Kaninfotograf
Kom på värsta grejen nu på morgonen.. Att jag kan ju faktiskt skriva på KIF och fråga om någon vill träffa mig med sin kanin, så jag får fota lite. För jag har inga motiv kvar som jag inte testat, känns det som.
Jag har då min systemkamera (Canon EOS 300D) med ett 18-55 objektiv, men kanske kan få låna något av min bror, om jag inte införskaffat ett till tills dess.
Självklart är det gratis, då jag brukar hålla mig till natur och mina egna djur, och därför aldrig fotat kaniner förut. Bilderna skickar jag antingen via mail/msn, eller lägger in dom på en CD och skickar/ger på en eventuell kaninträff.
Jag själv kan dock bara röra mig inom stockholmsområdet, med viss gräns, då jag är livrädd för att åka kommunalt. Bor i sollentuna och har nära till både tunnelbana och pendeltåg.
Omkring mig finns det flera stora gräsytor och skogar.
Om det är något som behövs till bilderna så ordnar du det. :)
Ni kan självklart gå ihop några stycken om ni tycker det är roligare. :)
Tjoa till, antingen här, via PM eller msn (Tixy-@hotmail.com), om du är intresserad eller undrar mer. :)
Mitt enda krav är att du antingen har en rejäl skopa humor, eller är riktigt pratglad och har trevliga ämnen att diskutera.. Annars blir jag tyst. X''D
Gud så kul ! Jag hade gärna kommit om jag inte bodde 100000000 mil bort xD ;D
Låter skojjit, det skulle man kanske prova ngn gång.. :)
#1 Haha, men om du börjar gå nu så kanske du är framme till våren/sommaren? :D

Låter roligt. Men jag bor också för långt bort..
#3 Hm, ja:) Jag kan ju fundera på saken, höhö xD
#2 Det är bara att tjoa till. :)
#4 Aw, okej. :(
*puttar upp för att se om någon nappar* ^^
Kul idé! Bor också för långt bort men hoppas du hittar nån som nappar. ;)
#8 Men ååh x) Tack ändå :)

Låååååångt bor jöö x< annars skulle jag inte tveka x_x
#10 Fy på dig, eller kanske dina föräldrar.. :P

Jag bor i sundbyberg ;) det är nära
#12 Ja, enkel resa med pendeltåg med byte i karlberg eller något.. ^^

#14 Om jag någon gång kommer till skåneland så kommer jag våldgästa dig och gosa upp dina djur. :) Kan mycket väl hända att jag snor med mig ett gäng upp till 08-land.

Håhå nä ingen ska norpa mina små djur o.O
Aeemen.. dåå.. då.. då klonar jag dom! O.o Du vet, jag har värsta kloningsmaskinen i bakfickan..

Kan du inte klona din hund till mig (:
Tyvärr bor jag också för långt bort :( Annars hade det varit jättekul! Men jag kan ju passa på att fråga hur du trivs med Canon EOS 300D? Funderar nämligen på att köpa 400D nämligen, men jag väljer mellan den och Nikon D50 ;P
#18 Självklart! Om du vill ha ett extremt nervvrak omkring dig hela tiden, så.. ;)
#19 Du får väl.. rejsa hit! :D
Jodå, både 300D och 400D (ena brodern har 400D) är väldigt trevliga kameror. 400D har ju en rörelsegrej, så man behöver inte fokusera om hela som med andra kameror (heja!), vilket är en grym fördel om man ska fota rörelseobjekt. Den är mindre än dom tidigare, tex 300D och 350D. Ganska litet handgrepp, vilket kan vara jobbigt om man har stora händer.
Är inte så insatt i Nikon, men du kan ju fråga på Fotoifokus, dom kan en hel del där. :) Sen bör man testa flera kameror.. Du kan ju gå till en försäljare som har ett gäng för att se hur du trivs med greppet och menyn och så. :)

#20 jag har redan mig själv så då har vi något gemensamt=)
#21 Haha, perfekt. :P Dock leker hon inte med hundar (däremot föraren) och kan inte simma. Och är helt galen.. :)

Det låter perfekt ^__^
#23 Lycka till med kloningen. "köpet" går inte tillbaka. :D

#24 när kommer kloningen? -väntar förhoppningsfullt-
Detta var ju ingen OT tråd så jag fixade till rubriken ;)
#25 Kastar iväg den nu, stå beredd så du kan fånga. ;)
#26 Hum… Iofs.. ^^ Tack för hjälpen ;D

#27 jag har en känsla av att jag får stå länge och vänta
Vad kul det hade varit om ett proffs hade fotat ;) Men bor alldeles för långt bort :(

Du kan få komma hem till mig och fota, säg bara till har kaninuppfödning och bor granne med en kompis till dig (Nezen) 

synd a<tt jag bor så himla långt bort .. :/
Jenny
Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
Kika gärna in på min blogg

Jag bor ganska långt bort :(
#28 Hon kanske stannar och äter en korv på vägen. :)
#29 Proffs kan jag inte direkt kalla mig, men en vacker dag kanske jag är där. :P
#30 Ah, se där! :) Hälsa henne från mig. Dock är det så svårt att ta sig dit, dumma sl.. ^^ Ska försöka lista ut bästa sätt.
#31 & #32 Aw, okej. :/