenekille på 11 månader.
På fotot är han på väg att glida ner från sängen. Ibland tycker han visst det är smidigare än att hoppa ner. Han är underbar! Han heter Lady Carmelias Alexander the Great, eller till vardags: Alex.

Hemski
0

Nej, men vill ha ^^

ciss
0

Vill gärna ha en papillon eller en border collie :)

/ Cissi, medarbetare på Kanin
    www.frihetenskaniner.se

malinroth
0

klart jag har :) Världens bästa dessutom :P Nelly är 5år och är en irish softcoated wheaten terrier :)

fiorano
0

Ja,Jag har hund som heter Lova.Hon är en keeshond.

Ync
0

Jag har två hundar,
inga blandras. ;)

Frits - en jack russel terrier
Thea - en gul labrador

det är sååå söööta :]
Thea är dock en val och Frits blev 4 för ca två veckor sen :] <3

min mamma provade ett nytt photoshop program, så texten ska in vara där, btv. fruttis ser kanske lite arg ut men de busar och är helt fredliga <3

KajsaM
0

Ja :D Viggo, jämthund på 11 månder :) <3

SaraB
0

Nej, tyvärr inte, men jag ska köpa en BICHON FRISE i framtiden. Just nu får jag passa en lite taxherre vid namn Felix när jag vill, så det är riktigt kul! Älskar hundar!<33

johanna_loveAnimals93
0

Nej, det har jag inte men jag älskar hundar. Min pappa är allergisk så vi kan inte ha hund hur gärna vi än vill… :(

Jojsan
0

nej tyvärr. Älskar hundar och hade gärna haft en men har inte den tiden som krävs. men i framtiden! :)

emmsaaan
0

Nej. Har inte tid & min syster är allergisk. Men vill gärna skaffa en toypudel i framtiden.

#18 Beklagar :( Jag grät när jag såg filmen.

Keligast
0

#30 #32 Varför inte skaffa en allergivänlig hund?

Jag har två nakenfisar här hemma, Ronja & Fiffi <33

johanna_loveAnimals93
0

#33 Jag har föreslagit det hemma men mamma och pappa vill inte. Och sen är det ju inte säkert att han tål dem, det är ju inte alla allergiker som tål allergivänliga djur heller. :/

twinnie
0

Nej, men vi har planer på att skaffa en cocker spaniel. Det enda som saknas är tid ..

Keligast
0

#34 Ja vet, men besök olika uppfödare med olika allergvänliga hundar och se hur din pappa regerar.

twinnie
0

Men sen kanske man har siktat in sig på en speciell ras, och kanske inte ens passar ihop med en hund av allergivänlig ras. Det är ju inte så att det finns ett stort urval allergihundar.

Keligast
0

#37 Nej, det vet jag. Men det finns några underbara allgvänliga vänner stora som små.

emmsaaan
0

#33 Jag har inte tid & jag vill inte skaffa hund när min syster är med & ansvarar. Hon kan inte ta ansvar & hon är helt ärligt dum i huvudet. Det skulle bara bli en jobbig hund som skäller & tigger vid matbordet hela tiden eftersom att resten av familjen inte kan ngnting om hundar. Men vill så gärna ha en toypudel, lagotto romagnolo, portugisisk vattenhund, tibetansk terrier eller kinesisk nakenhund. Alla de brukar vara allergivänliga. Men som sagt var, jag hatar min syster & vill inte få en störd hund

Ellen95
0

Nej,jag har ingen hund. Men jag har tjatat på mamma & pappa men dom säger bara nej.

Men nästan varje dag brukar jag kajsa(sotis) lina(limpan) vara ute och gå med två underbara hundar. Dom heter ina och tyson. Ina är en goldenretriver. Tyson är nån sorts korsning tror jag.:)

fiorano
0

ok

Nathalieee
0

Japp,.  är syster med #1 så bild nr #1 är familjenshund .

Och så har jag en egen vovve okså <3 Santos heter  han , han är en BC :)

jees94
0

aa…. Elr nja vet inte riktigt……. :(  
Vill helst inte prata om det nu :(

twinnie
0

#43 :( <33

Noa-Nisse
0

Jepps jag har en underbar voffsing! :) Vid namn Timmie. Vi i Familjen har haft honom sedan han var valp men han är egentligen Min hund. Han fyller 7 år den 25 December. Timmie är en vit dvärg/mellanpudel. Han Älskar agility och långa promenader. Att lligga och mysa i sängen är nästan det bästa som finns. Att bada är inte roligt. just nu mår inte min lilla Timmemann så bra. :/ blodförgiftning, men han blir bättre och bättre för varje timme som går och vi hoppas att han blir helt återställd för att sen fortsätta med Agilityn! :)

Medarbetare på Hundar.ifokus

[ouioui]
0

Vi har 3 hundar, här är en av dem, våran collie, Annie

sputtnick_plexus
0

Nej, det har vi inte. Min familj funderar på att köpa.

Min pappa är intresserad av jakt och sånt, han vill ha en fågelhund, som han kan jaga med.

Vi hade en hund förut, men det vart så gammal… Den hette Tessy och var en Engelsk Setter. Hur söt som helst!

[ouioui]
0

Här är våran äldsta hund, Oggy som är en Howavart på drygt 3år

sputtnick_plexus
0

48: Omg så fin hund!

[ouioui]
0

Och här är våran dvärgpudel, Milli, hon är varken yngre eller äldre, hon är den som är mitt emellan Anni och Oggys ålder  =)

[ouioui]
0

#49Tack så mycketGlad

Kramar Sandra

annaforsgren
0

Min största dröm är att ha en hund, men det får vänta tills jag flyttat hemmifrån. för mamma är allergisk tyvärr:(

Mvh Anna :D
Medarbetare på Jättekanin.ifokus

sputtnick_plexus
0

#51: np :)

Fiona
0

vi i fam har en hund, Snuffi, hon är korsning Golden retriver, Drever och Shiller. Har inte bredband så pallar inte att lägga upp bild just nu ;P Men min drömhund är en kinesisk nakenhund (A)

Jenny

Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Kika gärna in på min blogg

emmsaaan
0

#50 Gud va vacker :) Jag älskar pudlar.

huldisen
0

Har tyvär ingen vovve ;/ Men min familj vill ha en :) Så det kanse blir en vovve snart (A) ^^

salle_10
0

japp vi har två border colly korsningar som heter indra och shelly

soten
0

Har haft, den är död :(

R.I.P Fia

emmsaaan
0

#58 Beklagar :( Vila i frid Fia.

Jennie104
0