Kanin iFokus

Kanin

Etikettmåste-skriva-av-mig
Läst 1431 ggr
MarHai
0

Mår skit! :'(

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Fy fan vilken hemsk dag jag har haft det.

Det började i morse, första lektionen var gympa. Vi spelade fotboll, och som alltid så ger jag allt. Jag springer mot bollen, då viker sig mitt ben åt helt fel håll!
Istället för att böjas framåt så böjs det bakåt. Jag faller ihop och håller om benet och kämpar mot smärtan och gråten. Hela min klass springer fram för att kolla hur det gick.
När Linus(gympaläraren) känner på mitt knä så höll jag på att dö av smärtan. Fick hjälp upp, och fick lägga mig på en madrass medans Linus hämtade en ispåse. Sen ringer han Åsa, min andra lärare, som hämtar mig med bilen, och kör upp mig till skolsköterskan. Hon kollar och undersöker, men hon förstår rätt snabbt att jag måste in till akuten. Så mamma fick komma och hämta, sen åkte vi in.
Väl där så röntgades knät, och läkarna undersökte.
Röntgen visade att inget var brutet eller av. Men något är fel. Troligtvis är det mjukdelarna som har tagit stryk. Menisken kan vara skadad. Jag har fruktansvärt ont, kan inte stödja på benet eller böja på det. Jippi…
---
När vi väl kom därifrån, runt tre, så åkte vi hem. Jag hoppandes på kryckor.
Jag går in i huset för att byta jacka och skor för att gå ut till kaninerna. Men medans jag sätter på mig jackan så slänger jag en blick ut genom fönstret, och ser då en holländare liggandes på gräsmattan. Skriker på mamma, tar en krycka och haltar så fort som jag kan dit. Då ser jag att det är min underbara älskade Valter som ligger död på marken…
Börjar störtböla direkt, älskade tjockis Viller-Valle.
Förstår inte, hur kan han vara utanför buren? Det finns inga hål i nätet, och taket är på. Och varför är han död??
Det måste vara en kallblodig jävel som har släppt ut honom och sen dödat honom. Inte en chans att det kan vara på något annat sätt..
Har sedan tidigare haft problem med att det är någon eller några som kommer hit och ställer till probelm. Saker som försvinner, kaninburar som är öppna, saker som flyttar på sig. Förra året så försvann en kull på 4 st 5 veckorsunagar spårlöst. Och det är en extermt rymmningssäker bur.

Mår så fruktansvärt dåligt!

**RIP Mimrelunds Valter
**Holländsk kanin, japantecknad gul-svart, 95,5p

Älskar dig, saknar dig.

8 juli 2002 - 12 september 2007

/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin

ciss
0

Men herregud gumman, vad hemskt! Usch. Tror du inte att du kan fixa lås på burarna då? Ursäkta språket men FYFAN vad elakt, jag hittar inga ord. Så jävla sjukt!

Tusen tröstkramar till dig ..

/ Cissi, medarbetare på Kanin
    www.frihetenskaniner.se

Llinnea-
0

Åååh så hemskt R.I.P Valter, Hoppas du blit bättre också *Tröstkramar*

Moonstrike
0

Nej, vad hemskt! Fattar att du mår skit! :S

Llinnea-
0

Åååh så hemskt R.I.P Valter, Hoppas du blit bättre också *Tröstkramar*

Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Eazyy
0

usch vilken skit dag :''(

Beklagar! :''( *tröstkramar*

Tina-A
0

Åhnej.. Fy vad ledsen jag blir av att läsa ditt inlägg….. :(( Verkligen jobbigt, vet inte ens vad jag ska skriva. Lycka till med knät och hoppas du får fast den jäveln som håller på och förstör saker för dina kaniner.

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

lauraa
0

Stackars dig :'( <33 Har också svårt att veta vad jag ska skriva, förutom att jag lider med dig! Massor med tröstkramar! <3

Sotis
0

Nejj fyy stackars digGråter *Tröstkramar från mig och mina kaniner*

KvirrZ
0

Herregud! Fy fasen vad hemskt!! Mår hemskt dåligt bara av att läsa detta!! Tusen tröstkramar<3

- Mvh Emma

annaforsgren
0

fy vad hämsktGråter jag är värkligen ledsen för din skull..dumma unge som förstör för dig och kaninerna helatiden!..du kan låta veterinären undersöka valter ifall han blivit drogad eller dödad med spruta ifall ni  inte hittar några spår.

