Kanin iFokus

Kanin

Etikett: utanför-Àmnet-ot
LĂ€st 3194 ggr
MarHai
10

Klotterplank #289

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

🙂

/Martina, sajtvÀrd pÄ kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av HollÀndsk kanin

MarHai
0

Hur mycket snö har ni hos er nu? =)

/Martina, sajtvÀrd pÄ kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av HollÀndsk kanin

Maleficum
0

#1 TillrÀckligt mycket för att Kenzie inte Àr road av att hoppa ut :P

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

sossos
0

Inte mycket alls! Bara ett tunt lager, tur för dÄ slipper jag att skotta ;P

Pets are not our whole life,
but they make our life whole

tixEntry
0

#1 Ganska mycket (typ 10-15 cm) , och mer ska det bli! Snöar till och frĂ„n och Ă€r 5 minusgrader. 

Simba gillar verkligen inte snö, dÄ Àr det mycket bÀttre att sitta under tak och smaska hö. :P

sociala medier jag anvÀnder mer eller mindre:
Wattpad: virrig   á”•   Instagram: lavendrclouds 
Twitter: lavendrclouds   á”•   Tumblr: lavendrclouds

Peak303
2

HĂ€r Ă€r dĂ€r ingen snö alls.. Men massa minusgrader.. đŸ€Šâ€â™‚

Finaste Knappen â€ïž

-'  Malin Hultman
_' Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Eslöv, SkÄne
Portfolio | Instagram-kanin | Instagram-katt 

[RC1393]
0

Kring 10-15 cm. Kommer bli mer de nĂ€rmsta dagarna!👍

Peak303
4

Denna kanin Ă€r bra udda. Han stjĂ€l godis och springer runt i hela trĂ€dgĂ„rden för att jag inte fĂ„r ta godisen frĂ„n honom. Sen grĂ€ver han sig in i min jackficka för att fĂ„ Ă€nnu mer nĂ€r jag vĂ€l satt in honom i buren đŸ˜‚

-'  Malin Hultman

Fridaaaa
0

Dags att ta in kaninerna frÄn hagarna, -7 grader och mörkt, hmm inte sÄ lockande

Medarbetare: SĂ€llskapskaniner, Support.

zemlathebunny
0

HÀr har vi runt 30 cm snö och runt -10 minusgrader

emms
2

Imorgon ska jag Àntligen hÀmta hem min bebis! Han har bott hos Irmelinis i nÄgra mÄnader nu och det Àr jag sÄ tacksam över! Kunde inte önskat mig bÀttre stÀlle för honom.

Men imorgon kan jag Ă€ntligen hĂ€mta hem honom igen, ska bli sĂ„ mysigt att ha honom hos mig igen! Var sĂ„ lĂ€nge sen nu som jag hade honom inne hos mig frigĂ„ende. Kommer vĂ€l troligen bli lite svĂ„rare att sova första dagarna men man vĂ€njer sig đŸ˜‰

Emma

Trebit
0

NÄgon annan som Àr redo att ge upp pÄ vÀrlden idag? KÀnns lite som att vakna upp i en mardröm, har fÄtt uppdateringar frÄn mina vÀnner i USA under natten. Jag sörjer för deras skull.

Kaninerna Benjie och Luna

Tumblr - ☆ - Instagram

Medlem i Sveriges KaninvÀlfÀrdsförening

Frosstis
0

Helt mĂ„llös att Trump vunnit
. Ă€r sĂ„ rĂ€dd att de kommer bli krig

Elsaharr
0

Trodde verkligen inte att han skulle vinna, tycker det Àr pinsamt att han vunnit Àven fast han uttalat sig vÀldigt klumpigt sÄ mÄnga gÄnger.

Zingo ;D

Fridaaaa
0

Pest eller kolera mellan clinton och trump. Lika illa men pÄ olika sÀtt. Nej de skulle haft andra kandidater

Elsaharr
0

#14 HÄller med, tycker inte heller att ingen av de var riktigt bra. Ett land med sÄ mycket invÄnare borde kunna hitta andra Àn de tvÄ.

Zingo ;D

Storip
0

Hehe, idag hade lastbilen med skolmaten kört av vÀgen, sÄ vi fick ingen lunch i skolan = halvdag ;)

https://sites.google.com/site/vargidetskaniner/home

Trebit
5

#14 #15 Pest eller kolera?? Snarare pest eller odrÀglig influensa.
Den ena en fascistisk, rasistisk, och sexistisk con-man, den andra en lagom korrupt politiker. SÄ som 98% av alla politiker i USA Àr. Det Àr inte möjligt att jÀmstÀlla dem i det kaos som USA nu stÀlls för.

