Skåneträff
Eftersom att alla har börjat prata om att ha Stockholmsträffar och på andra ställen så tänkte jag att det hade varit roligt att ha en Skåneträff. Vi hade en träff i malmö i somras och vi skulle haft en i augusti men det blbev inte av. Och den vi hade i somras var super rolig.
Någon gång i oktober. Kanske någon gång på höst lovet( vet inte i fall alla har höst lov samtidigt men). Vi får ju i alla fall ha det på en helg. Jag vet inte riktigt var vi kan ha träffen men det kan ju de som ska vara med ge exempel på var vi ska vara.
Ge exempel gärna exempel på datum och var vi kan ha träffen..Skriv ert namn och er/a kanin/ers namn på listan.
Lista:
Emma, Dumle, Retsina och Cloetta?

Lista:
Tina, Dumle´? & Albin, v.44

Lista Jag, flickvän och Theo
Gärna i Helsingborg eller Malmö
Någon helg;P

Tina, Dumle´? & Albin, v.44
Bea, Twix o ev Toulouse

Lista:
Emma, Dumle, Retsina och Cloetta? (skanorskaniner_)
_Tina, Dumle´? & Albin, v.44 (Keligast_)
_Bea, Twix o ev Toulouse (Bejja_)
_Lolaisdenied, flickvän & Theo, Helsingborg/Malmö (lolaisdenied)

Hej!
hade varit kul..bor också i skåne (hässleholm) så det hade varit kul :P Kan dock inte under höst lovet p.ga USA-resa..Den kanske kan va i närheten av t.ex Höör..det är ju rätt centralt menar jag.. eller kanske i Hässleholm …men det kvittar ju..bara det inte är för långt från Hässleholm (bästa för mig) men bestäm ni! Kommer gärna om jag får för er och kan!

Jag tycker nog Höör är bäst! Om vi hittar någon platts där!

Vad tycker ni?? :P
Jag kan kanske komma :D

Höör blir ganska långt för mig. Jag bor i Skanör. Jag vet inte om min mamma vill köra mig till Höör. Men jag kan fråga.

okej..var tycker du det ska vara?? Jag kan dock inte komma ända till Malmö.. (tar mer än en timme att åka) :S

60 mil till höör nått annat?

#10: Kunde du komma om vi hade det ungefär när det är höstlov?? Du skulle väll på semester. Men bor någon i Höör då??
#11: Var bor du?? Vi kommer ha träffen i skåne och det är nog ganska lång hit i falll du har 60mil till Höör.

Jag kunde tyvärr inte komma under höst lovet för jag är i USA då men kanske någon helg..kanske helgen efter eller så??

Jag (känner) än som bor mellan hörby och Sjöbo.. (nathhhaaa) eller någor sånt heter hon här… hon visste något ridhus där i närheten så om du vill kan jag höra med henne om hon vet någor bra ställer där omkring.. Hade varit kul om vi kunde ha lite hoppning (kaninhoppning) med…jag kan ta med mina hinder..så om man inte kan hoppa redan så kanske kaninen kan få prova på.. för de som vill då..

Har pratat mer med mamma, vi kanske ev. kan vara i min trädgård. Jag bor utanför Lund.. Jag kan fota den lite imorgon.

#15: Det låter bra..

Ni får säga vad ni tycker imorgon om trädgården :)
Hur gör vi med kompostgaller, tar alla med själv? annars har jag några få att låna ut.

Jag kan ta med några.

Jag kollar med Natha så fort jag kan så kanske.. vi kan ha det någon lördag efter Höstlovet?? Hade varit super kul! Vi hade ju kunnat typ grilla krov, ha Kaninhoppning (både prova på och en liten tävling) och lite annat kul med ninisarna.. Eller vad tycker ni??

Va bra! Vi får planera mat o allt sånt också.

jag kan också ta med om det behövs!

japp

Vi kan väll göra så att vi kollar villka datum vi kan tills i morgon så kanske jag har fått tag i natha så mailar vi varandra då!

eller?? :P

#19: Det hade varit roligt med en liten tävling.. Jag kan fixka något fika.

en tävling skulle vara kul (: Bara inte så högt.. xD eller man kanske kan bestäma höjd sj men att alla tävlar mot alla iaf? så varje kanin hoppar på sin nivå liksom

#26: vi kan ju ha olika klasser

jaa!
Jag kollar villka dagar jag kan sedan kollar jag det med er (om det är någon ni kan mm.) så kanske vi kan fixa lite.. Hade varit super!! Skickar mail till er i morgon så kan vi ju sätta ut en artikel om det sedan.. Ska även höra med klubben jag är med i där (kaninhoppningsklubben) om det är någon där i från som vill komma.. Vi kanske kan ha så att vi har en klass med 10 cm, en med 20cm, en med 30 cm, och sedan en med 35 cm så kan man ju vara med i villken man vill :P
Men vi kan planera mer sän!
Mailar i morgon!!

