Överdrivet Mattekär?
Var nyss ute hos kaninerna och det är en sak som oroar mig litegrann.
Igår var jag ute hos kaninerna så mkt (blev mest påfyllning av vatetn/hö, mat och lite gos. Mamma var dock ute hos dem på kvällen och tittade till dem.
Försov mig idag (typiskt mig) och hann inte titta till kaninerna, utan stack direkt till skolan. Mamma gav dem mat/hö/vatten och syrran gosade med dem när hon kom hem från skolan. Var somsagt ute hos dem nyss för att ta igen massa gos.
Märkte dock att Candy inte ätit eller druckit! Smsade mamma och frågade om Candys vatten var slut imorse och det var det tydligen inte, hon hade bara druckigt litegrann. Maten hade hon inte rört och höet (som vanligtvis brukar vara helt uppättet) fanns kvar.
Men såfort jag öppnade hennes bur så kom hon glatt och hälsade, för att sedan kasta sig över maten, dricka vatten och börja proppa i sig hö. Sen ville hos gosa väääldigt mkt (mer än vanligt ;p) och sen dricka mer och äta, äta äta!
Hon har ju alltid varit reserverad vid människor och inte gillat när fler än jag är vid kaningården, men detta kändes liite skumt.. ;S Det är första gången för jag har ju varit ifrån kaninerna tidigare flera dagar. Dehär var ju dock första gången jag var ifrån dem efter Candys kull (om det kan ha något med allt att göra)
Känns lite läskigt att hon inte äter/dricker bara för att jag inte haft tid att gosa med henne på ett tag..
Finns det någon annan som har en likadan kanin eller andra erfarenheter av det?
haha trodde du menade matte gångertabellen å så ;D

Mina kaniner kan vara så ibland, men inte Freja. Hon bryr sig inte om att gosa, hon föredrar att springa.
Hur som helst, så om jag inte har gosat så mycket med Engla & Essy på typ två dagar så märks det litegran på dem. De ser liksom lite ledsna ut, och när jag öppnar buren så springer de fram och slickas och blir helt galna. Typ två gånger har Engla HOPPAT upp i min famn också. Hon är helt galen, världens bästa :')
Lite småskumt att hon inte ätit/druckit. Tja, ett bevis på att hon gillar dig otroligt mycket? Jag vet inte ^^
/ Cissi, medarbetare på Kanin
www.frihetenskaniner.se
#1: Haha xD
#2: Jo, Roxy är ju oxå sån, och Expo med. Men det känns liksom skumt eftersom hon ändå inte brukar vara den kaninen som vill sitta i timmar och gosa eller följer mig överallt.. ;P

Märks inte på Hampus, han vill bara skutta ;)
Ja, LillanCandy är lite mattekär :)