Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 457 ggr
emmafemma05
1

Utekaniner

Vi planerar att bygga en utebur till våra tre kaniner. (Två honor, en hane). Tanken är att den ska stå vindskyddat under ett tak. Kaninerna bor nu innomhus i två burar. Honorna bor tillsammans, och hanen själv. Tanken är sedan att honorna ska vänjas vid att bo ute på heltid. Och sedan ska hanen även flytta in i samma utebur som dem. Kastrerad såklart. Vi planerar även att skaffa en till kanin om honorna och hanen accepterar varandra. Då ska vi väl köpa en till hona? Då hanar oftast inte går speciellt bra ihop?

Tacksam för svar!

Esmiis
0

Två okastrerade hanar kommer att försöka kastrera varandra, för att sedan döda varandra. Inget bra allternativ. I vissa fall kan två kastrerade hanar gå ihop, men det är högst individuellt.

Lakritsstjärna
0

Ta ut kaninerna på sommaren då det inte är frost längre kanske efter midsommar och sen kan de vara ute under hösten och då kommer de ha en bra vinterpäls till vintern. Jag tog ut mina i slutet av juli förra återt och sedan har de varit ute under hela vintern.

tixEntry
0

Nej, två hanar kommer i de flesta fall inte överens, precis som #1 skriver. Det är bättre att skaffa en hona.

sociala medier jag använder mer eller mindre:
Wattpad: virrig      Instagram: lavendrclouds 
Twitter: lavendrclouds      Tumblr: lavendrclouds