Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 1109 ggr
ciss
0

Borstning

Hur ofta borstar du din kanin & vilken slags borste använder du då?

/ Cissi, medarbetare på Kanin
    www.frihetenskaniner.se

ciss
0

Engla borstas sågott som varje dag. Hon får aldrig några tovor, borstar mest för att det är mysigt & för att pälsen blir så len :)

Borstar ungarna ett par gånger i veckan för att de ska vänja sig vid det (mest Isak, Tindra & Liam pga pälsen) och för att det är så mys! :)

www.frihetenskaniner.se

Jojsan
0

Channie och Cassie borstar jag nästan bara när de fäller. Ibland även när de inte gör det.

Tottes man brukar jag borsta igenom ungefär en gång per dag även fast det inte behövs ^^

Använder en dubbelborste med piggar på ena sidan och mjukt på andra.

[Zoie]
0

2 gånger i veckan kanske .. Zoie har inte speciellt mycket päls men huvudet har hon ganska mycket :) Och jag borstar henne för hon tycker det är skönt

Lizzan
0

Typ en gång i veckan då båda Myran och Guldus är korthåriga :)

Dior_94
0

Zorro är kort hårig så det brukar inte bli så ofta :)

[Zoie]
0

Glömde skriva att jag använder en mjuk borste

Moonstrike
0

Nästan aldrig

Sandra-
0

Måste borsta Molly nästan varje dag nu när hon fäller, annars så blir det inte så jätteofta. Ett par gånger i veckan för att få bort allt som fastnar vid rumpan i pälsen. ;)

Använder oftast en karda och ibland kam.

Sotis
0

Ja beukar borsta dom ungifär varje dag:) jag använder en kam;)

Lippo
0

Köpte en ny borste idag så ska borsta de varje dag nu :) Det är som en två-i-en borste. Kan lägga in en bild sen :)

ciss
0

#10: Visa gärna :)

www.frihetenskaniner.se

KvirrZ
0

Isaac borstar jag typ aldrig, bara någon gång ibland för att mysa :)
Flickorna borstar jag när jag ser tovor och ibland för att mysa :)

- Mvh Emma

sputtnick_plexus
0

varje dag borstar jag.

vet inte hur jag ska beskriva, men den är blå.

flisan93
0

Det har hänt att jag har borstat frallan någon gång men hon är så korthårig så hon har inte behov av borstning:)

[Niike]
0

Jag borstar dem aldrig, utan klappar bort pälsen när de fäller x) ^^

Lans
0

Borstar nästan aldrig, bara när de fäller (: Med en gummiborste,,,,lr såndär "ansiktsborste" som man har till hästar (:

http://lans.blogg.se

Målar och ritar porträtt på beställning.

Gör även armband och kaninselar.

Priser och info:

http://lans.blogg.se/tillsalu/

Mina auktioner på tradera:

http://www.tradera.com/finding.mvc/itemlisting?ftgnr=1175999

[Zoie]
0

Zoie fäller nu och man får päls över hela kläderna , speciellt svart det fastnar så himla snabbt xD Ska man kamma flera gånger per dag då ???

twinnie
0

Borstar en stund varje dag.

Keligast
0

Eftersom mina tre är kortpälsade, borstar jag bara dom när de fäller.

Frajda
0

Jag borstar min kanin bara nu på hösten för han llöser så mycke hår nu Skrattande

KajsaM
0

Ändas vid fälling, då varje/varannan dag. Nu är han i fällning ^^ Använder karda :)

ciss
0

#17: Kamma inte. Du kan borsta hur ofta du vill, flera gånger per dag om kaninen gillar det.

www.frihetenskaniner.se

senna
0

Lille skutt och Mira blir det nästan varje dag.
Ronja borstar jag bara några gånger i månaden, eftersom hon inte har lika mycket päls som de andra, hon har bara "mycket" precis bakom öronen. dvs. "manen".

emmsaaan
0

Jag borstar en gång i veckan kanske. Med en mjuk borste.

aliciia
0

Jag borstar han ganska ofta eftersom att han fäller, han fäller typ hela tiden :P

Katter3
0

Borstar nästan aldrig, mest om jag bara vill mysa lite. Använder en mjuk borste då.

