Kanin iFokus

Kanin

Etikettutanför-ämnet-ot
Läst 193 ggr
twinnie
0

Rymlingar?

Idag när jag var och praoade och vi var ute med hundarna började alla hundar plötsligt bli alldeles stingsliga och dra och gläfsa. Sen såg vi tre medelstora kaniner, skutta lugnt förbi, max 3 meter ifrån vårat "led". Det var en maffig/robust kanin med dubbelhaka. Svart med lite vitt i ansiktet och på tassen, ett öra upp och ett ner. Sen var det en lite "ädlare" eller "harigare" kanin som var viltgrå wienertecknad, rätuppstående öron. Och sist kom en ung (max 6 månader) typ blå zobel såg det ut som. Hann inte se eftersom den var ganska snabb. Rätuppstående öron den med.

De var väldigt nyfikna på hundarna. Alla utom den yngre i varje fall. De verkade vara vana vid både människor och hundar för de följde efter oss en bit. Så .. enligt mig verkar det som att dessa har rymt hemifrån? Detta var i utkanten av Husby, norr om stockholm, i ett ganska stort bostadsområde. En utav kaninerna (viltgråa) såg även ut att ha något sorts sår vid ögat.. Jag kunde inte fånga in dem eftersom jag hade 4 hundar att hålla koll på. En annan tjej försökte, men utan resultat.

Känner någon igen beskrivningarna? För någon måste ta itu med den skadade kaninen iallafall.. Jag ska försöka ta mig dit imorgon och se om jag kan fånga in dem.

Romana_12
0

Jag känner en kille som är 6 år och har en kanin som är vitgrå och den är borta , kanske är den men ja bor 45 min från Sthlm men ''Max'' rymde för 3 dagar sen.. Kanske kan va han (?)

elasive
0

Antagligen. Fråga i närheten, kaniner går oftast inte så långt om de kommer lösa utan håller sig runt där "hemma" finns.

Jennie104
0

1# skönt om det är ''Max'' såfall!!
Hoppas du fångar in dom :)

senna
0

ojj. hoppas de finner hem igen.

twinnie
0

#1 Vet du lite mer exakt hur kaninen ser ut?

EllinorK
0

De är säkert utsläppta helt enkelt.

Fiona
0

lycka till hoppas ni fångar dom :)

Jenny

Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Kika gärna in på min blogg

emmsaaan
0

Hoppas att det funkar!