Tumblr - ☆ - Instagram

Frosstis
0

AssÄ Fyfan förstÄr inte hur kvinnor, icke-amerikaner (svarta , latin osv) ens kunde rösta pÄ honom? Sen Àr set ju fruktansvÀrt orÀttvist att Hillary fick faktiskt mer röster Àn han och ÀndÄ vinner han. SÄ det Àr mer Àn hÀlften av USA som inte ens VILL ha han som president? Nej jag Àr rasande, och rÀdd och ledsen.

Trebit
0

#18 Om du tittar pÄ hur fördelningen sÄg ut för exit polls för detta val, sÄ Àr det tydligt att majoriteten av Trumps röster kommer frÄn vita amerikaner, oftast mÀn. Det Àr lÀtt att glömma, men afroamerikaner och latinamerikaner Àr i stor minoritet i jÀmförelse. Visst Àr det ett antal som röstat för Trump, men skulden ligger definitivt pÄ annat hÄll.

Tumblr - ☆ - Instagram

Frosstis
0

#19 jo jag vet, jag har koll, men det finns ÀndÄ mÄnga latin och afroamerikaner som röstat, och kvinnor. Och det förstÄr jag mig verkligen inte pÄ. Han Àr helt sjuk i huvudet!

Frosstis
0
Frosstis
0
sossos
0

PÄ aktuellt.ifokus kan man lÀsa mÄnga intressanta trÄdar ang. valet :)

Fridaaaa
0

TrÄkigt att lÀsa om valet överallt, till och med en massa hÀr :P

[EM L]
0

#24 Detsamma hĂ€r OK. Nu Ă€r ju inte det sĂ„ mycket lĂ€ngre men tyckte att det var riktigt jobbigt nĂ€r en massa folk i USA var arga och protesterade mot att Trump vunnit. Jag grĂ€t nĂ€stan och trodde att det skulle bli krig=(

Frosstis
0

Sista dagen i Paris, vill inte lÀmna! :'(<3

Fridaaaa
0

Med tanke pÄ Paris. 1 Är sedan det hÀnde i Paris. tiden springer ivÀg

Frosstis
0

Ja igÄr. Vi skulle gÄtt och kollat pÄ ljusen o Eiffeltornet men vi gjorde tyvÀrr inte det :/ hade vart fint. De skulle ha slÀppt ljuslyktor i himlen och i floden

[RC1393]
0

KÀnslan nÀr en kollega meddelar att vi blir lediga i kvÀll och man inser att man fÄr tvÄ ledigdagar denna vecka, det Àr fasiken rekord! tips? till alla dÀr ute: Skaffa inte tvÄ jobb.

Klaaraa
0

Loppan har blivit sÄ sÀllskapssjuk pÄ sistone. FrÄn att vara en envis och otam kanin till att bli den snÀllaste kanin jag kÀnner. TÀnk vad hon har utvecklats under tvÄ Är ^^

sossos
0

Regn idag
 SĂ„ trĂ„kigt nĂ€r man fĂ„r en gĂ„ng skull vĂ„gat hoppas pĂ„ snö tidigt iĂ„r.

[EM L]
2

Den 12/12-16 fyller Mirisen 3 Ă„r❀

zemlathebunny
0

Är din Mira kastrerad? #32

[EM L]
0

#33  Eh
 Nej. HursĂ„? Är det nĂ„got fel som jag inte vet om?

Hon aldrig haft en sjukdom innan förutom nÀr hon hade förstoppning.

zemlathebunny
0

Nej jag undrade bara đŸ™‚ Funderar nĂ€mligen pĂ„ att kastrera min hona men Ă€r inte sĂ€ker. Tydligen sĂ„ drabbas över 60% av alla honor av livmodercancer innan deras fjĂ€rde födelsedag.

[EM L]
0

#35 Vaaa
 Vad vad sa du?

Menar du att risken Ă€r stor att min Mira kan fĂ„ livmodercancer innan sin fjĂ€rde födelsedag
. Skakar just nu av rĂ€dsla.
Ingen har sagt till mig det😱

Peak303
2

Att en hona fÄr livmodercancer Àr vÀldigt "vanligt". (oavsett kull/inte kull osv). Jag hade en hona som antagligen började utveckla livmodercancer redan efter 1 Ärs Älder. Och fick sedan somna in vid 3,5 Är dÄ hennes livmoder var sÄ blodfylld att det rann blod ur henne.