Mvh Johanna
www.fotografjohanna.se

Trasdocka
0

Eftersom jag endå har 4 stycken fluffisar (de andra 2 normalhåriga behövs inte borstas så länge de inte fäller) så borstar jag varje dag. Men var och en så borstar jag snövit en gång i veckan, snöboll 4 ggr/v, nala 4 ggr/v och Bella 1 ggr/v :) Jag använder en stålkam till katter och en karda med metallpiggar och trärygg =)

[Zoie]
0

#22 Borsta och kamma är väl samma sak :S

Katter3
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#28 Nä, borste och kam är ju två olika saker. :)

Mvh Johanna
www.fotografjohanna.se

[Zoie]
0

#29 Ja det vet jag men Borsta och Kamma är väl samma sak

[Zoie]
0

#29 Tex . Jag borstar min kanin Zoie ?
              Jag kammar min kanin Zoie ?

Trasdocka
0

#31. Nej det är det inte, jag ska förklara :) :

När jag kammar mina teddysar så har jag en kattkamm med väldigt smala och rätt vassa pinnar (som jag slipat ner för attinte vara för vassa) och dessa börjar jag frammifrån vid huvudet och drar sedan längs huden på hela kaninen för att undvika tovor som börjar i botten och arbetar sig utåt. En borste däremot går inte att använda innifrån på hela kroppen på mina teddysar med tät lång päls eftersom den inte går in hela vägen helt enkelt, pinnarna är för korta. Så en borte används mest "ytligt" och en kamm med djupt. Hoppas att du förstår skillnaden :)

Taci
0

Berit borstar jag aldrig. Drar bort lös päls o så, när jag ser någon, men inget annat. Hugo borstar jag till lite då o då, när jag känner för det, han får inga tovor, så det är mest för att det är roligt o mysigt :)

Pinacoladas
0

Jag borstar min Opal ca 5 ggr i veckan, mest för att hon gillar det och blir jätte len! oOch det är bra för pälsen då hon är långhårig.

Jag använder karda till mina pluttar

Lizzan
0

Borstar Isak nästan varje dag.

[Zoie]
0

#32 Åhh jag fattade fel :( Men nu förstår jag jätte bra. Jag borstar Zoie med en mjukborste . Jag tänkte att kamma och borsta var samma sak XD om man kammar har man en kamm och om man borstar då använder man en borste

J-Parnebo
0

Typ två ggr i veckan med en mjuk borste :)

Trasdocka
0

#36, vad bra att du förstod vad jag menade :) Bara fråga på om det är något annat du undrar över, jag kan låta lite allvarlig ibland men fråga bara Emma (phoenix, plimpys och Isaacs ägare) så ska du se att jag inte är farligt direkt ;D

Flippa
0

Vet inte riktigt :P 1gång i veckan ? Hon får inga tovor ^^

KvirrZ
0

#38 joo, du är ett monster xD

- Mvh Emma

Trasdocka
0

#40 haha xD nu ska vi inte skvallra här inte Emma! :O xD

BiancaW
0

Inte så jätte ofta

KvirrZ
0

#41 Talar bara om sanningen (A)

- Mvh Emma

Mickis1994
0

Varje dag.. hmm ja du. två olika, en lite mjukare och en grövre

Mvh Michaela Glansk.
Riverruns Hoppkaniner, uppfödning av hoppkorsningar. 

Mickis1994
0

använder mest den mjuka ( lite ljöjligt mjuk hah) eftersom hon är korthårig, och fäller inte, hon behövs itne borstars men tycker det är skönt

Mvh Michaela Glansk.
Riverruns Hoppkaniner, uppfödning av hoppkorsningar.