Låter jätte bra tjejer!
Kan det inte vara en i Borlänge ? :P

#30: Gör en tråd och se om någon vill komma som bor i närheten.
#31 Okej :)
Om jag kan följa med har någon extra kompostgaller som jag kan få låna då? (A)
Har inga tyvär :/

#33: Jag har också kompost galler som jag kan ta med.
#34: ja du,eftersom jag inte har några kompostgaller själv så vet jag inte hur många som blir lagom hehe ;)
Men hur många ungefär? :D Tack förrästen :D
#35: Tack :D
Hur gamla är ni som kommer vara med ungefär? ;D

#36 Jaa :) det borde räcka med typ 8 stycken (; (2 hagar som sätts ihop) Jag är 15 , dusj? (:
jaa!! va kul!! hihi,, jag har inte sett denna tråden fören nu!! ;) haha!! i lund hade ju varit toppen, det tar inte så långt tid för mig att komma in iaf! =)
jag kan tar isf om jag kan komma, med mig fika, eller korv eller något annat gott! :)
ahh,, gud va kul!
Medarbetare på Hundar.ifokus
_Lolaisdenied, flickvän & Theo, Helsingborg/Malmö (lolaisdenied_)
_Johanna: Skalman (noa_nisse) KANSKE ?!?!
Medarbetare på Hundar.ifokus

Vet inte riktigt om vi kan vara i min trädgård, är rädd för kaninpesten o RVHD :S vissa om mina är inte vaccinerade..

vissa av mina menar ja haha

#40 Mina är vaccinerade och Dumle´ skall snart vaccineras. (kaninpest) Jag tror det är fler här som har vaccinerat sina kaniner med.

#42 Dem kan ju ändå vara smittbärare, har jag hört iaf.. tar ingen risk :S
#37: Okej, det blir bra :D
Jag är 12 :P

#43 Ta inte illa upp nu, men då råder jag dig att inte komma på träffen. Det är lika stor risk att dina kaniner bli smittade på ett okänt ställe än hemma hos dej (visseligen kan det smittas om nån kanin som har sjukdomen och satt på din gräsmatta och sen kom din kanin)

#45 Då är det väll bäst att jag inte kommer.

#46 Alltså du får själv bestämma om du vill komma eller inte. Inte jag! Men jag berättade riskerna, eftersom du är så försiktig (och det kan jag förstå du är, ingen vill ju att sin kanin skall få dödliga sjukdomar)

Hej alla!
Hade tänkt att träffen kanske skulle kunna va mellan Sjöbo och Hörby! Datumen som jag föreslår (och som jag kan) är:
24 eller 25 Nove..
1 eller 2 Dec..
15 eller 16 Dec..
För mig funkar även nu i helgen men det kanske blir lite tait med tiden.. Det är ju en hel del saker som ska fixas..
Jag kan fixa hinder och även kompostgaller till ett antal kaniner..
Det hade varit super om vi kunde bestämma en dag så fort som möjligt så jag kan leta upp en platts vi kan va på!
Skriv villket ni tycker är bäst!

#47 Min hane är vaccinerad o allt :S Men är rädd att han kanske på något sätt sprider smittan vidare sedan typ.. en otydlig förklaring men ändå

Mitt råd till alla är att inte ta med o-vaccienerade kaniner.. Tävlingen kommer antagligen vara i ridhus men det finns ju ändå en riska att någon av de andra kaninerna ska bära på smittan!
Om man tar med en o-vaccinerad kanin är det på egen risk! Det anser i alla fall jag

#49 Jag tror inte det är något problem! De mästa smittorna är ju under sommar/höst så om vi har det de datum jag har föreslagit så tror jag inte det är något problem!

Håller med #50 :)
Kan tyvärr inte denna helgen eller nästa :/

Men villket datum tycker du?? :P

Va bra! :D Jag hinner nog dessutom vaccinera dem andra innan också (:

#53 Jag vet inte, Dumle´ skall vaccineras om 2veckor. Så tidigast om 2veckor..han skall även grundkontrolleras (han följer inte med om han har smittande sjukdomar)

Okej! bra! men skriv villket av detumen som står på #48 ni tycker hade varit bäst så kan vi ju kanske ta det!

tycker att 1-2 december låter bra (:

Det tycker jag med! Det är väll 1:a advänt då?? Då kan vi ju kalla det adväntshoppet :P (eller hur det stavas)

haha jaa precis (; men skulle det vara i ridhus eller?

Ja hade tänkt det (att det skulle va i ridhus då!) ! Ska höra med en jag känner som bor där så kan vi ju se..Kan medela i kväll eller i morgon

Men ska vi bestämma den 1:a December?? (det är en Lördag!)
Jag kan inte komma om vi ska vara i ridhus tyvär! :(
Tål ej hästar :'/

Jag tycker det skulle vara jätte bra! Men vi får nog mest hålla oss i ridhuset isf (: Men ska vi ha priser o sånt också`?