Krya på dig!   R.I.P Valter<3

Mvh Anna :D
Medarbetare på Jättekanin.ifokus

Hopi
0

MarHai: Det är ju fruktansvärt vilken heeeeemsk dag du har haft! Förstår att du mår väldigt dåligt.. Vem skulle inte göra det?? Hoppas ditt knä blir bra, o så får du kolla med vet vad det är för dödsorsak o sen kanske du måste ta o polisanmäla detta..  Sänder iaf en stor tröste-kram till dig!!!!!! /Annelie.

Lizzan
0

Vilken jävla skitdag:'( sätt lås på burarna!

Jennie104
0

Stackare :( Vilk/a Idioter . RIktiga Djurplågare !

R.I.P Valter :<

Ync
0

Men gud! Jag kan inte fatta att man bara kan gå till någon och gå och mörda dens kanin! Helt j*vla barbariskt! :@

Han var jätte fin iallafall! <3
*Tröst kram*

ursäkta språket.

Miranda-w
0

Vilken hemsk dag! Stackars dig! ;(

Ellen95
0

Herregud!! stackars dig!!!!!! fattare inte hur nån bara kan gå och mörda ens kanin. Gud så hemskt!GråterGråterGråter

en miljon tröstkarmar till dig!

Jennie104
0

Hur kan dom bara göra så  Dom har inga Känslor :(

Timotej
0

Finns inte så många ord… Fy satan…

[Quellii]
0

Vilken fruktansvärd dag du haft :/ Är så ledsen för din skull, och för Valter :'/

Prizma_o_Kristall
0

Nej vad ledsen jag blir av att läsa det här:(

Stackars dig att du har ont i benet… Och att Valter inte lever längre… Vilken idiot som har gjort det!!!

Krya på dig, både benet och inombords…

Valter måste vara stolt som haft dig som sin matte, som älskade honom in i det sista. Han kommer alltid vara en del av ditt liv. Själsligt är ni alltid tillsammans.

Kramar//Carro

flisan93
0

Vilket svin….! Det är ju rent ut barbariskt..om det nu är så att han har dödat hanZ:( Jag blir så j*vla suur:F Så himla idiotiskt så jag håller på att dö…hur kan någon göra så mot ett oskyldigt djur:# TUSEN miljoner tröstkramar till dig! Hoppas att ni får veta vem som gjort det så att han eller hon kan bli gripen för djurplågeri>:O

Ursäkta språket!! Men jag är så j*vla arg på den som gjort det!!! Han eller hohn måste ha en skruv lös

Prizma_o_Kristall
0

#23 Usch ja, mer än EN skruv lös… Måste vara en hel verktygslåda! Skrikandes

[Maria-Gerbiler]
0

Men fy vad sorgligt, stackare! :(

Har du polisanmält?

SimsBrooke
0

Men lilla gumman, stackars dej. Jag förstår att det är jobbigt, men du får kämpa på och hantera situationen på allra bästa sätt. Som en sa, försök att fixa lås på buren, eller flytta på buren så den inte står så synligt. Visst så vet dem att ni har kaniner ute, men försök och göra det på allra bästa sätt. Polisanmäla är oxå ett bra sätt för att försöka få fast dem här "idioterna" (ursäkta ordvalet) Fast det är ju svårt att polisanmäla en sådan sak då man inte vet vem som kan ha gjort det.

Men du kan ju ha fiender inom din vännerkrets och kanske vill göra det surt för dej.

Men jag tkr så synd om dej! Men ha de bäst.

Kramisar på dej!

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

MarHai
0

Tack alla<3

Det är lite konstigt, eftersom jag bor på landet, och det finns inte mycket folk runtomkring. Närmaste grannen bor en km härifrån…

Imorgon när pappa kommer hem så ska jag berätta vad som har hänt. Han vet att det har hänt mystiska saker, som tex att saker försvinner mm.
Men nu när det har gått så långt som att en kanin har blivit dödad…
Ska fråga om vi inte kan montera upp 2-3 övervakningskameror som är på när jag är i skolan.
Jag är ändå "glad" att det bara var han, denne person verkar inte ha varit hos de andra kaninerna.

Det där med lås. Nja, Lås på runt 40 burar…
Och han bodde i en betesbur också.

