Kanin iFokus

Kanin

Etikettbur-och-aktivering
Läst 1654 ggr
Alven123
0

Kaninbur utomhus

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Kan en kanin ha en glas bur utomhus undrar om man kan ha det här buren ute?

tinybus
2

Jag skulle inte ha en bur med glas oavsett, men den här har ju dessutom ett gallertak, så nej. Den kan inte stå utomhus.

Fridaaaa
2

Nej kan den inte, dels har den inget ordentligt tak.
Men dels är inte glas bra, varken inne eller ute till kanin.
Och risken är ute att det blir varmtoch instänkt

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Meja H
2

Det där är väl en hamsterbur😃

Helena89
1

Man kanske lurar sig på måtten på bild. Men den ser alldeles för liten ut? Alltså alla hyllor överallt gör att kaninen inte kan hoppa och skutta nånting. Ser ut som en bur för ett mycket mindre djur än en kanin.

Alven123
0

Den är väldigt stor men kan man ha den om man typ byter ut glaset eller lägger en planka på taket?

[RC1393]
1

#5 Möjligtvis, men en planka på taket räcker inte. Du måste täcka hela taket med ett vattenavvisande material (plåt t.ex.) samt förslagsvis snedda taket så att inte vatten samlas på taket utan rinner av. vad är det för mått på buren?

Helena89
0

Vad är det för mått på buren och vad är det för kanin som ska bo där i?

Meja H
0

Kollade på tradera tror jag att det va och där stod det att det var en bur för hamstrar kan kolla om jag hittar måtten och hemsidan😃

Helena89
0

#9 Ja måtten är ju godkänd för kanin upp till 3kg, och även 3,5kg med nya reglerna sen. Men som sagt, minimimått är det ju så det är ju fortfarande inte någon stor bur.

tiger tok
1

Råder dig till att köpa en riktig utebur som är bra mycket större och utan så många hyllor!

CelsiusT
0

#11 ska man köpa en ny utebur så är det tyvärr inte så särskilt lätt att hitta nån som är så värst mycket större.

Medarbetare på westernridning.ifokus

tiger tok
0

Man får väl bygga en själv eller köpa en och sedan ha Hage till!

[RC1393]
0

#10 står att den bara är 58 cm hög (totalt, dvs inte invändigt från ströbädden som JBV avser med måtten) och är således bara godkänd upp till 2 kg med nya måtten. Den är för övrigt inte särskilt stor. För egen del hade jag inte lagt ned så pass mycket jobb på en bur i den storleken när du minst lika enkelt kan göra en mycket större själv.

CelsiusT
0

Medarbetare på westernridning.ifokus

Alven123
0

Jag hittade inte buren på Tradera. Och jag har kollat och måtten är bra. Men kan det bli för kalt på vintern eller något sånt. För jag kommer förmodligen göra hål så att det kommer luft