#62 Jaha, okej.. ''/
japp :'(
Finns det ingen annans stans vi kan vara på ? (A)
Är jättesugen på att komma!! xP

Jag vet inte tyvärr :( Det är ju lite kallt att vara ute
Jo det är sant :(
Hoppas vi lyckas lösa det ;)

jag ska skriva upp ett förslag så om en liten stund skickar jag det till er! Vänta lite

Åh Theo som inte är vaccinerad:(

Skåne träffen:
Hade tänkt att vi kunde börja med lite träning i Kaninhoppning för de som vill…
t.ex att de som håller på med Kaninhoppning hjälper och ger råd till de som inte hoppat med sina kaniner innan.. Vi börjar med t.ex 3 hinder 5 cm. Och så får de o-vana kaninerna träna lite på dem…
Vi kan ju också göra en bana bredvid med hinder som är högre (för de kaniner som kan).
Sedan efter ca 1 timme så kan vi ju ha en liten tävling. Med de som vill vara med. Hade tänkt att vi kunde ha dessa klasserna:
Mini-mini klass: 3-4 hinder 5-10 cm
Mini klass: 6 hinder 15-20 cm
Lätt klass 25-35cm
Medelsvår klass: 35-40 cm höga hinder
Så kan vi ju ha lite priser till de som hoppat bra. och kanske även något för bästa kaninhantering. mm.
Hade tänkt att det kunde finnas lite fika till försäljning.

#69.. Men om du vaccinerar honom nu så hinner han få alla sprutor han behöver
Åh vad kul det låter!! :D
(J*vla allergi :/)

Nå vad tycker ni om förslaget?? :P

Jag kan ingen av de förslagen som _titti_ har föreslått. Och jag är även allergisk så jag vet inte om jag klarar det. Men jag vill inte ha det i dedcember det ska ju vara snart inte om 2 månader.
Jag kan den 11/11(på eftermiddagen) och 17 och 18/11. Jag kan även den 28/10. Det hade varit roligare att vara utomhus.(om det inte är för kallt) i slutet av november och december har jag fullt upp. Den 24-25 är några av kaninerna i Landskrona och jag kan inte at dem där i från. Sen ska jag konfimera mig och det är en massa lexioner i December och sen ska jag få en kusin..

okej =(
#74: De datumen tror jag att jag kan :D

Det blir roligt med tävling men hade vi inte kunnat ha fler hinder i klasserna. De riktiga tävlingarna har ju minst 8 hinder. Och Lätt klassen brukar inte överstiga 30 cm.
Jag kan hjälpa till och ge råd till de som vill. Jag har ju själv kaninuppfödning så jag kan ganska mycket.

villka datum föreslår ni?? och var tycker ni att vi ska va??

jo hade tänkt 8 hinder på lätt klass och 10 på medelsvår

28/10 , 11/11 (på eftermiddagen) eller 17 och 18/11, någon som kan då???
#78:Finns det plats utan för det ridhuset?? Var ligger det??

Jag hade tänkt att vaccinera honom när han kastreras (om man kan de ) o.O

#82: Prata med veterinären.. Men när ska han kastreras??

Jag har svårt fram till den 18/11 sedan kan jag nästan alla helger

"skanorkaniner" om du addar min msn så kan ju vi försöka komma på något där och sedan maila det till de andra

info kommer i morgon!
OBS! Det blir den 11/11

Det kommer bli utomhus så även de som är alergiska (mot häst eller vad det var) kan komma!
Åh vad bra!! :D

jaa det är kul att alla kan vara med!!

är det något spec.. ni vill att vi ska ha med på dagen mer än hoppning?? :P

Var kommer det bli då? :D

det kommer vara kaninhoppnings träning och därefter tävling. Sedan har vi nog inte planerat mer än att det kommer va fika också. Men vad tycker ni att vi ska göra mer??
Hmmm… x)
Fika, fota, snacka, annars står det still i huvudet på mig just nu x)

okej! Tror vi kommer på lite när vi är där med!
Ja det tror jag med ;)
**
Listan:
_Johanna: Skalman (noa_nisse
_) KANSKE ?!?!
_Eleonore: Disa (Eazyy)
Var någonstans kommer träffen att vara? :)
**

Vad kul det kommer att bli! Kommer vi ha priser och så eller?

Kan vi inte ha det i närheten av Ystad?

Ystad? Någon som tycker det? :P
Ystad är inte så jätte bra för mig, får åka bil i ca. 1 timme då xD
Vi kan ju kanske ha någon kaninfrågesport? ;D

#98: Där det verkar som vi ska ha det just nu är inte jätte lång till Ystad.
Var någonstans ska det va? :P
Hur länge ungefär klarar en kanin att åka i bilen?

