Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 705 ggr
Sagawoll
0

Kaninkiss

Alltså min kanin får kiss som liksom fastnar i rumpan på henne och stelnar! Jag tvättar bort det gång på gång så att det inte finns något kvar och städar buren ren varje dag! Har ni varit med om detta och har ni nåt tips??

[AnimeV4]
0

Kanske är en god idé att klippa/raka ner just i baken?

Sagawoll
0

#1 okej tack för hjälpen!! :)

[AnimeV4]
0

Lycka till!

Katniss
0

Är det en långhårig ras?

R.I.P. Anton 💔

Sagawoll
0

Hehe har inte koll på raser, det är en dvärgvädur om det är vad det handlar om! Hon har iallafall ganska långt hår!

Sagawoll
0

#4 glömde tagga dig i förra

Katniss
0

#5 Om hon har lång päls vid rumpan så är det antagligen därför kisset fastnar.

R.I.P. Anton 💔

Sagawoll
0

#7 okej tack för hjälpen!!

sossos
0

Låter inte normalt alls! Hon borde ju tvätta sig? Det kan vara så att hon inte kommer åt just där, kan bero på övervikt eller att hon har ont någonstans. Uppsök veterinär! :)

Pets are not our whole life,
but they make our life whole

tixEntry
2

En bild på kaninen skulle kanske underlätta för att se problemet? Om det tex är lång päls.

sociala medier jag använder mer eller mindre:
Wattpad: virrig      Instagram: lavendrclouds 
Twitter: lavendrclouds      Tumblr: lavendrclouds

Sagawoll
0

#9 tror nog att det har med den långa pälsen att göra som andra har skrivit för min kanin är inte överviktig, långt ifrån då hon älskar att springa mycket så det är nog inte det. Men tack för hjälpen!

Sagawoll
0

#9 och blir det inte bättre ska jag absolut åka till veterinären!!

Sagawoll
0

#9 och blir det inte bättre ska jag absolut åka till veterinären!!

Maleficum
2

Även långhåriga raser som är friska ska kunna hålla sig rena i rumpan! Har angorakaniner och de tillfällen de inte kunnat hålla sig helt och hållet rena i rumpan beror på att pälsen på bröstet är för lång (och i vägen), honkaniner kan ju lätt få "hakklapp" som också kan medföra problem med tvättandet av baken (mina angorahonor fick "haka" på äldre dar trots att de var frigående och inte alls fick mycket annat än hö, gräs och grenar). Har de också haft tovor i ljumskarna och i armhålorna är de motvilliga för vissa rörelser då det drar i skinnet. Trots dessa problem har de ändå inte fått intorkat kiss i rumpan utan isåfall bara nattbajs de inte nått att äta upp så skulle besöka veterinär för att undersöka så det inte är något som är problem med henne.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

kanin/höna
0

hur gammal är kaninen? ibland så tar det tid innan kaninen lär sig riktigt hur den ska göra. och om hon tidigare aldrig haft problem med det är det något galet

tiger tok
0

Två lejonkaniner jag känner kan tvätta sig utmärkt, och en utav dem var 10 år gammal!