Kastrering efter sommaren
Lite funderingar och tankar.
Efter sommaren ska jag kastrera Hailey och Zelda (fått sommarjobb yey!).
Men, de kommer ju vara tvunga att bo inne i alla fall en vecka så att jag har koll på sår och så. Men hur hade ni gjort med deras burkamrater? Blir ju inte så stora burar den veckan tänker jag.
Hur hade ni gjort?
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Jag hade inte delat på paren utan låtit kompisen flytta med. Hade hellre levt med att det blir lite trångt några dagar än att behöva bonda om och all den stressen
#1 De kommer inte bo tillsammans så att säga, däremot avgränsat i så fall så de ser varandra och har nära till varandra första veckan sedan sätta ihop. Risken är stor att den andra är på såret samt att den kastrerade inte får någon lugn och ro.
Mest orolig vid ena paret då de lever på 6-7 kvm nu, och måste bo i en 150 bur. Blir stor skillnad.
Måste försöka kunna låna en stor innebur till i så fall. För har bara 120 bur sen och det blir för litet att dela av.
Kanske fixa en kompostgallerhage som du kan dela av? Blir ju lite större i alla fall :)
Pets are not our whole life,
but they make our life whole
#4, inte ens som du sätter fast de i (120)inneburen? +tak
#4 Kanske kan du spärra av ett rum där katterna inte får vara under den tiden då? Och fixa med typ vaxduk eller liknande för att skydda golvet.
#6 Har inga dörrar in till något rum mer än badrummet. Och just det rummet har de klösträdet och så i (får ej plats någonannanstanns). Så inneburar är det enda när de är inne. Plus att de inte är rumsrena = golven kommer att förstöras. Och massvis med tvätt.
#5 Eftersom de inte är rumsrena, kommer golvet förstöras. Och en mängd med tvätt.
----
Jag hoppas på att kunna låna en 150-160 bur, är ett tag till, så har ju tid på mig.
Hoppas att jag hittar det annars får jag kastrera dem i omgångar, dock mer kostnad pga mer körning men inte mycket till val annars
Ja okej :) Du har inte plats satt du kan sätta ihop två 120 burar mot varandra, inte på rad utan lixom i en kvadrat? Men tänk också på att kastrera efter agusti, rötmånaden. Fick jag som råd när vi skulle kastrera Skutt iaf :P Kanske har du redan koll på det?
#8 Nej det blir för trångt :(
Yes vet det med rötmånad, var därför jag skrev kastrering efter sommaren :)