#absolut toppen idé det med frågesporten!! :D så går man ihop i lag med nån man inte känner så hjälps man åt med det som man e proffs på båda 2 o har gemensamt o lär känna varandra :P
#102: Ja 2 och 2 verkar bra :D

#101: Kaniner kan åka ganska lång i bilen. Var bor du?? Mer info kommer imorgon om det nu går och ha på det stället..
#102:Vad ska den handla om?? Kaniner eller allt möjligt..

super kul med frågesport! :) Jag ska också tillägga att jag tar med Gracie ist (amazing Grace) för toulouse (;

Listan:
**
Emma, Dumle, Retsina, Cloetta och Buddha? (skanorskaniner_)
_Bea, Twix o Gracie (Bejja_)
_Johanna: Skalman (noa_nisse
_) KANSKE ?!?!
_Eleonore: Disa (Eazyy)
**
#104: Jag bor utanför Marieholm (som är en by) som ligger ungefär 1 mil utanför Eslöv :)
Frågesporten kan väl handla om kaniner fast kanske även lite andra grejer? :)
Jo, kom på en sak till :)
Eftersom vi skulle ha hopptävling är det någon som tar med sig hinder då eller ska alla ta med sig själv? ;)
Isåfall måste jag låna (igen xP) eftersom jag ännu inte har några riktiga hinder :(

Theo är född 070620 så det tar ett tag innan han ska kastreras :P
Fast man måste väl inte ta med sin plutt;)

#108: Alla om har hinder kan ta med. Sen bestämmer vi där vilka hinder som ska användas.
#109: Nej det behöver du ju inte.. Det är ju roligt att bara vara med..
#108: Okej,vad bra! :)
Längtar tills om en månad (A) ;)

Man vill ju inte riskera att ni snor Theo ifrån mig >,< Bäst han stannar hemma hehe

var ska det vara ? :)
#112: Haha xD

#112 Nej, precis (; Det får vi iinte riskera ;D

#102 Jag och Johanna skall vara XD haha!
Vad kul :) Hoppas det blir av..

Jag tar med ca 8 hinder så om man inte har är det inga problem!
Tävlings-plattsen är inte ricktigt bestämd än men vi hade tänkt ha den någon stans mellan Sjöbo och Hörby! Det är rätt centralt i skåne så alla kan komma! Mina kaniner har åkt bil 1 timme utan några som hällst problem! Man ska bara se till att det inte lyser sol rakt in på dem! I så fall kan man hänga en handduk över buren
Listan:
**
Listan:
1Emma, Dumle, Retsina, Cloetta och Buddha? (skanorskaniner)2Tina, Dumle´? & Albin, v.44 (Keligast)3Bea, Twix o Gracie (Bejja)4Lolaisdenied, flickvän & Theo,Helsingborg/Malmö (lolaisdenied)5Johanna: Skalman (noa_nisse ) KANSKE ?!?!6Eleonore: Disa (Eazyy) 7Cassandra: Linus, Titti, (kanske Lina och Nina), --> ( _titti_ )
Glöm inte skriva er på listan.. så man vet hur många som kommer!
**

Jag kommer bygga hinder under höstlovet eler innan och om jag inte gör det så kommer jag låna en kompis hinder. Men jag ska bygga några hinder på höstlovet det har jag bestämt. Så jag vet inte hur många hinder jag tar med mig.
#113: Det kommer vara i Skåne. Och det är ju långt till dig.

Tycker ni det är OK om man har en summa på ca 10 kr för att få vara med på kanin-träffen? Pengarna kommer gå till priser mm.

??
Ja det blir väl bra :) 10 kr är ju inte så mycket :)

För att vi ska kunna ha priser så måste vi ju nästan ha något sånt. Vi hade tänkt att ha priser både till föraren och kaninen. Till tävlingen då.

Gud vad kul det låter :) hade varigt med ifall det nt bara hade varigt den 11/11 =( hoppas att ni får det kul!

Kostar det 10kr/person eller 10kr/kanin?

Vi har inte ricktigt bestämt priset helt men ungifär 10 kr/person var det tänkt.

Min kompis Emelie kommer också på träffen. Då blir vi lite fler. Hon och hennes mamma har också kaninuppfödning och Emelie håller även på med Kaninhoppning.
1Emma, Dumle, Retsina, Cloetta och Buddha (skanorskaniner)2Tina, Dumle´? & Albin, v.44 (Keligast)3Bea, Twix o Gracie (Bejja)4Lolaisdenied, flickvän & Theo,Helsingborg/Malmö (lolaisdenied)5Johanna: Skalman (noa_nisse
) KANSKE ?!?!6Eleonore: Disa (Eazyy) 7Cassandra: Linus, Titti, (kanske Lina och Nina), ( _titti_ )
8Emelie Andeson: Jump for fun Kalaha och Twister

va kul!

