Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 1454 ggr
ciss
0

Sjuk?

Har din kanin varit sjuk någon gång? Behöver inte vara sådär jättesjukt utan även små förkylningar räknas :)

/ Cissi, medarbetare på Kanin
    www.frihetenskaniner.se

Sandra-
0

Ja, min första kanin blev jätteförkyld och dog tyvärr av det :(

ciss
0

Engla: Varit lös i magen när hon var bebis. Inget mer tror jag.

Essy: Har varit liiiite lös i magen, men det var inte mycket.

Freja: Hon har aldrig varit sjuk, inte ens lite lös i magen.

www.frihetenskaniner.se

ciss
0

#1: Vad hemskt :(

www.frihetenskaniner.se

lauraa
0

Noah hade lunginflammation innan han kom till mig. Han var endast 6 veckor och överlevde <3

Romana_12
0

Tindra har varit lös i magen,, inge mer ^^:D

Sandra-
0

#3 Ja, det ba kom helt plötsligt. Satt uppe halva natten och hann aldrig åka till vetrinären för allt gick så fort. Saknar honom varje dag, lilla myset <3 Så var jääätteförsiktiga så att ni inte råkar ha balkongdörren öppen eller så om kaninburen står i närheten, det räcker med bara 20 minuter så kan dom bli sjuka :/

Lans
0

Alla har väl varit lösa i magen (alla utom tryggur då). Annars tror jag dom varit friska iaf (: (om man bortser från honan som jag var tvungen att avliva för 2 år sen pga genetiska fel(?)..hon var antagligen inte frisk)

http://lans.blogg.se

Målar och ritar porträtt på beställning.

Gör även armband och kaninselar.

Priser och info:

http://lans.blogg.se/tillsalu/

Mina auktioner på tradera:

http://www.tradera.com/finding.mvc/itemlisting?ftgnr=1175999

Mysterious
0

freddie hade  mask i magen…blääh

twinnie
0

Moses fick tarmsjuka och dog ju tyvärr.. Myran har bara varit lös i magen, men det ser jag inte som någon sjukdom..

Clariiz
0

Lollipop har vart förkyld en gång. Men det gick över på en dag :P. Sedan var hon svullen runt ögonen en gång. (Hon hade blivit biten av fästingar) Men det gick bort på en dag cokså. (Faktikt så var det samtidigt som förkylningen :P)

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

Ync
0

Embla har vart lite lös i´magen, asså de kom typ en gång, men sen gick det över. vet ej om man kan säja att de då var lösa i magen, men annars friska som en nötkärna ;D

Nicolina
0

Förskyliningar ska man var superförsiktigt med, minsta lilla tecken så åk till veterinär! För kaniner kan endast andas genom nosen och inte genom munnen! Så blir de snoriga kan de inte andas och dör… och fort går det ju också!

Buffis har tack och lov inte varit sjuk ngn gång! Fast jag trodde det var kört då han fick tag i gummisnodden till vattenflaskan och käka upp den… inte bra med gummisnodd i magen på en kanin, men det märktes inte ett dugg och jag hade stenkoll på hans mage och kände igenom den säkert en gång i timmen i flera dagar efteråt, vågade knapp gå och lägga mig samma kväll som det hände!

sputtnick_plexus
0

1: stackare :(

Ja, lite förkylda en gång.

Jordgubbsgodis
0

mina har varit lösa i magen några gånger och Liga har varit förkyld

emmsaaan
0

Uzza har kissat blod en gång och jag tror att det var hon som har varit lös i magen.

Skuttan dog bara. Har ingen aning om vad som hände. Troligen någonting med magen…

aliciia
0

pontus har varit förkyld

KajsaM
0

Hampus har haft förstoppning.

Frida-L
0

Om jag ska skriva ner allt som hänt med Elvis kommer det ta hur lång tid som helst. Min lilla oturskanin :/

Sen så fick Obi, en av kaninungarna, lunginflammation vid 4 veckors ålder. Men han överlevde, trots att ingen, knappt veterinären, trodde att han skulle överleva!

Juji, Tau ochSkruttan har hållt sig friska :)

RebeccaMelander
0

kiwi har också haft förstoppning och varit lös i magen när hon var liten

MarHai
0

Ja, några har haft mask.

Förra året insjuknade ett tiotal i ERE. Lyckades rädda de flesta, men många dog tyvärr :(

/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin

Mimmiih
0

nope,  men iförsej så har jag ju bara haft Frallan inte typ 3-4 månader:P

Katter3
0

Zack: Vad jag kommer ihåg var han aldrig sjuk, förutom att det rann lite från hans ena öga ibland.

Kiwi: Var lös i magen en gång.

Nowa: Inget vad jag vet.

Mvh Johanna
www.fotografjohanna.se

huldisen
0

Jag har ingen kanin, Men dom som jag hade har varit sjuka.

Hulda Har varit lös i magen, haft skavsår,tappat allt hår i nacken :(

Och så fick hon Traum sjukan, som hon dog av :(

Kompis var aldrig sjuk . Hans första gång han for till vetrinären kom han aldrig  hem igen . Saknar min apäls bollar <3

Lizzan
0

Myran - liite lös i magen när hon var lite
GUldus - nej
Isak - nej, tror inte det

Katter3
0

Bara för att jag skrev att Nowa aldrig varit sjuk så upptäckte jag att hon var lös i magen… :P

Mvh Johanna
www.fotografjohanna.se

Hemski
0

Ingen av de jag har nu.
Men min förra kanin blev antaligen det då jag hitta henne död i buren en dag och hon var bara fyra år gammal.

Flippa
0

Tror inte det ialla fall. Men hon har varit lös i magen några gånger .. :/

Jennie104
0

Lös i magen Mååånga gånger xp

SagaoAlfred
0

Lös i magen bara, men det ser inte jag som någon sjukdom?
Annars har dom varit friska allihopa! :)

flisan93
0

Frallan har varit lite lös i magen, men inget annat som tur är:)

Feliciaa
0

Mulle hade nån infektion eller nåt så att högerörat stod upp hela tiden ( han är dvärgvädur ) och han lutade mot vänster och trillade hela tiden :/

Jojsan
0

Channie har varit frisk. Totte oxå vad jag vet.

Cassie.. min stackare.. Hon hade 2 sjukdomar innan hon hade hunnit fylla 12 veckor. Det var något med magen typ båda gångerna.. Alla hennes syskon dog. :( Fick hem henne efter att hon tagit klart all sin medecin.

Sen när hon hade varit hemma hos mig ett tag blev det något konstigt med magen igen.. Hon kunde inte skutta normalt. sen trillade hon ofta och jag vet inte vad det var.. hon kanske bara var hård i magen. Men det gick över efter en dag iaf, jag var jätteorolig..

Ellen95
0

Millan: Nej bara lite snuvig när hon var mindre.

Lillan: Nej också bara lite snuvig när hon var mindre.

Sixten: han var lite förkyld när vi fick han. Men nu är han frisk:)