Kanin iFokus

Kanin

Etikettbur-och-aktivering
Läst 617 ggr
HomecomingQueen
0

Sitter bara still :S

När jag har ute Ninja i hallen och sånt så sitter hon bara still, och om jag har henne i mitt rum så hoppar hon bara in i buren igen, hon verkar inte alls vara speciellt pigg på att leka eller något sånt, och nu har hon börjat bli lite rund, så jag vet inte vad jag ska göra? Hon ska få en lite större bur (förhoppningsvis till helgen) så hon har lite mer plats att hoppa runt. Men finns det något man kan göra så hon motionerar mer? Jag vill ju inte ha en kanin som blir överviktig och mår dåligt av det.

Och en fråga till ^^
I hur kallt kan en innekanin vara ute, utan att frysa och sånt?

Hoppas någon orkar svara :)

Tixy
0

Hur gammal är hon?
Kan ju vara så att hon inte riktigt litar på dig, eller så har hon inget att hitta på. Du kan ta en tom toarulle, lägga i lite godis som luktar och vika in kanterna. Eller gömma godis lite hur som helst, kanske under en hink, eller på en kruka? Då får hon jobba lite. :)

En innekanin ska man inte flytta in och ut hur som helst nu när det börjar bli kallt. Tänk på att dom är väldigt tempraturkänsliga, så nu är det väl 5-10 minuter, max, som man kan vara ute med en innekanin.

HomecomingQueen
0

Hon lite mer än 6 månader.
En toarulle äter hon bara upp, men jag ska testa det du föreslog ^^

Mimmiih
0

Du kan köpa en snackball till kaninen och fyll den med pellets.. (ta bort pelletsskålen efter ett tag när hon har förstått hur man fåt ut maten i den)  Då får kaninen Motion av att rulla omkring bollen och får äta samtidigt! Fiffigt va? :P

HomecomingQueen
0

#3 ah, ska prova det ^^ hoppas det funkar. tack för tipset.