:)
Vem ska handla priserna? ^.^

#129: Jag handlar priser till kaninerna och _Titti_ handlar till förarna, i hopptävlingen. Men om vi ska ha andra tävlingar så får någon annnan fixa priser till det.
#130: Okej :)
Skulle vi ha en frågesport med? :P

#131: Ja det kan vi ha.. Men vem kan fixa en frågesport. Kan du fixa en?
#132: Hmm,det kan jag nog göra x)
Hur många frågor?
Hur ska vi göra? Typ som en tipsrunda eller liknande? :)
1Emma, Dumle, Retsina, Cloetta och Buddha (skanorskaniner)2Tina, Dumle´? & Albin, v.44 (Keligast)3Bea, Twix o Gracie (Bejja)4Lolaisdenied, flickvän & Theo,Helsingborg/Malmö (lolaisdenied)5Johanna: Skalman (noa_nisse
) KANSKE ?!?!6Eleonore, Disa (Eazyy) 7Cassandra, **Linus, Titti, (kanske Lina och Nina), ( _titti_ )
**8Emelie Andeson, Jump for fun Kalaha och Twister
9:Anton, Felicia (Zanton) (Eazyy's bror :P)
Jag och min bror kan få låna 8 st kompostgaller till våra kaniner så de kan ha en gemensam Hage ;) (Tack för att vi får låna förrästen! :D)

#134.. om du vill kan jag fixa priserna till det med..
#135: Ja det hade varit bra :D
Men ska det vara typ en tipsrunda? så man hänger upp frågorna lite här och var :P

Jag kommer inte ha med alla mina 4 men jag skrev alla för jag är inte säker på vilka jag ska ha med.
#138: okej :) Nu frågar jag igen x) Ska vi ha frågesporten som en tipsrunda typ? :) Alltså att man hänger upp frågorna lite här och var osv. :P

aa
#140: Då gör jag det :P

köper priser eller??
#142: Ja du skrev innan att du kunde fixa det x) Så det får du hemskt gärna göra :)

okej!
#144: Vad bra :D
Jag gör lite frågor som handlar om kaniner + lite annat blandat :)
också en utslagsfråga ^.^

Som det verkar nu så kommer vi ha det i Dalby (1mil utanför Lund). Vi kan inte ha förstora hagar och kaninerna får turas om att vra ute.
Vi kommer börja med lite träning och sen har vi tävlingen.
Jag vill gärna veta lite i vilka klasser som ni ska tävla med era kaniner i. För att det ska bli fler kaniner i varje klass så får man vara med i 2 klasser. Man kommer att vinna priser.
Anmälningslista:
Mini-Mini(max 10cm):
Mini(max 20cm):Buddha´s Delight(skanorskaniner,
Lätt(max 30cm): Dream Dumle(skanorskaniner), Buddha´s Delight??(skanorskaniner,
Mvs(max 40cm):
Mini-Mini(max 10cm):Disa (Eazyy),
Mini(max 20cm):Buddha´s Delight(skanorskaniner),Disa (Eazyy),
Lätt(max 30cm): Dream Dumle(skanorskaniner), Buddha´s Delight??(skanorskaniner),
Mvs(max 40cm):
Disa och jag är nybörjare så jag valde de lättaste :)
Min bror och hans kanin har aldrig hoppat innan men de kan nog försöka lite i klassen Mini-Mini ska höra med honom om en stund :)

Jag är inte riktigt säker på att jag kan hoppa eftersom att jag ska döma om ingen har något emot det?? Så antligen så hoppar jag med mina kaniner och nån annan dömmer när jag hoppar eller så hoppar någon annan med mina kaniner.
#148: Okej,jag skulle kanske vilja hoppa med någon av dina kaniner :D
Skulle vara kul att prova på att göra det med någon lite duktigare kanin (eftersom jag och Disa är nybörjare ^.^) :)

Mini-Mini(max 10cm):Disa (Eazyy),
Mini(max 20cm):Buddha´s Delight(skanorskaniner),Disa (Eazyy), Titti (_titti_), Linus (_titti_),
Lätt(max 30cm): Dream Dumle(skanorskaniner), Buddha´s Delight??(skanorskaniner), Titti (_titti_), Linus (_titti_)
Mvs(max 40cm):

OBS!!!
ALLA SOM HAR HINDER TAR MED SIG DEM!!!

