Kanin iFokus

Kanin

Etikettkaninhoppning-och-selar
Läst 452 ggr
jees94
0

Hjälp :S

På Lördag ska jag tävla krok med Nisse… Jag har aldrig tränat krok.. Hur ska jag göra? Och hur visar jag honnom att han ska svänga? Man får ju inte dra i kopplet?!

ciss
0

Tycker inte att du borde ha anmält dig till krok utan träning. Fast du gör ju som du vill ^^

/ Cissi, medarbetare på Kanin
    www.frihetenskaniner.se

twinnie
0

#1 Varför inte? Man tävlar ju främst för att lära sig och ha roligt. Inte för att vinna ^^ Hade inte tränat krok en enda gång med Myran när hon tävlade krok första gången. Det gick skitdålig, men Myran hade roligt, och det är allt jag bryr mig om ^^,

#0 Sålänge det är lätt-klass kan du korrigera hur mycket du vill utan att få fel för det.

[Niike]
0

#1 Håller med.

Varför inte träna först, och sedan börja tävla när han/ni kan det? :)

[Niike]
0

#2 Man både tävlar och tränar för att utvecklas ju. Men tränar man in det så man kan det bra är det ju roligt att se om det ger något resultat på tävlingarna. Men man gör ju som man själv vill. Vissa kanske går på det med än gång utan träning, och det kan gå bra för det:)

jees94
0

#1 #3 Det är sista tävlingen.. Och det skulle bara vara rak först men de ändrade till bara krok..  Och då tyckte mamma jag kunde prova för att man ändå inte kunde få tillbaka anmälnings pengarna =)

twinnie
0

#4 Men hon har ju inte tränat? ^^ Hon har anmält sig till tävlingen och frågar hur hon ska göra för att styra kaninen. Att hon inte tränat är ju upp till henne, som ni säger. Så varför ska ni då skriva det? :)

Det är försent nu att säga "Du borde ha tränat!" Jag tror inte att det får henne att känna sig tryggare, utan bara mer osäker på tävlingen. Osäkeheten smittar av sig på kaninen och på tävlingsbanan är det inte bra med en Osäker kanin?.

Nathalieee
0

Håller med twinnie .

Om tävlingen är på lördag så brukar jag alltid träna kaninerna som behövs tränas onsdagen innan tävlingen .  Så sätt upp en krokig bana någon dag nu i veckan och träna  lite då  :)

KajsaM
0

Håller absolut med twinnie!

Kör hårt och lycka till :)

aliciia
0

kör hårt  de viktiga är att ha kul :D

jees94
0

put

Noa-Nisse
0

Jag håller med Ciss,

jag hade nog inte heller gjort det. Även om man inte känner av det själv så mycket, eller så gör man det … att man är nervös och vill ju såklart att det ska gå så bra som möjligt, man kanske tar i för mycket så att kaninen blir rädd för just det momentet.. kanske förstör för både sig själv och kaninen..
samma med hundar, man tävlar ju inte i agility utan att man tränat, tror föresten det är nästan förbjudet, för hunden kan bli skrämd och ALDRIG mer vilja göra det och kan bli skrämd för liknande situationer..

så,, du kan ju bara sätta upp typ fyra hinder lite snett och prova, ? det hade jag gjort iaf..

men, Lycka till, Nisse är ju superduktig så det går nog bra endå :)

Medarbetare på Hundar.ifokus

twinnie
0

#11 Tycker ändå inte att man ska göra henne mer nervös genom att säga att hon "borde" tränat mer innan. Det är bara så himla onödigt.

Theresze
0

dt kommer gå bra, va bara lugn  och ha JÄTTE kul:)

Bejja
0

Håller med både Twinnie och Ciss! Det är ju en fördel att ha tränat lite först men nu tkr jag vi ska koncentrera oss på att hjälpa tjejen ist (inget illa menat mot ngn..) ;D Det går nog bra ! :)

KvirrZ
0

Lycka till :)

- Mvh Emma

Noa-Nisse
0

#12, ockej du har rätt.. det var kanske onödigt att göra henne mer nervös.. men hon frågade ju "hur ska jag göra?" sen skrev jag vad jag tyckte..

jees94
0

…………  Men vet nån hur jag ska få han att svänga?

Noa-Nisse
0

Kanske att du lockar honom på något vis? eller drar försiktigt mot det hållet han ska på? kanske det funkar :D

twinnie
0

Man får inte locka kaninen, det är emot reglerna. Men jag skrev ju där uppe? Du kan korrigera honom, med hjälp av handen eller att drar försiktigt. Inte slita i honom, men liksom "strama" upp kopplet.

#16 Hur hon skulle göra på tävlingen, ja. Inte vad hon skulle kunnat göra innan.

Noa-Nisse
0

#19, men du skrev vad du tyckte, att det inte gjorde något och jag skrev vad jag tyckte: att jag tyckte det gjorde något,, så.. bra..

Korrigera låter mycket bra.. så skulle nog jag med gjort, försökt med det! :)