-'  Malin Hultman

sossos
0

TyvvÀr Àr det vÀldigt vanligt! Men risker försvinner om du kastrerar :)

[EM L]
0

IgĂ„r kvĂ€ll grĂ€t jag sĂ„ mycket sĂ„ det sved, mitt hjĂ€rta blev förkrossad😔

zemlathebunny
0

Om du inte vill att hon ska fÄ livmodercancer sÄ kan du kastrera henne

zemlathebunny
0

Jag pratade med uppfödaren till min kaninunge och hon sa att det att han skakar pĂ„ öronen kan bero pĂ„ vĂ€deromvĂ€xling. Men hurdĂ„? Vad Ă€r det som gör att de börjar skaka pĂ„ öronen nĂ€r de Ă€r vĂ€deromvĂ€xling??😐

Fridaaaa
0

#40 GÀller att hitta bra veterinÀr med :)
Jag sjÀlv vill kastrera mina tvÄ honor men kostar en hel del plus svÄrt att fÄ tag pÄ bra veterinÀr :(

[EM L]
0

#40 Har ej möjlighet att kastrera henne😞 Blir för dyrt och min pappa har ingen bil. Det finns nĂ€stan inga veterinĂ€rer i nĂ€rheten

Fridaaaa
2

#43 Hur gör ni om kaninen blir sjuk dÄ?

[EM L]
2

#44 Min pappa har sagt att han kan lÀgga alla sina pengar pÄ att hon ska fÄ vÄrd av veterinÀren och vi fÄr ocksÄ be en av mina syskon eller nÀra vÀnner att köra oss till en veterinÀr, Mira Àr försÀkrad ocksÄ.

sossos
0

Bakade nyss vÀrldens godaste kladdkaka! Om man fÄr lov o skryta lite ;P

sossos
0

Ursch och fy! Charlie var inte i buren nĂ€r mamma kollade till kaninerna mitt pĂ„ dagen. Jag som fortfarande va kvar i skolan fick panik. Åkte hem sĂ„ fort som möjligt och började leta. Ett bra tag senare kom jag pĂ„ att Charlie brukar krypa in under vĂ„ran optimist och visst va hon dĂ€r! SĂ„ skönt att veta att bĂ„de Lille Skutt och Charlie stannar i nĂ€rheten om de rymmer men blev lite skĂ€rrad först dĂ„ jag inte visste om Charlie skulle stanna. Har ett stort franskaprov imorgon sĂ„ skulle kanske hellre lĂ€gga den tiden pĂ„ att plugga menmen

[EM L]
0

Idag stÀdade jag till Mirisen. Trevligt tyckte hon.

Fridaaaa
0

Snart Àr det helg, tjoho! :D

sossos
0

Mm men innan dess matteprov, hemkunskapsprov, geografiprov och franskaprov :/

[EM L]
0

Nyss sĂ„ lĂ„g jag pĂ„ golvet i mitt rum och myste med MirađŸŒș Hon la sig brevid mig nĂ€r jag kliat henne en stund och nĂ€r hon dĂ„ lĂ„g brevid sĂ„ blev det jĂ€ttemysigt.

Nu har jag helg🙂

Frosstis
0

Un peu triste för ska byta vĂ€rdfamilj nĂ€sta vecka men vill inte lĂ€mna denna ❀ Kanske kan komma tillbaka hit om 3 mĂ„nader dock, fĂ„r hĂ„lla tummarna! 😊

Peak303
2

NĂ€r man hittar denna bilden

Saknade vĂ€n â€ïžâ€ïž

-'  Malin Hultman

[EM L]
0

#53 SĂ„ fin bild och hundđŸŒș

tixEntry
0

Jag Ă€r nog en musikmissbrukare. Jag Ă€r nĂ€stan beroende av att lyssna pĂ„ musik, trumma/spela nĂ„got instrument eller sjungaâ€ŠđŸ€

[EM L]
0

#55 KĂ€nner nĂ€stan igen mig😃

IgĂ„r kvĂ€ll vart det sĂ„ roligt! Åkte nĂ€mligen skridskor i Folkets Park i Malmö och det ska jag göra idag ocksĂ„.

Har studiedag, sĂ„ Ă€r ledig🙂

tixEntry
0

KĂ€nslan nĂ€r kaninen somnar i ens famn och bara ligger dĂ€r som ett litet pĂ€lsbylte❀

[EM L]
0

HÀr hemma sÄ pysslas det inför Julen! God tredje advent !

