OT? - Djurkläder
Tycker ni att det är okej att folk sätter kläder på djur?
T.ex att en chihuahua har skor på tassarna?
i förebyggande syfta, JA.
för att männiksor tycker det är sött, NEJ.
Medarbetare på Hundar.ifokus

Samma som 1 !
som Noa_Nisse sa.
och vissa hundar måste ju ha täcken och kläder på sig för att de inte ska bli sjuka, som Kinesiska Nakenhundar då.
Och skor på Chihuahua, tycker jag inte att man ska har om det inte är så att den har väldigt dåliga tassar…
Samma som 1.

Det är vissa som tar på dem klänningar och skor bara för att dem tycker att det är gulligt :/
min Chihuahua FRYSER annars. Han har kläder.

Om dem fryser eller behöver så tycker jag att det är okej
Som #1 :)
Kläder eller "kläder"?
En hund som fryser kan man fixa en tröja med något sött motiv eller ord på, men vafan, värsta kostymen med krage och slips? Nejtack.
Det är förstås ok om man har en hund som behöver kläder för att inte frysa, och det spelar ju ingen roll om man har ett vanligt täcke eller en söt tröja. Jag tycker också det är ok om man har något för att det är sött någon gång i bland. Tex på jul eller så, men inte som kändisar som har det varje dag.
Jag tycker det är okej för hundar att ha kläder på sig!
#11 Hur menar du då med kläder? Och vid vilka tillfällen?

Det är ok att ha kläder för att tex den fryser och dyl med inte annars.

#1 svarar samma som du

jag tycker att de kan ha om de behöver kläder och kanske fryser om det e kallt ute eller så, men inte skor, de kan de ju knappt gå i!! annasr om det bara är för att det är sött, sitter dåligt på djuren eller så som bara besvärar djuren tycker jag det är fel.
NEJ!, enligt min åsikt är det djurplågeri i nästan högsta grad att sätta på ett djur människokläder eller andra kläder . Ev kan exempelvis en liten chihuahua eller en häst ha en fleece väst OM den fryser dvs. Annars tycker jag att det är ganska uppenbart att det är djurplågeri!
#16 Varför är det djurplågeri?
Jag tycker att det är helt okej ifall man sätter på en hund som annars fryser tex. en stickad tröja då man går ut osv.
Har en kompis som har en smal liten tax som hon har stickat tröjor till å så, för att han annars fryser då han är ute. Han har haft det sen han var liten å han bryr sig inte alls om den.
Hon har även köpt en blandras som har bland annat nakenhund i sig nu, som hon får hem om en månad, och måste även ha kläder på honom.
Jag ser det inte alls som djurplågeri, eftersom djuren annars fryser då dom är ute.
MEN, dom som har på jättemkt kläder bara för att det är roligt, och som inte alls behöver det egentligen, det tycker jag också är fel, såklart.
#17 Läs mitt inlägg igen. Jag skrev: "Ev kan exempelvis en liten chihuahua eller en häst ha en fleece väst OM den fryser dvs. Annars tycker jag att det är djurplågeri." Läs mitt inlägg igen noggrannare så får du ditt svar.
#18 Jo, jag läste det. Men du skrev ju fleece väst bara å så. Jag undrar fortfarande vad som är djurplågeri om hunden har en tröja på sig, ifall den inte störs utav det å tycker att det är oskönt eller obekvämt?
Alltså. Ifall djuret inte behöver kläder, tycker jag aaabsolut inte att man ska ha det. Det kanske låter som så eller nått, men det tycker jag såklart inte :)
De kan ju ha kläder täcke m.m om de behöver de inte tex. skor åså.. som häromdan på ett köpcentrum så såg jag ballerinaklänning till chihuahua å de va sånt här stixit typ/nät fy f*n på dom som köper sådant
Tycker att de kan ha kläder om det är en ras som fryser….
#12 Som såna dära tröjor och så. För vissa hundar kan ju frysa.

Samma som #1…'
djur mår inte bra av att ha kläder på sig. Om vägen skulle vara saltad är det okej med tassskydd eller ett TÄCKE om det regnar men inget gull täcke som det står princess på utan ett som värmer och inte sitter konstigt utan ungefär som till en häst

Om de fryser, och värkligen behöver något varmt på sig är det helt okej.
men att man klär på ett djur bara för att det är kul, absolut inte okej!