vinterbur?nej!
Min granne köppte en "vinter bur" till sin dotter i sommras.
Jag klipper klona på kaninen när det behövs, så idag när jag var där inne tog jag mig en närmare koll på buren.
Buren står på betong(eftersom kaninen står ute på balkongen) vi bor i lägenhetshus.
Jag kallar denna buren för en ute bur, som man har på sommaren när kaninen ska få äta gräs.
Jag ser den absolut inte som en vinterbur i huvudtaget.
Den är helt öppen under buren, det är bara galler på sidorna.
Den är inte isolerad, den har ju så den kan gå in för att slippa regn och blåst.
Jag bifogar med en bild på buren.
Jag tycker det är oerhört okunnig personal som sålt denna buren till min granne, hon köppte buren på en zooafär här i närheten.
Min granne har ingen kunskap när det gäller kaniner, så hon visste ju inte att det mer eller mindre är en sommar bur.
Det hon alltså behöver är en bra stadig bur som står på 4 ben och inte en 3 kants bur som står på barken.
Hon nämnde för zoo afären att hon skulle ha kaninen på en balkong, hur kan dem då sälja denna buren till henne?
Jag sitter nu på blocket och letar en vinterbur åt henne.
För övrigt hittade jag denna bilden på blocket, men själva buren är den samma!
Vad tycker ni?

Jag får bara ursäkta mina stavfel=)
oj… hoppas du hittar en bra vinterbur

Tycker att det är dåligt av personalen att sälja en sommarbur till din granne som inte kunde nåt mycket om kaniner.
Den där buren har inte ens godkända mått!
Bor kaninen där på vintern är det stor risk att den blir sjuk och dör.
/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin

Nej, jag tycker verkligen det var uselt av dem att sälja den.
Vinden blåser rakt in på sidorna, marken är helt öppen.
Hon har fått sätta ditt papp på sidorna och papp under buren.
Hon fick inte äns något att stänga luckan på buren med, varje dag får dem stänga till med en soppkvast på locket så inte kaninen får upp luckan.
Den var inte billig heller, buren.
Schysst av dig att hjälpa till med letandet tycker jag! :)
En såndär bur brukar en av mina uppfödare använda till att rasta kaniner på sommaren, dvs. som hagar. Det är alltså inet ens en bur som kaninen ska bo i dygnet om.

7 # Tack, ja jag bryr mig om kaninens bästa.
Det är så fult när folk lurar andra som inte kan.
Precis, ingen bur som kaninerna ska bo flera dagar i sträck.
Dem som sålde den på zoo måste bara ha tänkt på pengar och inte på kaninens bästa.
Eftersom den är helt öppen under buren så hamnade allt kanin bajs över hela balkongen så hon har fått soppa och soppa, innan hon la papp där under.
Då sa hennes vänninna åt henne" köpt en transport bur och ha kaninen i den"
Jag trode jag skulle smälla av, man kan väl inte ha en kanin i en transport bur hela livet?
Nej, gud, det finns mycket okunnigt folk här i världen.
Jag sa åt henne att inte lyssna på sin vännina, som för övrigt inte värkar kunna någonting om varken skötsel eller djurets bästa.
#9: Såg på din press att du inte verkar ha kaniner själv (?) Vilket jag bara tycker gör det mer beundansvärt att du verkar bry dig så pass mkt! 100 rosor till dig!
Usch, en transportbur att ha kaninen i?! Herregud, även om man är okunnig borde man kunna veta bättre än så..

Det är verkligen jättebra att du hjälper dem! Massa rosor :)
/ Cissi, medarbetare på Kanin
www.frihetenskaniner.se

Tack vad du är snäll ;)..
Jag har haft kanin i hela mitt liv, men när jag flyttade in till storstan fick min syster min lilla plutt.
Så nu är jag utan.
Men det spelar ingen roll vad det är för djur det handlar om, alla ska må bra.

Jag hatar vanvård av djur, nu menar jag inte att grannen vanvådar sin kanin, hon gör allt för din lilla plutten.
Men tycker vissa människor inte ska få jobba i zoo afär, vissa ska inte få ha djur i huvudtaget.
Men jag förstår vad ni menar, jag kunde lika med gärna strunta i att leta efter annan bur, kunde strunta i att bry mig.
Tack för era vänliga komentarer=)!
en vinterbur måste stå på ben lr komma upp lite. anars läcker det ju in både snö och vatten. blir för fuktigt med sommar bur. kallt med skulle jag tro.
hade en sådan sommar bur till vinterbur när jag var liten. så fort snön kom försvann mina kaniner :-/.
men jag hittade dom i garaget. pappa hade tagit in bur och allt i garaget. satt på både radio och lampa på timer :-D
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

10.000 rosor till dig! :D

Bra att du hjälper henne! (: Det där är ju som sagt absolut inte någon vinterbur. Vilken dålig personal som sålt den /:
Målar och ritar porträtt på beställning.
Gör även armband och kaninselar.
Priser och info:
http://lans.blogg.se/tillsalu/
Mina auktioner på tradera:
http://www.tradera.com/finding.mvc/itemlisting?ftgnr=1175999
100000.000 röda rosor till dig (:

Jättebra att du hjälper! 1000 rosor till dig igen :)

Åh vad goá ni är som man säger här i Göteborg ;)
Jag ska följa med henne till zoo afären imorgon där hon köppte buren, vi ska prata med dem varför dem sålde den buren till henne när dem visste att den skulle stå på en balkong, plust att det skulle vara en bur som fungerar sommar, vinter.
Tack åter igen för era fina komentarer, dem värmer=)

Sådann bur köpte jag när ronja fått ungar, för att rast dem där i, då de annars kunnat smita ut genom kompostgallrens stora "hål".
Jag säger som de andra: det är värkligen inte en passande bur för en kanin, och speciellt inte till vintern.
det är otroligt snällt, och bra gjort av dig att hjälpa denne, och att du bryr dig om kaninen!

Glömmde skriva,. Håller med alla andra !
100 rosor till dig ! :)
jättebra av dig att hjälpa henne! verkligen super! hoppas ni hittar en bra bur.
Jättebra av dig att hjälpa till :)

#22 - jo, jag försökte på det viset, men hade inte tillräckligt med nät hemma, och kunnde inte hitta något i någon affär.