Klaaraa
0

GĂ„r i 9:an och mĂ„ste vĂ€lja gymnasium snart. SĂ„ jag var och skuggade pĂ„ en djurinriktning i Helsingborg. Till min stora förvĂ„ning verkade ingen dĂ€r vara  sĂ„ erfarna av kaniner och gnagare :( De sa att kaninernas basföda var pellets och hö!

Jag menar kaninernas basföda Àr vÀll bara hö, inte pellets ocksÄ? Sedan hade dem ett hö av vÀldigt dÄlig kvaliteŽ och kaninerna var fruktansvÀrt otama.

En annan sak jag störde mig fruktansvÀrt mycket pÄ var att de sa att man ska klippa kaniners tÀnder om de blir för lÄnga. Det stÀmmer vÀll inte? Det kan vÀll leda till sprickbildningar?

Sedan kunde de inget heller om hamstar eller fÄglar, men det kanske jag inte ska ta upp pÄ ett kaninforum.

Kan ocksĂ„ pĂ„peka att lĂ€rarna sa detta :((

[EM L]
0

#59 Vad Àr det för ett stÀlle!?

Fridaaaa
0

#59 Precis hö Àr basföda inte pellets
Nej man ska aldrig klippa tĂ€nderna :/ 

Hade inte gÄtt pÄ en sÄn skola.

emms
0

#59 Jag vet inte hur det Ă€r med att vĂ€lja ett gymnasie utanför sitt lĂ€n, men jag kan verkligen rekommendera att söka till MunkagĂ„rdsgymnasiet. Skolan har Ă€ven internat sĂ„ man kan bo dĂ€r. 

Vill man jobba med djur Ă€r det verkligen en bra skola att gĂ„ pĂ„. De har vĂ€ldigt bra koll pĂ„ alla djur dom har och Ă€r överlag en vĂ€ldigt rolig skola att gĂ„ pĂ„. Gick dĂ€r sjĂ€lv och mobbning existerar liksom inte, man har en rolig och ganska fri gymnasietid. Dock sĂ„ kan man inte lĂ€sa alla svĂ„rare Ă€mne sĂ„ som fysik och kemi sĂ„ vill man bli veterinĂ€r fĂ„r man lĂ€sa upp detta senare. đŸ™‚ Men sĂ„ tror jag det Ă€r pĂ„ mĂ„nga mer yrkesinriktade gymnasium nu för tiden.

Emma

Fridaaaa
0

#62 Det fĂ„r man göra.  DĂ€r jag gick, var det flera frĂ„n skĂ„ne, kronoberg mm :)

[EM L]
0

Ja mĂ„ hon leva, ja mĂ„ hon leva i hundrade Ă„r! Grattis pĂ„ födelsedagen idag min Ă€lskade MirađŸ„ł

Maleficum
0

#64 Grattis till Mira! Min egenuppfödda duva Sixten som flytta tillbaka till mig efter sommaren fyller ocksÄ Är idag! :) Hur mycket fyller hon? Sixten blir fyra.

zemlathebunny
0

AlltsĂ„ vad ska man göra nĂ€r ens förĂ€ldrar vĂ€grar Ă„ka till veterinĂ€ren? Glenn har skakat ganska mycket pĂ„ öronen och kliat sig lite. Nu har jag börjat se lite typ öronvax lĂ€ngst in i örat ocksĂ„. Jag Ă€r jĂ€tteorolig

[EM L]
0

#65 3 Är.
#66 Förklara för dom att det Ă€r jĂ€tteviktigt! Annars har du rĂ€tt dĂ„liga förĂ€ldrar nĂ€r det gĂ€ller sĂ„nt

Frosstis
0

Om man köper tvÄ kaninungar av olika raser men samma kön, tror ni det gÄr att bara slÀppa in dom i en stor bur dÄ? Med egna toaletter och hus. TÀnkte köpa tvÄ kaninungar nÀsta Är men av olika raser!

Fridaaaa
0

#68 Ja det brukar inte vara nÄgra problem, men ingen garanti att de fungerar sen ihop vid könsmognad.

