Skador
Ja nu undrar jag ni som har två kaniner tillsammans har de någonsin bråkat så de skadat varandra? Och hur mkt kan en kanin skada en annan?
Jag är nämligen rätt så nervös ska snart låta min kaniner träffas utan galler emellan för första gången och jag är typ livrädd för att de ska börja slåss. Vad gör man om de börjar slåss?
Honor kan bråka för att göra upp rangordning. Sår kan det bli då, har aldrig varit med om jättestora sår, men något små sår har det blivit. Och sedan kan den som blir sårad skrika, vilket är ganska otäck, kaniner har ett läskigt skrik… (tycker jag).
Skulle dom börja bråka, så ta tag i bakdelen på en av dom och dra bort den. Gå aldrig imellan ett slagsmål.

Jag är väl egentligen inte särskilt rätt person att svara på frågan, har ju bara en hittekanin.
Men vi har 5 gerbiler och alldeles nyss råkade vi ut för att en av dem blev sjuk (trampad på) och flyttad ur flocken. När vi skulle sätta tillbaks den blev ledaren i flocken skvatt galen och attackerade den sjuke. Så lite råd kan jag nog komma med iallafall..
Kanske du kan börja med att låta dem byta bur med varandra några ggr så de får lära känna varandras lukter ordentligt först.
Innan de så träffas så kanske du kan gnugga in spån/strö från den andres bur i pälsen på dem. Så att A luktar som B och tvärt om.
Om de ändå börjar slåss hoppas jag du har handskar på dig så du kan sära på dem…

Har råttor som jag satt ihop tidigare dom har mkt ljud för dig och så men det känns läskigare med kaniner på nåt sätt. Större mer kraft kanske eller nåt ^^'
Det är en kastrerad hane jag ska försöka sätta ihop med en hona.
Tack så mkt för svaren.
Någon mer som har erfarenhet av bråk mellan kaniner?
Zoie och Filippa har bråkat. Men dom gjorde inte illa sig!