Mini-Mini(max 10cm):Disa (Eazyy), Amazing Grace (Bejja)
Mini(max 20cm):Buddha´s Delight(skanorskaniner),Disa (Eazyy), Titti (_titti_), Linus (_titti_), Kaprifolens Mini Mee / Twix (Bejja)
Lätt(max 30cm): Dream Dumle(skanorskaniner), Buddha´s Delight??(skanorskaniner), Titti (_titti_), Linus (_titti_)
Mvs(max 40cm):

Hörde att man fick vara med i två klasser så gör om:
Mini-Mini(max 10cm):Disa (Eazyy), Amazing Grace/Gracie (Bejja, Lingongläntans Toulouse
Mini(max 20cm):Buddha´s Delight(skanorskaniner),Disa (Eazyy), Titti (_titti_), Linus (_titti_), Kaprifolens Mini Mee / Twix (Bejja), Amazing Grace/Gracie (Bejja)
Lätt(max 30cm): Dream Dumle(skanorskaniner), Buddha´s Delight??(skanorskaniner), Titti (_titti_), Linus (_titti_), Kaprifolens Mini Mee / Twix (Bejja)
Mvs(max 40cm):
Mini-Mini(max 10cm):Disa (Eazyy), Amazing Grace/Gracie (Bejja, Lingongläntans Toulouse, Felicia (Zanton)
Mini(max 20cm):Buddha´s Delight(skanorskaniner),Disa (Eazyy), Titti (_titti_), Linus (_titti_), Kaprifolens Mini Mee / Twix (Bejja), Amazing Grace/Gracie (Bejja)
Lätt(max 30cm): Dream Dumle(skanorskaniner), Buddha´s Delight??(skanorskaniner), Titti (_titti_), Linus (_titti_), Kaprifolens Mini Mee / Twix (Bejja)
Mvs(max 40cm):
Är det okej om min bror (Zanton på KIF) är med i en klass då han och hans kanin aldrig hoppat? Han ska prova på det nu här hemma så får vi se hur det går :)

#154: Så klart att han får vara med fast han inte ar hoppat innan.

#154 bara kul att fler är med ju! :D
#154: och #155: Vad bra! :D
*Putt*

putt :P

Vad roligt det låter! :)

Mini-Mini(max 10cm):Disa (Eazyy), Amazing Grace/Gracie (Bejja, Lingongläntans Toulouse, Felicia (Zanton), Bamse(Emelie)
Mini(max 20cm):Buddha´s Delight(skanorskaniner),Disa (Eazyy), Titti (_titti_), Linus (_titti_), Kaprifolens Mini Mee / Twix (Bejja), Amazing Grace/Gracie (Bejja),
Lätt(max 30cm): Dream Dumle(skanorskaniner), Buddha´s Delight??(skanorskaniner), Titti (_titti_), Linus (_titti_), Kaprifolens Mini Mee / Twix (Bejja),Sweety's Sex Pistol(Emelie), Jumjum(Emelie)
Msv(max 40cm):Jumjum(Emelie)

Vet inte om jag räknat rätt men än så länge är det 5 stycken på (mini-mini klass)…6 stycken på (Mini klass)…7 stycken på (lätt klass)…och bara 1 på (Medelsvår klass)..
OBS!!
Man kan vara med även om man alldrig tränat förut! Det finns möjlighet att träna (och få hjälp med träningen) på träffen.. innan tävlingen. !!

Mini-Mini(max 10cm):Disa (Eazyy), Amazing Grace/Gracie (Bejja, Lingongläntans Toulouse, Felicia (Zanton), Bamse(Emelie)
Mini(max 20cm):Buddha´s Delight(skanorskaniner),Disa (Eazyy), Titti (_titti_), Linus (_titti_), Kaprifolens Mini Mee / Twix (Bejja), Amazing Grace/Gracie (Bejja), Albin (Keligast)
Lätt(max 30cm): Dream Dumle(skanorskaniner), Buddha´s Delight??(skanorskaniner), Titti (_titti_), Linus (_titti_), Kaprifolens Mini Mee / Twix (Bejja),Sweety's Sex Pistol(Emelie), Jumjum(Emelie)

Jag glömde lägga till att Sweety´s sex pistol ska vara med i mini. Och troligtvis kommer jag ha med Retsina klass Lätt eller Msv.
Mini(max 20cm):Buddha´s Delight(skanorskaniner),Disa (Eazyy), Titti (_titti_), Linus (_titti_), Kaprifolens Mini Mee / Twix (Bejja), Amazing Grace/Gracie (Bejja), Albin (Keligast), Sweety´s Sex Pistol(Emelie)
Lätt(max 30cm): Dream Dumle(skanorskaniner), Buddha´s Delight??(skanorskaniner), Titti (_titti_), Linus (_titti_), Kaprifolens Mini Mee / Twix (Bejja),Sweety's Sex Pistol(Emelie), Jumjum(Emelie),Retsina(Emma)

Det blir ca 15 kaniner på tävlingen.
Om det inte anmäls fler.
Hur många har eget kompost galler??

jag haaar xD *räcker upp handen*

#165 Jag har!

Kanske bättre att fråga:
Villka har inte kompost galler??

kanske kan låna dig 4:ra

putt

Så "aktiviterterna" blir hoppning o frågesport? (:

#172: Ja och sen fikar vi.. Vem kan ta med sig lite saker till fikan?? Jag kan ta med mig något. Men vi behöver nog någt mer.

