Kanin iFokus

Kanin

Etikettbur-och-aktivering
Läst 300 ggr
[Zorro_93]
0

ska jag??

jag har har länge funderat på att släppa keso lös ute men vågar man jag är orolig att han att han ska springa bort. han kommer inte när man ropar på han.

tycker ni jag ska pröva släppa han??

och ska jag låta han springa på hur fort han vill eller??

Jojsan
0

hur är han när han har sele och koppel på sig? pröva att ha han i sele och koppel och kopplet hängande efter. sen försök att om du måste ta upp han så använd inte kopplet, låtsas att han är lös för att se hur det går. om det nu är panik så kan du ju ta tag i kopplet. börja så.

senare när det går bra kan du pröva ha han bara i sele utan koppel ifall du lättare vill få tag på han. till slut kanske du kan ha utan sele alls. :)

emmsaaan
0

Jag gjorde som nr #1 säger :) Funkade jättebra. Fast min lilla Uzza har blivit modigare så nu brukar hon försöka springa iväg ;)

sputtnick_plexus
0

Tycker att du ska göra som 1 säger.

[Zorro_93]
0

okej! när han har sele så är han lugnare men när man tar va selen vill han gärna rejsa iväg men om han springer iväg tror ni han vänder tillbaka sen eller?

ciss
0

Låt honom springa hur fort han vill. Gå  försiktigt någon meter bakom honom hela tiden.

/ Cissi, medarbetare på Kanin
    www.frihetenskaniner.se

[Zorro_93]
0

okej. något mera jag ska tänka på??
asså jag är så himmla rädd att han ska rejsa iväg och inte komma tillbaka, det skulle vara så hämskt :/

emmsaaan
0

Om du är rädd så kan du väl be familjen och ställa sig lite "runt" kaninen. Ifall att han skulle springa så är det större chans att han blir fångad. Jag hade även med en filt som jag försökte kasta på min kanin när hon rymde. Men det funkade inge bra så jag använde den till att schasa in henne i buren igen.

Jojsan
0

#7 då kanske hon blir rädd och försöker hålla sig borta från dig i fortsättningen?

[Zorro_93]
0

okej!
tack för svaren:)

elasive
0

Min dvärgvädur VirreLina är väldigt snabb och svår att fånga även utan sele så jag avstår. dessutom har vår trädgård inga hörn så hon skulle sticka all världens väg.