Kanin iFokus

Kanin

Etikettutanför-ämnet-ot
Läst 1501 ggr
Noa-Nisse
0

OT-grannfejden

Såg ni Grannfejden idag på tv, det var om dom i Hagestad som hade hållt på och bråkat i TRE generationer ;P hahah..

så var där en person som sa: "Ja, ALLA i skåne är likadana, avundsjuka och letar efter bråk" eller nått.. jag bara skrattade som in i!! sjuka personer nmåste jag säga!

och så textade dom det som sades när dom pratade skånska? :O det förvånade mig ganska mycket ;P

Grannfejden

Medarbetare på Hundar.ifokus

twinnie
0

Fattar inte ett ord av skånska ^^

Noa-Nisse
0

;P haha.. nee jag förstår, det är ju inte så ofta som det är på TV ;P dock pratar inte jag så brett, men min farfar gör :P

typ ni som bor uppe i stockholmområdet säger: Plöja, men dom sa plojjau typ :P hahah

ciss
0

#1: Samma. Typ "jaaamäään hallååååååjahhhh". ^^

/ Cissi, medarbetare på Kanin
    www.frihetenskaniner.se

ciss
0

Jag känner mig trög när dom snackar skånska i program.

www.frihetenskaniner.se

myriis
0

Haha, det låter ju kul (A) när går det, jag vill nog se det nästa gång ;D

Noa-Nisse
0

#5,, det vara bara idag som det var här nereifrån ;P

Hahahh!! måste bara berätta en sak som hände idag.. dethar lite med detta att göra..

jo vi har ett tema arbete i skolan nu som har med katastrofer att göra, så skulle vi ringa upp Aftonbladet och höra hur dom hanterade median när det var världsomfattande katastrofer.. så ringde vi ett nr vi hade fått, så kom vi till en som svarade och sa att vi skulle ringa till någon som hette Olof någonting… och hon som svarade pratade uppländska, så sa hon… "ni kan ringa till redaktören han heter Olof….. Med F" Hahaha.. precis som om inte vi fattade det? :O haha

twinnie
0

#6 Vadå? Fattar inte xD Olof stavas ju alltid med F?

Noa-Nisse
0

#7,, hahah!! jaa jag vet,, det stavas Alltid med F,, men hon trodde kanske inte att vi skåningar fattade :P hahah

ciss
0

#7: Nej, man kan faktist heta Olov. Känner en som heter Olov ^^

www.frihetenskaniner.se

Noa-Nisse
0

Vaa kan man?

twinnie
0

Va!? kan maN!?

ciss
0

Jaaa? ^^

www.frihetenskaniner.se

Katter3
0

Jag bor bara en liten bit ifrån Hagestad. :P

Mvh Johanna
www.fotografjohanna.se

Tixy
0

Jag låg i sängen och smådog åt det. Alltså, dom ber om hjälp, men vägrar ta emot den? ;o Mogna jävlar <//3 XD

Mickis1994
0

När man snackar skånska med mig behöve rjag en tolk. xP ja nsckande med en åå jag ba efter ett långt tag "jag fattar liksom itn så mkt" o den ba "jävla 08" xD å en min kompis snackade med den persoen liten  senare å det slutad emed att dem snckade engelska hah XD

Mvh Michaela Glansk.
Riverruns Hoppkaniner, uppfödning av hoppkorsningar. 

Naaathaaa
0

Haha, ja de hade bråkat i tre generationer, inte klokt och idag när vi hade Kemi satt vi och snackade om det så sa Calle, läraren att han sonen där i programmet var hans kompis o de hade gått i samma klass. Redan då var de värsta ovännerna =)

huldisen
0

Har inte sett det ;/

Men skånska är gööligt ;)

Hemski
0

Jag är sämst på dialekter xD

Alltså har inte så mkt erfarenhet av att prata just med skåningar men när jag ska prata med jämtläningar får ja typ säga va en miljard gånger och oftast brukar då någon översätta åt mig. Det är verkligen svårt att fatta vad folk med vissa dialekter säger.

Ync
0

Tänk om man såg en skräckis på skånska/norska.
hahaha, det är skrattretande XD

ciss
0

#19: HAHA, som jag sa till dig för några dagar sen ^^

www.frihetenskaniner.se

[Zoie]
0

Vad är det för program ?? *nyfiken*

Ync
0

#20; Jag vet. XD

Tixy
0

#21 Robert Aschberg och tre medlare, som det kallas, försöker lösa konflikter mellan grannar runt om i Sverige. ^^

aliciia
0

haha , de e sköjj å titta på ;D , Värmländska å "dalanrnaspråk" å skånska e roligast men stockholmska e ju för kul ^^

Tixy
0

#24 "Dalarnaspråk" kallas dalmål, och det finns så många du inte orkar räkna till. Olika dalmål i olika byar, serru.. ;) *besserwisser* XD

aliciia
0

jaja, där ja va en gång lät de för roligt x) tackar vet jag göteborska ^^

Tixy
0

#26 HAHA, första gången jag pratade med en som pratade riktig göteborska i telefon förstod jag ingenting. :D Det enda jag sa var typ "va? O.o Johan, PRATA SVENSKA!" ^__^''

[Zoie]
0

#25 Jag pratar dalmål :)

Eazyy
0

När är reprisen? ;P

Naaathaaa
0

Nu kollar jag på det i varje fall :P Så antagligen är det nu =P Hehe, så larvigt det är alltså!