OT- Idag :D
Idag så hände detta
Matilda råkade sätta igång brandlarmet på skolan så brandkåren kom så vi var tvungna att "utrymma skolan"
Har någon annan hänt något sådant här bra? :P

Vilken bild?
Haha,så roligt. ;P
Bra ?:P Det var det vell inte. .Det är jus svindyrt att sätta igång brandlarm.

#2 Håller med ^^

Hände mig & mina kompisar typ 4 ggr på våran förra skola. Fast brandkåren kom aldrig :)
/ Cissi, medarbetare på Kanin
www.frihetenskaniner.se
När brandlarmet går i min skola är det elever som hämtar vatten och typ skriker "DET BRIIIINNER!" Och häller vatten över folk . Usch :P
mm, fast alla trodde de va ja först x/
de kostade 6.000kr tror jag.. men de va lite kul endå :p

#6: Ojdå,inte alls bra!
Ja, det har hänt. Ibland har larmet gått i skolköket när nån har lagat nåt där xD En gång verkade det brinna på riktigt, det kom brandbilar o allt och så rykte det ur en av NO-salarna, fast det var fejk. o.O

Vi hade brandövning för några dagar sedan. Dom fyllde ett helt arbetslag (våran skola är uppdelat i lag - gula, blåa, röda & gröna. Svårt att beskriva hur) med rök. Rökmaskiiin ;)
/ Cissi, medarbetare på Kanin
www.frihetenskaniner.se
vi har åxå arbetslag
A , B , C , D , E

Haha :'d

En gång hadde vi brandövning på en vanlig lektion när ingen var berädd bara fröknarna då, det var rektorn som säätte på larmet. Sen när vi sätte oss ner igen ringde den igen x'd Alla trodde det var på rikdigt :d
Vi har även haft 2 inbrott.

På min förra skola så hände det en gång o då var det falskt alarm, fst brandkåren kom aldri.
Sen på den skola jag går på nu så var våran klass i omklädningsrummen när larmet gick! Alla fick asbråttom o bara ville skynda ut! Vissa sprang ut barfota ( hade precis regnat o alla löv var helt mosade ) brandbilarna kom aldri tror jag x.x
Sen så hände det en till gång! Sista dagen innan sportlovet, då var det en kille som typ skulle visa sej " modig " att han vågade trycka, och brandbilarna kom den här gången! jag fotade med min mobil, o han fick böta typ 7.000 - 10.000 kr! x.x
En tjej på mitt jobb råkade starta brandlarmet i somras, inte kul. men som tur var hade jag slutat så jag slapp ta hand om kaoset i butiken och så men jag var med där det hände (på lagerkontoret) så jag satt där ganska länge och försöka lugna ner hon som råkade tart det, hon fick pani stackarn :/ Sen vg hjälpa brandmännen att hitta brandcentralen där de fixar lite och så så det slutar tjuta (ingen visste var den var) inte bra inte bra.
Jag hatar brandövningar, det är kaaaos. Vi har sammanlagt 27 klasser (enbart högstadie) det är omöjligt att ta sig ut utan massa knuffar , osv.osv. Men jag smiter alltid in bland niorna för alla åttor och sjuor flyttar sig när dem kmr, haha :P
Nu när jag var i norge på ett köpcentrum, så stog jag på cubus och kolla på kläder , då börjar det tjuta och alla som jobba börja springa i sina butiker och ta på sig nå västar xD Och jag bara forsatte att kolla på kläder tills en tjej kom fram och sa att det var brandlarmet.. Ops ! Så då fick jag springa ut , Det var också kaos där, alla skulle ut i från ett 3 vånings högt centrum och jag viste inte vars jag hade mina kusiner xD

I min för förra skola råkade jag tända eld på dock hann min lärare släcka det innan brandlarmet gick. Snacka om chock jag fick.
Sen i min förra skola gick brandlarmet hela tiden ibland 1-2gånger i veckan i flera månader då folk tände på papperskorgar. Snacka om att brandkåren hatade vår skola. I början sprang ju alla ut direkt men efter ett tag orka folk inte bry sig så de gick först till sina skåp och lämna saker och hämta jackor och sånt eftersom de var vinter och kallt. Så om de hade blivit en stor brand kanske folk hade brunnit inne pga det ^^'

Haha, jo det har hänt på våran skola också :P Några tjejer kastade böcker till varann och vips så låg brandalarmet på golvet ^^ Brandkoren kom och värsta livet ^^