Kanin iFokus

Kanin

Etikettkaninhoppning-och-selar
Läst 1007 ggr
[Niike]
0

Selhjälp!

Nu behöver jag hjälp med att välja både färg och storlek på sele.

Storlekarna + selarna + koppel jag hade tänkt mig är:
1 Bogsele large
1 Bogsele medium
1 H-sele medium
1 Bogsele small
1 3,0 m koppel, svart
1 2,5 m koppel, vitt

_Färgerna har jag ej bestämt, men jag har vissa funderingar .. Men jag skriver dem inte nu för jag vill veta vad ni tycker! :)
_
Kaninerna som ska ha selarna är:
Niike, dvärgvädurskorsning (ca 2kg), svart manteltecknad. Ska ha 1 bogsele medium och 1 H-sele medium (*som ev delas med Fia).
Fia, lejonhuvad (ca 1.8kg), svart otter. Ska ha 1 bogsele small.
Alpha, fransk vädur (ca 4kg), järngrå manteltecknad. Ska ha 1 bogsele large.

*H-selen medium kommer vara främst till Niike, men om Fia kan ha den kommer de ha den tillsammans. Så färgen på den ska gärna passa båda. :)

Om jag har tänkt rätt kommer det gå på 330 kr ink frakt, dock har jag inte räknat med fraktkostnad för kopplena då jag inte vet hur mycket det är (hittar inte det på sidan).

Det jag vill ha eran hjälp med är färgen på selarna + svar på dessa frågor. 
Är large förlitet för en 4kg:s fransk vädur hona (som fm kommer bli större) ? 
Ska lejonhuvad ha small?
Ska dvärgvädurskorsning runt 2 kg ha medium?
Vad kostar frakten för kopplena?
Går selarna att tvätta i tvättmaskin? (om man har en lortgris till kaninxD)
Ni som har köpt från rabb-it, vad tycker ni om selarna/kopplena?
Hur lång tid tog det från att ni hade beställt tills i fick dem?

Hoppas ni orkar läsa igenom allt, och kan hjälpa mig :) <3

^^ /Maja

[Niike]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här kommer bogselarna på bild.

Bilden finns även på rabb-it.se

[Niike]
0

Här kommer h-selarna :)

Finns också på bild på hemsidan för er som inte visste det.

emmsaaan
0

Det är inte mkt som jag vet… :P Är nog inte till så stor hjälp ändå. Jag kan inte färgerna på kaniner så det skulle vara lättare om du skickade med en bild :)

Är large förlitet för en 4kg:s fransk vädur hona (som fm kommer bli större) ? Det tror jag inte. Medium är till belgiska jättar. Dom är stora men väldigt "långsmala" så jag tror att large ska funka till din franska vädur.
Ska lejonhuvad ha small? Det tror jag.
Ska dvärgvädurskorsning runt 2 kg ha medium? Ja.
Vad kostar frakten för kopplena? Det står på hemsidan och så står det även om storlekar.
Går selarna att tvätta i tvättmaskin? (om man har en lortgris till kaninxD) Det kan jag inte svara på.
**Ni som har köpt från rabb-it, vad tycker ni om selarna/kopplena?
Hur lång tid tog det från att ni hade beställt tills i fick dem?
**Det sista behöver jag också hjälp med. Funderar själv på att beställa från rabb-it…

Som sagt var, inte mycket till hjälp ^^

[Niike]
0

#3 Medium är då inte för Belgiska Jättar, och jag vet hur de ser ut;) Var på hemsidan står det om fraktkostnaden på koppel? Jag hittar bara om selarna.
Men tack ändå:)

Här är bild på Alpha, Järngrå manteltecknad.

[Niike]
0

Här ser man hennes färg bättre.. :)

[Niike]
0

Niike , svart manteltecknad.

[Niike]
0

Fia, svart otter.

[Niike]
0

PUTT

emmsaaan
0

Det stod på rabb-it att medium var till BJ ;) Om du vill se fraktkostnad så klickar du på beställa, sedan fraktkostnad.

emmsaaan
0

Alpha skulle passa i ljusblå eller någon av de randiga.
Niike skulle passa i röd.
Fia tkr jag skulle passa i ljusrosa.

Det är iaf vad jag tycker ;)

[Niike]
0

#9 Nepp, för det står Belgisk hare och det är då inte samma sak:) Och nej, det står fortfarande inte på fraktkostnad vad koppelfrakten kostar.

emmsaaan
0

Tänkte precis skriva att jag hade läst fel! :P Förlåt…

[Niike]
0

#10 Ok, tack:)

Fler åsikter? ;)

[Niike]
0

putt ..

Jojsan
0

Är large förlitet för en 4kg:s fransk vädur hona (som fm kommer bli större) ? jag tror det blir ganska bra storlek. annars kan du ju mejla henne som har rabb-it och fråga.
Ska lejonhuvad ha small? ja, tror det..
Ska dvärgvädurskorsning runt 2 kg ha medium? Jo :)
Vad kostar frakten för kopplena? Det står ju inte men kanske ett koppel kostar lika mycket i frakt som en sele? mejla å fråga.
Går selarna att tvätta i tvättmaskin? (om man har en lortgris till kaninxD) Det borde ju gå. Men jag vet inte säkert.  mejla å fråga :P
Ni som har köpt från rabb-it, vad tycker ni om selarna/kopplena? Hur lång tid tog det från att ni hade beställt tills i fick dem? Jag tycker de är jättebra :) Fast jag lämnade Channie ensam med selen på i någon sekund och hon bet igenom halva den.. Fick igen hålet.. Channie har h-sele nu istället. Kommer inte ihåg hur lång tid det tog för de att komma.. kanske 2 veckor?

alla de här frågorna kan du lika gärna mejla henne och fråga, du får nog bättre svar då ;)

Färgerna då..

Niike tycker jag skulle passa i hmm.. min kompis som har en svart manteltecknad kanin har kofärgad. det passar ganska bra men jag tycker nog oxå typ röd.

Fia skulle oxå passa i röd tycker jag ^^

Alpha passar nog i ljusblå :)

[Niike]
0

#15 Jag har mejlat henne om några frågor men jag tänkte om ni visste:') Ang. vilken storlek jag ska ha till Alpis har jag också mejlat om för längre sen, och det går ju inte att veta för det beror på om det är en liten/normalstor/stor fransk vädur. Så jag tänkte om ni hade någon erfarenhet om det. Tack så mycket för ditt svar!:)

[Niike]
0

Putteliputt! Ja, jag vet att det blev långt;) Men ni kan väl iaf säga vad ni tycker om färgerna?(a)