Jag har också som vi kan äta oså (: Vi får bara komma överens exakt vad vi ska ta med oss.

Jag kan nog också fixa nått
#173: Eftersom jag älskar att baka så kan jag baka något :)

Va bra! :D Det finns ingen här som har ett bord? xD

Jag kan oxå fixa lite gott^^

putt

putt

putt

någon kanske kan göra en sammanställning av alla som kommer, vilka kaniner i vilka klasser, det vi ska göra m.m? (: Oh när det börjar + vart det ska vara mm.

Jag kan göra det hi kväll/morgon om ni vill :)

#184 Okej! ;D

Fixar lite nu ;)

#186 Gör det :D Har alla anmälningar kommit in eller kan man fortfarande anmäla sig? (: Btw, Vrf är du inte inne på msn? :O :(

man kan anmäla sig typ till den 1/11..Ska gå in på msn efter maten ..ska äta nu

putt

håller på att skriva!

Kaninträffen:
Nu är det bara 24 dagar kvar till Skåne träffen!
Här kommer allt vi har bestämt och planerat för dagen + alla som är anmälda.
Dagen: Det kommer bli den 11/11 ungefär vid 14-tiden.
Aktiviteter: Vi kommer ha tipsrunda där man går 2 och 2. Vi kommer även ha Kaninhoppning! Både träning och på slutet en liten tävling, där man kan vinna fina priser. Man kan fortfarande anmäla sig till tävlingen.
Man behöver inte ha tränat/tävlat Kaninhoppning förut för att få vara med!
Här är de som har anmält sig till de olika klasserna.(OBS! ej startordningen) :
Mini Mini klass (max höjd 10cm och ca 4 hinder):
1 (Eazyy) med "Disa".
2 (Bejja) med "Amazing Grace".
3 (Zanton) med "Linongläntans Toulouse".
4 (Emelie) med "Bamse"
5 (_Titti_) med "Nina"
6 (_Titti_) med "Lina"
Mini klass (max höjd 20cm 6 hinder):
1. (skanorskaniner) med "Buddha´s Delight"
2. (Eazyy) med Disa
3. (_Titti_) med "Titti"
4. (_Titti_) med "Linus"
5 (Bejja) med "Kaprifolens Mini Mee"
6. (Bejja) med "Amaxing Grace"
7 (Keligast) med "Albin"
8 (Emilie) med "Sweety´s Sex Pistol"
Lätt klass (max höjd 30cm och 8 hinder):
1(Skanorskaniner) med "Dream Dumle"
2(Skanorskaniner) med "Buddha´s Delight "
3 (_Titti_) med "Titti"
4 (_Titti_) med "Linus"
6. (Emilie) med "Sweety's Sex Pistol"
7. (Emilie) med "Jumjum"
8. (Emma) med "Retsina"
Medelsvår klass ( max höjd 35 med 10 hinder)
1. (Emilie) med "Jumjum"
Glöm inte att anmäla er!! Det kommer finnas hjälp att få vid träningen och vi kommer gå igenom allt man behöver veta när man ska tävla mm.
Ta med dig:Koppel och Sele, kompostgaller (om man har), ta gärna med dig fika, vattenflaska till din kanin, och så klart! Ett bra humör och en/eller flera kaniner! mm.

det är jag som Lingongläntans Toulouse! ;D

Kaninträffen:
Nu är det bara 24 dagar kvar till Skåne träffen!
Här kommer allt vi har bestämt och planerat för dagen + alla som är anmälda.
Dagen: Det kommer bli den 11/11 ungefär vid 14-tiden.
Aktiviteter: Vi kommer ha tipsrunda där man går 2 och 2. Vi kommer även ha Kaninhoppning! Både träning och på slutet en liten tävling, där man kan vinna fina priser. Man kan fortfarande anmäla sig till tävlingen.
Man behöver inte ha tränat/tävlat Kaninhoppning förut för att få vara med!
Här är de som har anmält sig till de olika klasserna.(OBS! ej startordningen) :
Mini Mini klass (max höjd 10cm och ca 4 hinder):
1 (Eazyy) med "Disa".
2 (Bejja) med "Amazing Grace".
3 (Bejja) med "Linongläntans Toulouse".
4 (Emelie) med "Bamse"
5 (_Titti_) med "Nina"
6 (_Titti_) med "Lina"
7(Zanton) med Felicia
Mini klass (max höjd 20cm 6 hinder):
1. (skanorskaniner) med "Buddha´s Delight"
2. (Eazyy) med Disa
3. (_Titti_) med "Titti"
4. (_Titti_) med "Linus"
6. (Bejja) med "Amaxing Grace"
7 (Keligast) med "Albin"
8 (Emilie) med "Sweety´s Sex Pistol"
Lätt klass (max höjd 30cm och 8 hinder):
1(Skanorskaniner) med "Dream Dumle"
2(Skanorskaniner) med "Buddha´s Delight "
3 (_Titti_) med "Titti"
4 (_Titti_) med "Linus"
6. (Emilie) med "Sweety's Sex Pistol"
7. (Emilie) med "Jumjum"
8. (Emma) med "Retsina"
Medelsvår klass ( max höjd 35 med 10 hinder)
1. (Emilie) med "Jumjum"
Glöm inte att anmäla er!! Det kommer finnas hjälp att få vid träningen och vi kommer gå igenom allt man behöver veta när man ska tävla mm.
Ta med dig:
Koppel och Sele, kompostgaller (om man har), ta gärna med dig fika, vattenflaska till din kanin, och så klart! Ett bra humör och en/eller flera kaniner!