[RC1393]
0

AlltsĂ„ vad paranoid man blir efter en Ă€lgkrock. Varje skugga i vĂ€grenen Ă€r en Ă€lg, varje mĂ€nniska som blĂ€ndar av för tidigt ska ha stryk och alla som kör mer Ă€n 70 km/h i mörkret kommer att dö i en brutal krasch. Problemet i det hela Ă€r att mitt jobb gĂ„r ut pĂ„ att köra bil, sĂ„ det Ă€r tur att jag gĂ„r stadsbrevbĂ€ring i alla fall, annars hade det blivit mĂ„nga timmar övertid varje dag!😊

nikkifun
0

Idag var en riktigt hemsk dag. Jag var ivÀg nÀr min lillebror ringde mig i panik och berÀttade att grannens hundar hade smitit och brutit sig in i kaninburen och jagat Ozzy. Dom hade inte lyckats ta sig in i Lexis bur men hon hade lyckats bli ihjÀlskrÀmd ÀndÄ. Min fina Lexi, kan inte fatta att hon Àr borta. Jag fick Äka in pÄ akuttid till veterinÀren med Ozzy, trodde han skulle behöva avlivas för han kunde ej gÄ. Men veterinÀren sa att han bara hade blivit skrÀmd, sÄ han hade inga skador. Ozzy ser redan bÀttre ut nu. Jag Àr jÀtteledsen för vad som hÀnde med Lexi, men jag Àr sÄ glad att Ozzy Àr okej.

[EM L]
0

#71 Stackars digđŸŒș

God Jul!

Klaaraa
0

Jag Àr sÄ sur nu.

PĂ„ nyĂ„r sĂ„ ska vi ha gĂ€ster hĂ€r hemma, och varken mina förĂ€ldrar eller gĂ€sterna vĂ€rkar ha nĂ„gon respekt för att jag har kaniner. SĂ„ de vill skjuta fyrverkerier! Jag kommer förmodligen att fĂ„ sitta nere i kĂ€llaren med tre kaniner och en kattunge hela kvĂ€llen. En av gĂ€sterna ska Ă€ven ha med sig tre hundar och vi har en hund. VĂ„r hund Ă€r livrĂ€dd för smĂ€llare och fyra hundar stressar snabbt upp varann. SĂ„ förutom smĂ€llare blir det ocksĂ„ en hel del hundskall

Önskar att man förbjöd smĂ€llare, tvĂ„ av mina kaniner Ă€r extremt lĂ€ttskrĂ€mda :(

sossos
0

#73 Gud vad trÄkigt! Du kan inte föreslÄ att Äka till nÄgot stÀlle dÀr komunen annordnar fyverkerier? Ha som argument att det brukar ju vara mycket finare Àn de man har hemma och att det dessutom blir snÀllare mot djuren. Hoppas verkligen att det ordnar sig!

[EM L]
0

#73 Stackars dig, kaninerna, kattungen och hundarna.

Maleficum
0

Jag Àr sÄ glad att inga av mina djur Àr rÀdda för raketer, varken fÄglar, kanin eller hundar! Men lider med alla stackare som Àr rÀdda (hade tidigare en kanin som inte alls gilla nyÄr som man fick sitta inne med trots att hon var utekanin).

Fridaaaa
0

#76 Samma hĂ€r! Är sĂ„ himla skönt.

nikkifun
0

Ozzy Àr livrÀdd för fyverkerier. Och efter vad han var med om kommer det va Ànnu jobbigare för honom nu.

Peak303
0

Älskade fluffet â€ïž

-'  Malin Hultman

sossos
0

#79 Vilken underbar liten godbit!

BunnyMamma
0

Zillah brydde sig inte alls om fyrverkerierna. Tog henne i selen först men hon var helcool sÄ hon fick fortsÀtta vara i sin bur :)

sossos
0

SNÖ!! Äntligen! Ska passa pĂ„ att ta ut Skutt pĂ„ en lĂ„ngpromenad, han Ă€lskar att busa i snön ;)

Maleficum
0

#82 Hundarna blev glada och skutta runt i snön idag. Men kaninen tycker det Àr sÄÄÄ jobbigt med snö och vill knappt gÄ ut pÄ altan (som Àr snöfri) i normala fall skuttar han alltid en runda pÄ tomten efter att jag gÄtt upp pÄ morgonen. Min förra angora Àlska dock att göra gÄngar och tunnlar i snön.

[EM L]
0

Ska frÄga pappa om vi kan gÄ till nÄgon djuraffÀr innan jag börjar skolan igen. Vill köpa nÄgra smÄ saker till Mirisen. Hur mycket brukar en laglig innebur ens kosta?

Fridaaaa
0

#84 Rekommenderar att du tar över lagliga mÄtt.
Men kostar vÀl 500-800 kr och uppÄt :)

[EM L]
0

Wow vad dyrt! Haha. Det har jag inte rĂ„d med nu. Man kanske skulle ta och spara.

DÄ hade buren fÄtt vara ca 116 cm lÄng, 70 bred, 60 höjd.

