Osäker
Idag fick båda älsklingarna komma in i köket. :) Nowa sprang som vanligt runt som en liten tok, hon har väldigt bra fäste på golvet. Kiwi har en konstig teknik när hon ska gå, kryper fram på golvet, har inget fäste alls, stackaren. Nä, hon håller sig mest på en handduk som ligger på golvet. ;)
De fick träffas, har inte gjort det på ett tag. Var rädd att Kiwi skulle bita Nowa, men de bara nosade, och låg stilla. Men så började Nowa röra på sig, och hon försökte para sig med Kiwi! Är det normalt att en hona gör det? Om jag har köpt en hane vet jag inte vad jag gör… Försökte kolla på könet, väldigt mycket päls där, men det jag såg var mest likt en honas kön.
Mvh Johanna
www.fotografjohanna.se

:O ingen aning :S
Det är normalt :P
de gör det för att bestämma rangordningen bl.a.

Som jojsan sa, det är på det sättet kaniner visar vem som är högst i rang.
Tack och lov! Gissa om jag blev lite chockad när Nowa ville trycka upp sitt kön överallt på stackars Kiwi. :P
Ska jag låta dem hålla på så utan att störa?
Mvh Johanna
www.fotografjohanna.se
Somsagt det är helt normalt. De bestämmer rang. Mina flickor gör det även när de är brunstiga :P.
Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

Min syrras han kanin parar sig alltid med min hon kanin (vi har särat på dem nu) men senast när dem var tsm parade sig båda med varandra … Om ni fattar?