Dräktig dvvhona
Hej! Min ena kanin var visst felkönad och de har ridit på varandra en massa de senaste, vilket jag trott varit dominansspel men tydligen inte så min "Astrid" är med största sannolikhet en hane då honan Lucy börjat visa tecken på dräktighet. Hon har boat med halm och päls och man känner tuttarna på henne jättetydligt nu och magen är väldigt spänd. Könet är även väldigt rött och svullet vilket jag antar har med dräktigheten att göra också.
Under dagen har hon blivit mer avvaktande mot mig och legat gömd mycket och nu mot kvällen ligger hon bara ner överallt så undrar om detta är ett tecken på att det börjar bli nära nu?
Kan tillägga att Astrid är flyttad till en annan bur så ni behöver inte vara oroliga, har läst på som bara den så vet på ett ungefär hur jag ska bära mig åt nu, är bara jäkla nyfiken på om man kan tyda på när det börjar bli dags för ungarna att ploppa ur. Har ni några tips? och trix gällande kaninungar och skötsel så får ni gärna hjälpa mig, jag har bara haft kaninungar en gång tidigare och detta var när jag var rätt liten.
Djur är vänner, inte mat
Har du fixat bolåda?
Japp! Det är fixat
Djur är vänner, inte mat