Det utrymmet jag har Miras bur pÄ lÀngden Àr det högsta 116 cm.

sossos
0

#86 Vet att jag redan sagt det men köp kompostgaller istÀllet, kostar 120kr och blir större Àn de flesta inneburar om du kopplar ihop med den du har :) Om ni ÀndÄ ska ivÀg kan ni sÀkert ta er till en affÀr som sÀljer :)

[EM L]
0

#87 TÀnkte att bygga en innebur av kompost galler Àr mycket lÀttare och sen att man stÀller burbottenlÄdan i den buren.

[fin_kanin]
0

Ett Ă„r och en dag pĂ„ iFokus för mig idag, yey! đŸ„ł

Peak303
2

Att min kanin gĂ„tt frĂ„n att vara nĂ€stan okontrolerbar pĂ„ banan till att nu i helgen blivit elit i sin 3e gren (lĂ€ngd tĂ€vlar han inte i). Och komma pĂ„ plats 3 i en cup pĂ„ 46st deltagare! đŸ˜ź

NĂ€sta helg blir det rak elit debut för mig och min Ă€lskade Zapp â€ïžâ€ïž

-'  Malin Hultman

sossos
0

#90 Ă…Ă„ grattis!

Frosstis
0

Alfons har en stor tumör i magen (och sĂ€kert fler i kroppen) sĂ„ han kommer att behöva avlivas snart. Är sĂ„ himla ledsen. sĂ„ jag tror att jag kmr Ă„ka hem till Sverige i februari under mitt 2 veckors lĂ„nga lov, kanske tar med min vĂ€rdsyster. SĂ„ det blir en trĂ„kig och rolig resa pĂ„ samma gĂ„ng. Jag hoppas bara att han fortfarande lever nĂ€r jag kmr ..

[EM L]
0

#92 😕💔

Frosstis
0

Han fyller 13 Är i maj <3

[EM L]
0

#94 Vilken söt hund=)

[EM L]
0

Tycker sĂ„ mycket om den hĂ€r bilden
 Önskar att jag kunde ha den som Avatar i rörelse.

[EM L]
0

Den med kaninerna Àr sÄ underbar!

Imorgon börjar jag skolan och nÀr jag fÄr chansen sÄ ska jag spara denna bild i min iPads fotolbum och se om jag kan fÄ den i rörelse i bakgrunden pÄ iPaden. Hoppas, hoppas=) Att det funkar=D

Fridaaaa
0

#97 BĂ€ttre med Avatar som inte rör sig,  bara jobbigare om de rör sig :)

[EM L]
0

#98 Ok!

[EM L]
0

NĂ€r börjar ni skolan som gĂ„r i skolan. Jag börjar imorgon=)

Frosstis
0

Jag började en vecka sen

[EM L]
0

#101 Oj! I vilken stad bor du?

Frosstis
0

I Frankrike 😂 Hahah

[EM L]
0

#103 Hade du ett annat konto innan hÀr eller?

Frosstis
0

Ja paulina.s men ville va mer anonym hÀr inne :)

[EM L]
0

NÄgot hemskt har hÀnt
 Fick reda pÄ det av mina lÀrare.

Du var en trevlig person som jobbade hĂ€r dĂ€r vi elever gĂ„r, nĂ€r jag förstod vad som hĂ€nt blev jag varm och kall pĂ„ samma gĂ„ng, höll pĂ„ att grĂ„ta. Döden tog dig, du hade jobbat hĂ€r i mĂ„nga Ă„r och hjĂ€lpte alla som kĂ€nde sig ledsna eller behövde hjĂ€lp. Du finns innerst i vĂ„ra hjĂ€rtan hĂ€r dĂ€r vi gĂ„r.  Vi bokpiloter bestĂ€mde oss för att gĂ„ ner till expeditionen för att skriva i boken. Vila i Frid för evigtđŸŒș

[EM L]
0

Tjuriga lilla Mira, hon verkar vara arg, inte aggressiv men hon attackerade mig pÄ morgonen men sen har det inte hÀnt, nu Àr hon bara arg.

Frosstis
0

En 5 dagars resa till Paris i maj bokad inklusive konsert med min bÀsta vÀn, Àr sÄ otroligt taggad!! IkvÀll bokar jag flyg hem till Sverige för att stanna i 1,5 vecka i februari :)

Frosstis
0

En 5 dagars resa till Paris i maj bokad inklusive konsert med min bÀsta vÀn, Àr sÄ otroligt taggad!! IkvÀll bokar jag flyg hem till Sverige för att stanna i 1,5 vecka i februari :)

Sxne
0

Vad hĂ€rligt det lĂ€t! SjĂ€lv mĂ„ste man stanna kvar i kalla och snöiga Norrland, burr. Önskade att det var sommar.. Detta med vinter Ă€r verkligen inte min grej!

