Aggressiv kanin
Jag vet inte vad jag ska göra. Asta blir inte bättre.
Hon är väldigt sur och aggressiv av sig.
När jag ska ta upp henne så morrar hon och lägger öronen bakåt. När man närmar sig med handen så försöker hon hugga.
Jag klarar av att ta upp henne men hon är ändå väldigt arg.
Vet verkligen inte vad jag ska göra! Snälla hjälp!

Har samma problem med min hona. Henne ska jag sälja eftersom jag inte klarar av att lära henne tygla sitt humör.
Du har inte funderat på avlivning? För det brukar tyvärr vara det "bästa" alternativet för kaninen. Jag tror inte hon tycker det är kul att vara arg jämt :(
Mejla Amanda (lyktans) och berätta. Det är väl hon som fött upp henne eller hur? Hon kommer säkert hjälpa dig massor. Hon har varit väldigt hjälpsam med min Lyktans-kanin iallafall!

Varsågod! :) Lycka till med henne!
Puttar upp för dej Amanda!
hoppas det går bra :)
- Mvh Emma
Hoppas det fixar sig. <3

Tack alla <3 :)

Hoppas värkligen att det kommer gå bra och att du fattar ett bra beslut och att det löser sig :)

Hon har inte ont någonstans då? Kollat hos vet? Annars kan det vara hormoner som spökar, är ofta det hos honor. Precis som hos människor så kan hormonerna komma i olag, t ex som typ pms (inte för att jag säger att kaninen har det men för att "jämföra"). Inte kul för oss, inte kul för kaninen. Hoppas du kommer tillrätta med det!
Pröva att kastrera henne? :/ Jag vet faktiskt inte..
Hur gammal är sötnose ? :) Men jag vet att du gör det rätta. Och önskar dej lycka till ^^

Så har min ena hon också varit. I cirka ett halvår typ från 4-10månader men det är tonåren de kommer in i då så…
Ja Hulda var också så Hon var så till nån vecka efter sin 1 årsdag, När hon var liten var hon världens goaste bebis, sen när hon vart äldre ville hon inte ha nåt att göra med nån .Hon bet min lillebror så han fick gå på medicin. Men sen efter hennes 1 årsdag då vart hon tillbaka till sitt gammla jag :)

#14: Ja, så där brukar de bli i tonåren =/ Lite trist menmen,,

Men även om kaninen är tonåring ska de inte bete sig så. Det är såligt beteende och det ligger antagligen i släkten..
Förlåt mig, twinnie, jag småler lite… Antar att du också betett dig som en "riktig tonåring", dåligt humör, ilska, utbrott mot dina föräldrar? Det är dåligt beteende, ja, men det hör till när man är tonåring. Frågan är nu, ligger det i släkten? :D Hoppas du inte tar illa upp, jag bara skämtar!
Nej, detta med hormonproblem är nog inte så vanligt då det för det mesta växer bort men det finns de som inte blir av med sitt (precis som människor). Jag hade en kanin i 9 år som var bättre än en vakthund, hon försvarade allt!! Dåligt humör? Ja, det kan man säga utan att överdriva ett dugg men hon fick finnas på sina egna villkor och jag tror att hon fick ett bra liv ändå!
#17 kaniner ska inte vara aggressiva vare sig de är tonåringar eller inte
- Mvh Emma
min kurt var aggresiv när jag fick honom.
Jag gjorde så att jag visade vem som bestämde. Gjorde aldrig illa honom men var konsekvent. När han bet mig så tog jag tag och höll i honom stadigt en stund så han inte kunde sprattla sig loss. sen när han lugnat ner sig la jag honom i knät och klappade honom på hans vilkor. mycket pilla med öronen osv. denna procedur upprepade jag varje gång han var aggresiv. med tiden så försvann hans aggresiva sida. följande 4 år levde vi i harmoni och han var den mest underbara kanin man skulle kunna ha. han dog av ålder och en infektion som aldrig gav sig.

Jag har en hona som är aggressiv, eller var, nu har hon väll vart snäll i kanske ett år iaf :D
Hon hugger en när man ska ta upp henne ( när man skuttar i koppel oså.), hon är hoppkanin så de blev lite problem för mig. Men så hjälpte hennes uppfödare mig och då gick det mkt bättre.
De sa att jag ska hålla i selen medan jag tar upp henne bla.
Sen så ta vänster han först o lyfta upp henne, (eftersom hon är van med höger så är hon beredd att hugga dit. )
I buren passar jag mig lite också, men efter att jag bytte bur och flyttade henne så har hon faktiskt också blivit snällare :)
Så ett tips? är ju att ha i en lättfångad bur, som med lock över, så man kommer överifrån kaninen.
De vart lite jobbigt på tävlingarna när hon är så pigg fullfart framåt, så när hon stanna så fick jag inte röra henne, då högg hon. Men nu är hon snäller :)
Sen har jag en hane som är "revirig" av sig, så han attackerar/ bits bara när man ska stoppa in händerna i buren. Men jag har han nu i en bur med lock så de är lätt att fixa de man ska / ta upp han nu :)
Tråkigt:( Hoppas att det går bra

Jag tycker att det går bättre med Asta nu! Jag visar vem som bestämmer.
Tror inte att det kommer bli några problem med att få henne helt tam! :)
Tack för all er hjälp! :) <3
Kul att höra!! Lycka till!!
jättebra! hoppas det fortsätter så.