Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 659 ggr
Jag och mina djur : )
0

Hängande öron?

Hej! Jag har en långhårig vädurs kanin, jag har tittat på bilder och sett att många öron hänger. Nu är min Elsa bara ca 3 månader, men kommer öronen att börja hänga sen eller är det bara på vissa kaniner dem börjar hänga? Tacksam för svar! ; )

Peak303
1

Det beror helt och hållet på generna. Stående öron är dominant. Är de renrasiga brukar öronen lägga sig redan vid 3-4veckor. Blandraser kan bli så olika. Har en som inte bestämde sig för att lägga sina för ens han blev ca 5 månader eller något.

-'  Malin Hultman
_' Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Eslöv, Skåne
Portfolio | Instagram-kanin | Instagram-katt 

0

Vad jag vet så är hon renrasig, och hennes öron står upp alltid förutom när man kelar med henne för då lägger sig hennes vänstra öra ( men det gör det på min andra kanin också ) : )

tixEntry
0

Det här har väl inte direkt med detta att göra, men min kanin som är hälften lejonhuvad kanin och hälften dvärgvädur lade ena örat när han var ett par månader och det andra började lägga sig efter typ två år (nu ligger båda ner nästan helt och han är snart tre år) . x)

sociala medier jag använder mer eller mindre:
Wattpad: virrig      Instagram: lavendrclouds 
Twitter: lavendrclouds      Tumblr: lavendrclouds

Peak303
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har hon stamtavla? Annars skulle jag tyvärr inte tro att hon är renrasig.
Har själv en lejon/dvv korsning som till synes kan se renrasig ut pga hur han ser ut. Vilket han långt ifrån är.

-'  Malin Hultman
_' Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Eslöv, Skåne
Portfolio | Instagram-kanin | Instagram-katt 

0

Nej, hon har inte stamtavla. Men tack för svaren!