Vilken ras är han igentligen?
Lippo är ju en blandning av vädur, dvärgvädur och albino. Har alltid sagt att han är rasen Lejonhuvad men det är väl ingen ras och vad kan kan säga att Lippo är för ras i sånna fall?

Albino? Det är väl ingen ras?
Han är en korsning/blandras.
/ Cissi, medarbetare på Kanin
www.frihetenskaniner.se
Blandras hellt enkelt :)
Och lejonhuvad är en ras ;)
OCh det finns ingen ras som heter albino.

Blandras. :P Men hur kan han vara vädur, dvärgvädur och albino och kallas lejonhuvad? :P Det fanns ju inte ens med i blandningen.
albino är ju om man inte har ngt pigment

Du har sagt tidigare att han är korsning mellan angora & lejonhuvad har jag för mig?
Låter väldigt konstigt. Du har kallat honom lejonhuvad men det finns inte ens med i blandningen? Albino är ingen ras, utan ett djur som saknar pigment.
Han är en blandras. Om föräldrarna är olika raser är han en blandras.
/ Cissi, medarbetare på Kanin
www.frihetenskaniner.se

Lejonhuvad Dvärgvädur.

Har nu kollat i en tråd där du visat bilder på föräldrarna. Pappan är lejonhuvad dvärgvädur och mamman ser ut att vara någon form av korsningskanin, vit rödögd. Alltså inte albino.
Lippo är alltså korsning.

Tack för alla svar!
Hon som jag köpte Lippo av sa att mamman var albino men då om det inte ens är en ras så vet jag inte men som sagt tack för svaret! :)
#3, Hehe kanske inte men från början så trodde jag att Löwen eller Lejonhuvad var när de hade man och lite längre päls så jag trodde att han var lejonhuvad ^^
#4, ja han är på avataren :)
jao, en korsning :)
- Mvh Emma
en korsning:)