/Evelina

Fridaaaa
0

Sitta med tenta en lördag Àr inte direkt kul.

Sxne
0

Usch.. SjĂ€lv Ă€r man helt ledig ifrĂ„n skolarbete hela helgen, det Ă€r inte ofta. SĂ„ nĂ€r det vĂ€l hĂ€nder fĂ„r man ta och unna sig den tiden man har till att göra lite vad man vill! đŸ˜ƒ

Fridaaaa
0

#112 Ja om man kunde vara ledig frÄn der, vi fick tentan i torsdags eftermiddag och ska in imorgon :(

Frosstis
0

Tror ni en Rex och Lejonhuvad skulle passa bra ihop eller Àr det för stor storleksskillnad?

Maleficum
0

#114 Min kusin har en fransk vÀdur (dock lite mindre Àn vad de "ska" vara) och en hollÀndare (som Àr mindre Àn de "ska" vara) tillsammans och det funkar jÀttebra.

Fridaaaa
0

#114 Finns ju liten rex :)
Men jag har en vÀn som hade sin rex med kaniner i storlek med lejonhuvad kanin och gick superbra :)

Frosstis
0

Okej :) jag funderade pÄ liten rex men det Àr den stora jag vill ha. men oki :) kan inte bestÀmma mig för vilken av dom som jag vill ha, sÄ svÄrt. aldrig Àgt eller passat en rex men har vart sugen pÄ dom i flera flera Är.

sossos
0

PÄ tisdag kommer lilla Frida som vart till salu hÀr att flytta in hos mig pÄ prov, hon Àr en ganska OsÀker kanin? men jag hoppas innerligt att det funkar, tror hon kan bli nÄgot stort!

[EM L]
0

Haha. SĂ„ mycket skolarbete
 Matte, Engelska som jag Ă€r usel pĂ„, NO, Nyheter plus Vietnamesiska och Spanska. Inte konstigt att man blir galen och tröttđŸ€Ș😮

Och nej, Vietnamesiska Ă€r inte mitt hemsprĂ„k😃 En ny tjej i klassen kommer nĂ€mligen frĂ„n Vietnamn och kan inte Svenska. Det Ă€r jag som tar hand om henne. Jag skriver lappar pĂ„ vietnamesiska och Svenska vad dom betyder. Och hon följer efter mig. Jag frĂ„gade lĂ€raren: " Är det jag som har ansvaret för henne eftersom hon sitter tillsammans med mig?" nĂ€r jag redan sitter med nĂ„gon och det finns andra platser som hon kan sitta pĂ„. DĂ„ sĂ€ger lĂ€raren "Nej
 Vi tycker att du tar vĂ€l hand om nya elever som Ă€r nya i Sverige och du Ă€r sĂ„ trevlig och kan hjĂ€lpa henne att bli trygg. Tycker du att det Ă€r jobbigt?" Jag svarar "Nej! Det tycker jag INTE. Jag bara undrade." Jag har tagit hand om tre elever tror jag att bli trygga hĂ€r i skolan, sĂ„ hon Ă€r min fjĂ€rde
 Det Ă€r precis som hon tyr sig till mig. Och bara för att hon, jag och min kompis ska sitta tillsammans sĂ„ Ă€ndrar min lĂ€rare om alla bord
 Jag förstĂ„r mig inte pĂ„ skolans elever och lĂ€rare😂 

Sorry för ett lĂ„ngt inlĂ€ggđŸ€”đŸ€Šâ€â™‚ïž

sossos
0

#119 Men jag roligt ÀndÄ! Lycka till! :D

[EM L]
0

#120 Va? FörstÄr inte meningen=)

Fridaaaa
0

#120 Ska nog stÄ "men vad roligt ÀndÄ" :)

[RC1393]
0

Eftermiddagens Patrik Kittel clinic var mycket givande, mycket nytt att ta med sig hem och trĂ€na med ponnyn. SvĂ€ngde förbi Hööks ocksĂ„ och hittade ett nytt vintertĂ€cke pĂ„ rea! Perfekt ju, gamla Ă€r lika gammalt som ponnyn och har sett bĂ€ttre dagarđŸ€

sossos
0

#121 Hehe, min stavningskontroll :) #122 Helt rÀtt XD

[EM L]
0

#122 Tack!
#121 Det bÀsta Àr att lÀsa igenom texten innan man publicerar den=)(=

Fridaaaa
0

#125 LĂ€tt hĂ€nt :) Alla kan göra misstag,  och Ă€r ju en smĂ„sak sĂ„ :)

Klaaraa
0

Första natten med Ella lös pÄ rummet avklarat. Gick toppen, förutom att hon tvÄ gÄnger nosat och hoppat över mitt ansikte, hehe. Nu fÄr hon vara lös dygnet runt i fortsÀttningen vilket vi bÄda Àr glada för :)

[EM L]
0

#127 God!

