Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 640 ggr
LilliesKanin
0

Bada Kaniner

Hur ofta bör man duscha kaniner med shampoo? Min vän sa minst en gång i veckan men hon har aldrig haft en kanin så frågar er andra för ni har koll 🤪
Agda
3

Aldrig. De tvättar sig själva.

Men skulle kaninen ha skitat ner sig ordentligt så kan den behöva tvättas, här finns instruktioner om hur man kan tvätta den.

tiger tok
0

Aldrig, möjligtvis om det fått på sig något farligt/något som inte går bort. Säg till henne att man absolut inte skall duscha sin kanin som hon sa!

emmafemma05
0

Aldrig. Duscha 0/ bada aldrig din kanin om den inte blivit extra smutsig. Den tvättar sig själv.

MOJ
0

Man behöver aldrig duscha en kanin. Om den har smutsat ner sig väldigt mycket så skulle jag ha väldigt låg stråle så den inte blir rädd (:

Ulvelin
0

man behöver inte duscha kaniner och absolut inte med shaMPOO OM INTE VETERINÄREN Har sagt att det behövs till en enskild kanin

däremot så brukar jag spruta lite försiktig med en blomspruta på min kanin för att svalka den och bada honom på somrarna i en balja med jätte lite vatten i och så tvättar jag hans tassar i bland

men vissa har Solkräm och flugmedel på sina kaniner och då kAN MAN tvätta av allt som finns kvar innan hösten/vintern❤️