Bondningshjälp
Någon som vet om det finns någon i Uppsala eller i omnejd som hjälper till med att bonda kaniner mot en avgift? Eller om tjänsten ens förekommer..?
Bonda?
#1 Att sätta ihop kaniner och få dem att trivas tillsammans, det kallas på engelska "bonding" och uttrycket har följt med till svenskan 🙂
#0 Jag har aldrig stött på någon som erbjuder sig att bonda kaniner i Sverige, vet att det är vanligare i Storbritannien, sökte själv runt en del när jag hade problem med mina två.
Kaninerna Benjie och Luna
Tumblr - ☆ - Instagram
Medlem i Sveriges Kaninvälfärdsförening
#2 Synd att du inte heller hittade någon :/
Jag vet en i Vallentuna som kanske kan hjälpa,kan fråga henne! 😊
#4 Gärna! Vad är det för någon?
Hon är väl inte utbildad inom kaniner men har mycket stor erfarenhet av kaniner och övriga djur, hon har även bondat många kaniner då hon haft kaniner sedan hon var liten och är ca 50 år nu!
Väcker liv i min gamla tråd utifall någon har något tips? ☺️
vad är det för kaniner du ska sätta ihop? någon speciell anledning med att du vill ha hjälp? jag brukar sätta de nät i nät i några veckor sedan släppa ut de där ingen tidigare varit. hålla uppsikt och sedan låta de gå in i respektive bur och hålla på så i någon/några månader beroende på hur de beter sig. men jag kan kanske fixa en plats där de får bo nät i nät här hemma i Ulricehamn men de lär ju ta tid. jag tror att det är lättaste sättet att låta det ta tid. endel tycker att man sätter ihop de på trång yta och låta de göra upp. det kanske går fortare men ingen vits tycker jag
såg din andra tråd nu och om de bits kan du ställa de med en 5-15cm mellanrum mellan gallerna som sedan minskas ganska så fort men rekommenderar att du väntar med bondningen tills hon är helt återställd