Maleficum
2

Kenzie klippardag. Han lÄg riktigt snÀllt och stilla idag nÀr jag klippte rygg, svans och nacke. Var nog skönt att bli av med lite pÀls och tovor. Ska se om jag hinner med sidorna idag och ta ben och mage imorgon.

Maleficum
0

Gjorde resten av Kenzie ÀndÄ. Skönt att ha allt avklarat och gÄr rÀtt fort nu nÀr han tillÄter mig anvÀnda rakapparaten till tovor och magen. Dok nöp han mig i benet och ville inte va helt med mot slutet. Men Àr matte dum och försöker klippa mitt i mattiden fÄr hon minsann skylla sig sjÀlv.

sossos
0

ÅÄÄ! Är sĂ„ glad just nu! Jag och Frida har Ă€nligen börjat hitta varandra ♡ Idag tog jag ut henne i sele för första gĂ„ngen,och hon var sĂ„ duktig! NĂ€r jag satte mig ner pĂ„ grĂ€set sprang hon fram till mig och satte sig i mitt knĂ€, sedan klĂ€ngde hon upp pĂ„ min rygg och dĂ€r satt hon sedan och spanade ♡ Allt gick super idag! PĂ„ alla sĂ€tt helt enkelt, hoppas det fortsĂ€tter sĂ„ :)

[EM L]
0

#131 Vad glatt att höra!

Fridaaaa
0

IkvÀll blir det bowling med syrran dÄ hon fyller 25idag, och med min sambo, min ena kusin och tvÄ kompisar till syrran :) Evigheter sedan jag bowlade, se hur det gÄr :P

Frosstis
0

Tycker det Àr sÄ svÄrt att hÄlla koll pÄ saker nÀr jag inte har schoolsoft och en dator att jobba pÄ i skolan. Har aldrig koll pÄ lÀxorna, aktiviteter och nÀr vi har prov eller speciella saker i skolan. I Sverige stod allting pÄ schoolsoft och det var superenkelt att hitta de tidigare uppgifterna och anteckningar samt att jag alltid skrev i notes pÄ bakgrundsbilden vilka prov och lÀxor vi har. Nu Àr jag sÄ himla förvirrad jÀmt och gör aldrig lÀxor hahah, allt Àr bara kaos.

tixEntry
0

#134 Skaffa ett skrivblock som du alltid har med dig och skriver allting i, tex inlÀmningar, kom-ihÄg-grejer mm. SÄnt har jag, vÀldigt praktiskt. :)

Frosstis
0

#135 jo assÄ alla har en agenda , men jag skriver inte in allt och kollar aldrig i den , det har liksom inte blivit en vana.. samt vi Àr inte tillÄtna telefoner sÄ jag glömmer skriva i den med..:/

sossos
0

Vad kan ni tÀnkas göra en lördagskvÀll som denna? :P Mellodifestivalen kanske?

[EM L]
2

#137 Wow vad mĂ„nga timmar det tog, haha. Är ironisk.

Ärligt talat sĂ„ gillar jag INTE Melodifestivalen.

Kan dom inte lÀgga pengar pÄ barn med cancer i fattiga lÀnder, sÄ att dom fÄr medicin.

Stört löjligt med Melodifestivalen=/ TYCKER jag.

Maleficum
0

#138 Kan faktiskt hÄlla med dig! KÀnns som det blivit sÄ överdrivet och det ska vara miljoner deltÀvlingar och det ska se allt hÀftigare ut och vÀrdlÀnderna mÄste lÀgga ut massa pengar för att försöka slÄ tidigare Ärs vÀrdlÀnder för att det ska bli en hÀftig show.

[EM L]
0

#139 Ja=( Det har blivit helt överdrivet, man ska ju inte tÀvla i musik heller tycker jag.

Fridaaaa
0

#140 Inte mer annorlunda att tÀvla i det Àn i tex olika sporter.

DÀremot, ja det lÀggs för mycket pengar pÄ spektaklet som ÀndÄ Àr skit

Diskussionen har nÄtt max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.
InlÀgget Àr lÄst för nya kommentarer