Solbackens kaniner

Casper
0

Hägna in med elstängsel runt hela området!!
Fy f-n att någon bara kan göra så! Polisanmäl oavsett om du har någon misstänkt eller ej. Kanske polisen kan koppla ihop det med andra händelser som ev blivit anmälda i trakten.
Jag vet precis hur fruktansvärt ont det gör när knät hoppar ur led (låter som om det är det som hänt)! Jag hjälpte till och puttade en soffa med knät för två år sen på jobb och den smärtan är helt otrolig!! Tar lång tid att läka men man blir bra igen iaf.
Såå ledsen för din kanin…

senna
0

Oh så hemskt. Fyfan vilka jävlar som kan göra nått sånt! :@

KajsaM
0

Herregud :O Sitter här med en klump i halsen. Hur jävla sjukt som hellst!!!! Vet inte vad jag ska säga som tröskar dig, men hoppas knäet blir bra och TRÖSTKRMAR till dig <3

Melle_bus
0

Stakars dig…………. och stakars Valter………………..vet inte vad jag ska skriva…………..det är bara så fruktansvärt. Tänker på dig och skickar massor med tröstkramar.

[Zoie]
0

Åhh nej !! stackars dig . Allt på samma gång :( usch.

Lippo
0

Fy! Man undrar ju vem som skulle velat göra något sånt!  *Tröstkramar* :(<3

Sotis
0

Men asså gud jag blir helt gråtfärdig när jag läser det häraGråter  Fattar inte hur någon kan göra så där!

Sosso
0

herregud :'( vet inte vad jag ska säga >.< stackarsstackars !!!!!! 1000000 tröstkramar ! om det nu hjälper :'((

Stravaganza
0

Neeeej! Nu sitter jag här och nästan gråter… Jag tycker självklart synd om dig, men mer om din kanin. Neeej! :/

Lollo86
0

Fy fan va hemskt! om jag mötte den personen skulle jag göra likadant mot h*n. JÄVLA IDIOT!!!

lider verkligen med dig =(

hoppas du blir bra i benet snart.

ciss
0

SJUKT.

www.frihetenskaniner.se

Henni-Chan
0

Ursäkta mitt språk! Men va f*n sägeru :| Vilken pizz dag!!!
Stackars Stackars dig! <3

Hendrike "Pinkku" Palm 

Miss Pinky's Hoppkaniner ~

Reg. gårdsnamn i SKHRF

Katter3
0

Vet hur det känns att förlora en älskad kanin. :'(

Hoppas att du blir bra i benet snart i alla fall.

Mvh Johanna
www.fotografjohanna.se

johanna_loveAnimals93
0

Nejnejnej, vilken pissdag..! :((( stackare :'( vet inte vad jag ska skriva, har tappat alla ord.. Hoppas verkligen att ditt ben blir bättre och att du kan leva med smärtan i hjärtat efter en saknad vän… VILA I FRID VALTER.

Ync
0

Fyfan för den som gjort det!

ciss
0

#27: Smart idé med övervakningskamerorna.

www.frihetenskaniner.se

emmsaaan
0

Nej gud! STACKARS DIG! <3 Polisanmäl !! Hoppas att knät blir bättre! Sätt lås på burarna. Övervakningskameror/spionera! Det finns ju övervakningskameror typ fejk. Det brukar skrämma iväg idioterna… Vad som helst bara du får veta vem det är..:/

Vila i frid Valter.

Hopi
0

Lås på 40 burar är ju inte lätt.. Men kanske en inhägnad runt alla burar med lås på grinden in dit..? Men det är ju inte säkert det funkar heller… Övervakningskamera borde ju funka. Då kan ni iaf få svar/bevis vem som är där och j-s! (Har tänkt massor på dig, stackarst MarHai.. tycker verkligen jättesynd om dig!)

Casper
0

Hur har det gått? Polisanmälde ni? Hur är det med ditt knä? Uppdatera oss är du snäll!!

Dotti_
0

Nej va hämskT ! RIP VALTER <3 och hoppas di blir bättre.

