Tänkte efter eller bara köpte?
Tänkte du efter noga när du skulle köpa kanin eller köpte du en efter kort tid? Om du tänkte noga, hur länge tänkte du över det?
kanske lite svårt att förstå men jag hoppas att ni gör det endå:)

Jag har tänkt över mina kaniner väldigt väl, om man nu bortser från Bella. Jag ångrar inte att jag köpte henne, men jag kollade inte upp föräldrarna eller stammen innan köpet.
Med Myran tänkte jag efter jättenoga. Eftersom jag precis "förlorat" en annan unge jag tingat, så ville jag vara säker på att jag valt en mer seriös och kunnigare uppfödare.
Men Hugo har jag kanske inte tänkt så mycket. Men jag litar på Amanda, jag litar även på de som sagt att Frank och Walenka lämnat jättetrevliga ungar innan.

Jag tänkte noga igenom det hela. En kanin är inte något man bara skaffar & tar hand om i några veckor tills man tröttnar på den, utan en vän som man behöver ta hand om en hel del i flera år.
Hade jag tiden? Hade jag intresset? Hade jag kunskapen? Hade jag platsen? Hade jag orken som behövdes för att ta hand om en kanin i flera år? Hade jag viljan?
JA, jag tänkte igenom köpet noga.
/ Cissi, medarbetare på Kanin
www.frihetenskaniner.se
Jag tänkte igenom det noga. Precis som ciss säger Har jag tiden, Har jag orken osv. Jag började genast få lite kunskap om kaniner p internet så att kanin kunde få ett bra hem. Jag har aldrig haft kanin förut så det var väldigt nödvändigt att göra det. När jag fått kunskapen om hur man sköter om en kanin och vad det innebär så började jag söka någon kanin till salu. jag tingade en kanin och hämtade henne efter ungefär 4 veckor. Då hade pappa byggt en väldigt fin bur och jag hade fått kunskapen som behövdes. Nu ångrar jag ingenting. Kanin är mitt husdjur:) Jag kommer aldrig att lessna men det kanske blir så att jag får mindre tid när jag börjar 9 an. Då måste jag börja prioritera och göra ett schema så jag hinner med allt men jag kommer inte att välja bort kaninen, aldrig!

Ja, väldigt noga. I ca. 3 år ;)
Håller med ciss, man ska tänka väldigt noga.
min första kanin var det mamma och pappa som köpte när jag var typ 2-3 år så jag tänkte inte igenom det så mycket ^^
- Mvh Emma
#6 haha…ja det är inte så enkelt att tänka efter då;P
putt:)
Tänkte på det väldigt mycket innan jag frågade mamma och pappa och ångrar inte att jag gjorde det. Det är ju ganska mycket ansvar och alla är ju inte "gjord" för en kanin.. Så vissa kan ju tröttna :/ Så, ja jag tänkte över det :)

Jag tänkte ganska mycket på det där " Har jag tid " m.m.
Sen ägnade jag jättemycket tid till vad jag helst ville at den skulle ha för färg, Vilken ras? m.m.
Har i några år gått och velat mellan olika djur. Så skaffade jag råttorna, som är ett av mina djur.. Men det är något som fattas. Och marsvin.. njää, dom ser läskiga ut, har jag bestämt. Fiskar är tråkiga, fåglar väsnas (men är GRYMT snygga).. Reptiler pallar jag inte. Hamster/gerbil/liknande vill jag inte ha.. Så jaa, nu sitter jag och läser som en galning om kaniner. Så puss på det. :*
Orken - bara att lägga upp ett schema, då kan jag planera vad jag ska orka.
Tiden - Schema. Och dra ner på datorn.
Kunskapen - Förhoppningsvis. (PMa och testa mig :D)
Intresset - Jag är intresserad av alla djur, speciellt såna som ligger mig varmt om hjärtat.
Plats - Fixa om lite i rummet, så finns det. Stationära datorn ska troligtvis ut därifrån.
Man ska tänka noga :) Jag vilja haft en kanin i 5 år men tillslut fick jag en :D
Ja, jag tänkte väl efter relativt noga. Jag visste att jag var mogen för att sköta kaniner och letade efter annonser om kaniner. Sen hittade vi annonsen om Belle och då behövde jag inte tänka efter så mycket, jag visste att jag ville ha henne ^^

Jag tänkte igenom, kanske inte så noga när jag köpte alvin och bebina,. men sedan när de dog, och jag ville köpa nya kaniner, tänkte jag igenom extra mycket.
Har jag tiden för nya kaniner? Har jag kvar viljan? Har jag kvar kaninintresset?
Tiden hade jag, viljan hade jag, intresset hade växt något otroligt mycket. Helt klart ville jag köpa nya kaniner!
Men något viktigt som jag skulle tänka på innan jag köpte kaniner igen var, skulle jag klara av att förlora fler kaniner?
Den risken fick jag ta, för en kanin ville jag, och skulle jag, ha!