Rengöring av flaska
Hur gör ni när ni rengör era vattenflaskor?
/ Cissi, medarbetare på Kanin
www.frihetenskaniner.se

Jag har ett jättebra tips? som jag nyss har börjat med. Funkar superbra och flaskan blir väldigt fräsch & ren!
Töm ur flaskan och häll i lite ris. Skaka som en galning. Sedan häller du i vatten, ungefär en halv flaska. Sedan skakar du igen. Själv ur noga och se till att inga risrester är kvar.
Riset drar bort algerna och det blir superrent & fräscht :)
www.frihetenskaniner.se

Använder inte flaska, men när jag gjorde det använde jah varmt vatten och en flaskborste.

Använder en tandborste som går att "böja", eftersom jag inte har en "riktig" och vet inte heller var det går att köpa.

#1 - ohh, det ska jag testa! :D
#1 alltså okokt ris? :P det måste jag testa :D
jag använder varmt vatten och en gammal tandborste och en annan slags borste..

#4: Testa nu direkt, superbra. :D
www.frihetenskaniner.se

#5: Japp, okokt ris :)
www.frihetenskaniner.se

Jag tar först och häller ut vattnet ur vattenflaskan. Sen tar jag och sköljer ur flaskan med vatten. Sen tar jag flaskborsten och gör ren vattenflaskan:)
jag har flaskborste…de på djuraffären är ganska dyra tycker jag..ca50kr Men jag köpte en bambino som egentligen är till nappflaskor den hade dessutom som typ disksvampgrejs eller vad man ska kalla det där uppe så man kommer åt ordentligt på botten också :) funkar super!
Häller i varmt vatten o rengör med flaskborste, o sköljer ur den flera ggr sedan med kallt vatten :P
jag använder en vanlig tandborste, lite diskmedel och varmt vatten. Funkar bra.. ;) måste testa ditt sätt, ciss :D

#11: Gör det, starkt rekomenderat! :D
www.frihetenskaniner.se
jag har, det ser ut som en skrubborste, som man har när man diskar, men den är smalare och till för kaninflaskor.
Jag använder förstås diskmedel också :P

Kan man verkligne he i diskmedel i vattenflaskan när man rengör vattenflaskan?:O
varför skulle man inte kunna? Diskar ju allt annat bestick, gla, kannor, hundskålar ja allt annat med diskmedel… Det är väl bara bra att flaskan blir ren? Man måste såklart skölja av den noga men så är det ju med allt :)
smart :)
använder mig av en nappflask borste,
#1 Smart:) Hur kom du på det?

#20: Läste det på internet :)
www.frihetenskaniner.se
#21 oKey…:J

det med riset fungerade ju super bra =)

#23: Visst gör det!
www.frihetenskaniner.se
Testade med ris för ett tag sedan, och det funkade super! :D
Mvh Johanna
www.fotografjohanna.se

använder inte flaskor .

Flaskorna böev ju jätte rena!:D ett jätte bra tips;)
Ska prova med riset :P
Just nu tar jag en tandborste och skurar hela flaska.. Sedan en tops och gör rent i pipen! (Funkar extremt bra!)
Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

Använder en tandborste som jag har böjt. Men jag inbillar mig att flaskan är skitig ändå, så jag brukar köpa ny ganska ofta :P
Får testa med ris och se om det blir renare ;D