Keligast
0

Herregud så hemsk dag!
Hoppas ni får tag i den idioten :@
Som dom andra säger skulle jag nog sätta
lås på alla 40burarna, för säkerhetens skull.
Hoppas ditt ben blir bättre <3

MarHai
0

Tack alla, ni är undebara <3

Uppdatering:
Knät är det skit med, har svårt att belasta det. Så det är mycket som har blivit förstört i mitt liv, då jag är en aktiv människa. :(
Ska in för undersökning ige, eventuellt kommer en operation att vara nödvändig.

Polisanmälde inte, finns inte bevis, och det skulle inte hända något. Känner ett par poliser, och djuranmälningar behandlas knappt. Händer det igen så tar dom upp det.

Men en underbar nyhet mitt i allt hemskt kommer nu!!

Min älskade Miranda har fått 10 ungar, och kan ni gissa vem som är far till den kullen? Älskade Valter! Det är så otroligt underbart! Och många ungar ser mycket fina ut. Det är så fantastiskt!

Solbackens kaniner

[Zoie]
0

#49 Tur i oturen :S Grattis till bebisarna :)

Dior_94
0

#49:så roligt, när dom blivit äldre måste du lägga in bilder! :)

Dior_94
0

#49:Grattis förresten till ungarna :D

KvirrZ
0

#49 Åh, grattis till de små! :D

- Mvh Emma

ciss
0

#49: Grattis!

www.frihetenskaniner.se

soten
0

Vilken otursdag! Stackare ..

Mickis1994
0

Polisanmäl SVinet. började serri gråta när jag läste det :'(

vad ska man säga?

Mvh Michaela Glansk.
Riverruns Hoppkaniner, uppfödning av hoppkorsningar. 

annaforsgren
0

Grattis till ungarna:D det måste vara en underba kännsla:D

Mvh Anna :D
Medarbetare på Jättekanin.ifokus

Emmma
0

Har inte hunnit läsa texten, men vilken otroligt fin bild! + kaninern på bilden så klart! :)

Casper
0

Grattis! Förmodar att någon liten ska sparas??
Och sätt lås på de burar som står synligast så kanske det avskräcker lite iaf.

[Niike]
0

Ursäkta men .. FY FAN vilka fruktansvärt elaka och hjärtlösa människor det finns!!:@ De borde inte få finnas! Har de kul när de gör något sådant? Älskar de att förstöra för andra? :S Tusen tröstkramar<33

aliciia
0

stackars dig

*tusen tröstkramar*

Majsbecka
0

Gud va hemskt :'< Hoppas att du mår bättre snart <3 många kramar

emmsaaan
0

grattis till ungarna :) <3

Ync
0

Vad roligt att Valter är pappan, då har du alltid en del av han med dig. :)

*tröst kram*

MarHai
0

jadå, som det ser ut nu ska minst två sparas ^^

Solbackens kaniner

Naaathaaa
0

Ååh, enj vad hemskt, har varit med om något liknande med kaninerna, folk kommer och dödar dom, det är sååå hemskt..

sputtnick_plexus
0

Neeej så himla hemskt! IDIOT, han/hon som har gjort det.

*TUUUUUUUSEN tröstkramar!* <3

Ellen95
0

Herregud!! Stackars stackars stackars stackars stackars DIG!!!!GråterGråter

[Zorro_93]
0

sååå hemskt :'(

men grattis till ungarna i alla fall!

R.I.P Valter

Mandaah
0

Jävlajävlajävlajävlajävlajävla dom! USCH VAD HEMSKT! Hur kan nån vara så hjärtlös!? åååååhh, jag blir galen, snart kommer jag och sitter på vakt utanför burarna… Sen mördar jag dom om dom kommer igen… >:( :@ så, åh fyfaaan för dom!

ninaochica
0

stackare :'( beklagar!! :'( sörjer med dig! <3 :'(

flisan93
0

Fy FAAAAN så jävla taskigt. Hur tänker den där hjärndöda människan?!! Jag blir så AaaAAARG!!!!!!!!! Det finns inga ord på hur jag känner mig nu!! Dumma Lös skruv i huvudet människa1 Jag hatar dig! Stackars dig och Valter:'( R.I.P Valter<33333333

aliciia
0

Hur e de nu då ? de har ju gått ett tag ^^

Feliciaa
0

Neej vad hemskt :'( Stackars dej.. * Tröstkramaar *

Hur gammal var Valter?

pocca
0

åh nä :O Gråter åh vad hemskt… jag sitter här och blir ledsen själv Gråter 10000000000000000 kramar till dig!