Tvåvåningsbur?
Hej! Mina två kaniner delar på en stor och mysig bur. Den står på fyra stadiga ben av trä vid husknuten. Men idag kom jag på att det vore ännu bättre att bygga en undervåning! Under buren skulle man kunna ha en till våning. Jag tog upp det med pappa och har undrade några saker jag inte riktigt har svar på. Ska man ha spån, halm eller något strö? (Den står på stenplattor) Hur rengör man underdelen? Tacksam för svar! PS. Infogar bild snart :)
Kolla in kaninernas sociala!
Instagram: _chocolate_bunnies_
Youtube: Polly, Plopp & Company
om den står på sten bör du ha strö vanligt spån vad har du i den "övre" delen av buren
Ska kaninen kunna gå ner på nedervåningen som ett extra utrymme eller ska det vara möjligt att ha en annan kanin nere?
Att det ska vara som utökning av buren, de ska gå upp och ner som de vill :)
Kolla in kaninernas sociala!
Instagram: _chocolate_bunnies_
Youtube: Polly, Plopp & Company
Då behöver du inte ha strö där nere. Du kan låta kaninerna gå på stenplattor, det är inga konstigheter. Om kaninen aom bor där inte är rumsren så kan det hända att dom bajsar där och då är det bara att plocka upp det. Du måste ju ha nån form av öppning i nätet där nere så du kommer åt ytan. Du måste ju även kunna få tag i kaninen om den är där nere.
Medarbetare på westernridning.ifokus
Jag tänker också att en utökad våning inte behöver ha strö i botten. Tvärt om så blir det nog bara besvärligt att hålla det torrt och rent där nere om du har strö utan botten. Och är det stenplattor så kommer det inte att bli geggamoja där nere så det är nog inga problem.