Har ändrat nu ;)

Jag testade att hoppa min hona idag (som har varit avelskanin o nu sista kullen flyttar snart) o det gick jätte bra :D Testade iofs bara ett hinder men hon kunde fortfarande (: Så jag anmäler henne i lätt klass också (;

#194 Okej :D
*Längtar* :D

*putt* var skall vi vara?

#198: I dalby utanför Lund

putt

#198 Vi ska vara i min trädgård som ligger i Dalby utanför Lund (:

Ni kommer säkert att få super duper kul:D

putt
*Putt*
Ha så roligt :D

Bejja kan du skicka din adress??

alla får naturligtvis adressen.
Till vilken tid ska träffen hålla på? :)

Jag kan varken komma eller ha det hos mig. Var hos veterinären idag och hon fastställde Mjällskabb hos min hona och har dessutom sett det hos Toulouse o Banjoo.

Uppdratering: Jag kankse inte kommer..
#209 och #210: Vad tråkigt :'(
Var ska träffen vara?

Bejja kommer behandla sina kaniner idag och så ska mjällkvalsterna vara borta till vi ska ha träffen. Vi kommer inte vara borta vid hennes kaniners burar p.g.a hon kommer få en ny liten kanin och mjällkvalsterna. Vi kommer vara på framsidan av hennes hus. Bejja kommer även bara ha med de kaninerna som inte fick mjällkvalster.
Jag behandlade mina kaniner mot ohyra får någon vecka sedan och de försvann på 1-2 veckor. Så mjällkvalsterna ska vara borta tills träffen.
#212: Vad bra!

e de försent att anmäla sig ?

nej då;D

Hej!
Är i USA nu så har inte kunnat gå in på ett par dagar :´(
Ska vi bestämma att träffen börjat kl. 14.00 hos dig Bejja??
OBS!! Alla som har hinder tar med dem.
Vi har även fått några fler anmälningar men kommer skriva deras namn mm. och deras kaniners namn när jag kommer hem (på Lördag) !
Ha det bra alla!

Nu är det flera som har anmält sig.
1Emma, Dumle, Retsina och Buddha (skanorskaniner)2Tina, Dumle´? & Albin, (Keligast)3Bea, Twix o Gracie (Bejja)4Lolaisdenied, flickvän & Theo,Helsingborg/Malmö (lolaisdenied)5Johanna: Skalman (noa_nisse 
) KANSKE ?!?!6Eleonore, Disa (Eazyy) 7Cassandra, **Linus, Titti, (kanske Lina och Nina), ( _titti_ )
****8Emelie Anderson, Jump for fun Kalaha och Twister
**9:Anton, Felicia (Zanton) (Eazyy's bror :P)
10. Petra Skov Pedersen, vet inte vilka kaniner
Det är den 11/11 va? x)

#218: Ja det är det. Kl, 14.00

Jag ska ha med Toulouse också..

Kan man fortfarande anmäla sig? ^^

#221: Ja det kan du

Villka tar med sig hinder och i så fall hur många??
**Jag= så många hinder jag får in i bilen
**

Jag är nere i skåne då så skulle ev kunna komma, men kan tyvärr inte ta med några kaniner eftersom de inte är vaccinerade =/

Jag tar med mig ett hinder.

Jag har några få.. Har fått slänga jätte många.

Nu är det bara 5 dagar kvar. (och några timmar) xD

Emelie tar med sig hinder. Jag kan kanske ta med mig..

**Okej vad bra!
OBS!
Glöm inte ta med "kläder efter väder". Har kållat på vädret och det skulle bli blåsigt men antagligen inte så mycket regn.
OBS!
Om ni inte skulle kunna komma på träffen av någon anledning måste ni medela det så fort som möjligt.**
*Längtar till söndag*

Alla anmälda som ska komma för även PM mig ang. adress.

putt <:

alla anmälda, snälla mejla mig! kan ni inte, säg det nu.
Jag kanske ev. ska ha en kaninunge till salu också (: