Kanin iFokus

Kanin

Etikettkaninungar-och-avel
Läst 647 ggr
Trasdocka
0

Tråkig nyhet :(

Som många vet skulle Bella få sin första kull nu i dagarna. Idag på den 31 dagen hade hon fått 4 ungar och alla var tyvärr döda när jag kom ut. En av ungarna hade ena örat avbitet men annars var alla oskadda om man ser på utsidan. Men även fast hon gjort ett fint bo med massvis av päls låg de alla kalla och döda utanpå boet. En av ungarna var dessutom misstänkt lik en mupp, men utan det karaktäristiska utseende på huvudet, utan såg mest extremt liten och smal ut, denna kan tänkas vara död redan från födseln. Hon hade dessutom inte brytt sig om att äta upp 2 av moderkakorna.

Det är ju sådant som tyvärr händer ofta med förstagångsfödelskor, men det är ju bara så tråkigt när det händer… Har ringt runt och mailat runt till olika uppfödare nu på morgonen och vissa anser att jag ska para om henne på en gång, och andra att vänta till i vår. Så får överväga fördelarna och nackdelarna fram o tillbaka o se på andras erfarenheter för att göra det bästa möjliga nu.

[Quellii]
0

Vad synd :/

Trasdocka
0

#1 ja supertråkigt verkligen, hade ju matchat så att ungarna skulle kunna åka till finland samtidigt som LU med, o nu går ju inte det o skit… =/

malinroth
0

jättetrist :( *tröstkramar*

sputtnick_plexus
0

Vad tråkigt :(

Ellen95
0

Vad tråkigt:(

Sotis
0

Vad trist:( *tröstkramar<3*

Tixy
0

Gud vad tråkigt. :( Men bättre lycka nästa gång, så att säga.

Trasdocka
0

Tack allesammans, det värmer verkligen <3 Även fast man vet att det händer väldigt ofta första gången, så går man ändå och hoppas och längtar och håller tummarna

Lizzan
0

Tråkigt :/

huldisen
0

Nej vad tråkigt :( Beklagar .. *kramar*

johanna_loveAnimals93
0

Vad tråkigt! :( Beklagar.

twinnie
0

Nej! Gud så tråkigt :( *kram*

emmsaaan
0

Jag har redan komenterat på bilddagboken & jag är verkligen ledsen för din skull. :(

Jennie104
0

Vad tråkigt Stackare :<

Dior_94
0

Vad tråkig..Beklagar. :(

Mimmiih
0

synd att alla ungar dog.. :(  Men, men.. du kanske får en chans till snart?  :)

Lippo
0

Jättetråkigt, beklagar :(
*tröstkram* <3

KvirrZ
0

Vad tråkigt :( kramar till dig och Bella<3

- Mvh Emma

ciss
0

Vad tråkigt! Massa tröstkramar.

/ Cissi, medarbetare på Kanin
    www.frihetenskaniner.se

KajsaM
0

Vad tråkit! *tröstkramar*

SagaoAlfred
0

Men neeej, va ledsen jag blir :( Ååh, va tråkigt <3

senna
0

nej så tråkigt. :(
hoppas det går bättre nästa gång. :)

flisan93
0

så tråkigt:( Hoppas att det går bra nästa gång. tröstkramar<3

Katter3
0

Vad synd!

Mvh Johanna
www.fotografjohanna.se

[Zorro_93]
0

tråkigt:(

Trasdocka
0

Ja jag hoppas verkligen att det går bättre nästa gång… Sedan har jag fått olika rekomendationer på hur jag borde göra nu, vissa uppfödare tycker att jag ska para om 1-2 veckor igen eftersom mjölkproduktionen är igång och att hon kommer vara redo, medans några andra tycker att jag ska vänta tills i vår just för att jag har de ute och de är större risk att de fryser ihjäl om hon inte bäddar in dem ordentligt. Måste tänkta igenom det här ordentligt nu :)

Timotej
0

Usha då :( Jättetråkigt.

Skönt att Bella klarade sig och mår bra i alla fall <3

Jo, det är ju lite nervöst at ta vinterkullar med förstföderskor/"osäkra kort" :/ Klurigt läge…

Trasdocka
0

#27 ja det är ju som sagt osäkra kort, men samtidigt ångrar jag inte att hon fick kullen nu än at hon väntade, eftersom hon redan hunnit bli 1 år och 3 månader när jag fick hem henne, och att vänta 5 månader tills det börjat bli varmt kändes svårt då hennes kullsyskon som väntat haft lite problem. Men man får bita ihop och det blir så mkt lättare när man får så mkt stöd från alla snälla människor :)

Martina-b
0

Nj vad tråkigt:(

[Niike]
0

Gud så tråkigt. :( <3

Timotej
0

#28 Precis, bättre att hon fick en kull nu än senare, större risk för honans hälsa då.

Får hoppas på att det går bättre för tösen nästa gång!