Gnager på tyg
Hej!
Precis skaffat oss en kanin här hemma, en liten söt hane på 2 månader.
Har precis börjat vänja honom med att vara lite på golvet men mattan som ligger i det rummet han är i, har han nu hittat några punkter han verkar tycka smaka gott.. Har tidigare haft mattan i köket, så är ju inte omöjligt att det finns något spillt där sen tidigare. Försöker att markera och avleda honom till annan plats för att få honom till att sluta gnaga.
Han gnagde också på fleecefilten när han var med mig i soffan..
Finns det någon specifik anledning till att han smakar på allt eller är det kanske bara ren nyfikenhet?Han är ju trots allt bara en bebis.
Ja, kaniner gillar nog att gnaga på allt möjligt. Vi har halvätna gardiner, mattor, soffkuddar m.m…. Ge honom några olika kartonger som han kan busa i och gnaga på och lite grenar, det avleder en del :-)
Hahaha okej! Och dom har klarat sig från att bli dåliga ? Det är det jag är mest rädd för 😅 Men ska testa dom där knepen så får vi se då hur det går Hahaha
Att bita och äta på saker är ju naturligt för kaniner, och de gör det mer när de är små(och kanske när de har kommit till en ny plats?). Ge honom grenar att gnaga på, och kanske någon aktivering/leksak att busa med, så kommer han nog bita mindre i annat.
sociala medier jag använder mer eller mindre:
Wattpad: virrig ᔕ Instagram: lavendrclouds
Twitter: lavendrclouds ᔕ Tumblr: lavendrclouds
Tack för svar :)