Kanin iFokus

Kanin

Etikettmåste-skriva-av-mig
Läst 800 ggr
erikssonloretta@gmail.com
0

Att sälja sin kanin

Hej är en tjej på 22 år och har haft min kanin i mindre än ett år. Jag och min sambo köpte denna kanin för att vi ville ha en liten krabat o båda gillar kaniner. Men nu när vi bor separat har jag tagit med mig kaninen. Jag i princip gråter varje dag för jag har dåligt samvete över att jag vill sälja honom. Jag har inte tid för jag jobbar. Och nu när jag har honom har jag ingen extra hjälp. Han är världens mysigaste men jag har inte tid. Min prins…… Vad ska jag göra??

zingo3
0

Om du inte har tid för honom så tänk på kaninens bästa och sälj han till någon som kan ge kan mycket tid och kärlek. :)

0

Om jag nu säljer honom. Finns det någon mer seriös sida för endast kanonen eller djur man kan sälja via? Blocket känns lite sådär helt ärligt. Kan finnas toppen bra ägare men även skumma typer

Frosstis
0

Kaningrupper på facebook, här och blocket. Jag sålde min kanin på blocket och kunde inte ha hittat en bättre ägare någon annanstans, men man får bara vara noga. Jag sa nej till två personer som ringde innan familjen som köpte honom ringde :)

zingo3
0

Finns en facebook-grupp i mitt län där det endast är till för köp/sälj/adoption av djur och djutillbehör. Kolla om det finns en sådan i ditt län.

Skumma typer finns det lite överallt så bästa är väl att man träffar den eventuella nya ägaren face to face innan köp/adoption.  Och om det inte känns som rätt person för din lilla krabat så vänta tills du verkligen känner att han får det bra hos sin nya ägare. Är väl mitt tips? iallafall :) Vars bor du nånstans?

boberga
0

Varför måste du sälja kaninen för att du jobbar? De flesta människor jobbar eller går i skolan och är hemifrån 8-10 timmar/dag och många väljer att ha kaniner och marsvin för att de inte behöver samma passning som hundar.

Ge kaninen vatten och hö så det räcker hela dagen och gärna en gren att sysselsätta sig med så klarar den sig fint och du har sällskap när du kommer hem 🙂

0

Jag bor norr om sthlm. Märsta. Jag känner mer att när jag är hemma lägger jag inte fokus på honom. Och sen har jag kanske tröttnat lite antar jag