Kanin iFokus

Kanin

Etikettkaninungar-och-avel
Läst 660 ggr
missMoa
0

För snuskig hane

Jag har 2 hanar inomhus i mitt rum o ena hanen är knapps snuskig alls sen han fick sin kull me en av mina honor. Men andra hanen juckar mot allt o alla. Vad kan jag göra? Ska avla på honom så kan inte kastrera honom kan jag typ göra något annat?? Just nu är han jättejobbig:/

Peak303
4

Enda sättet är tyvärr att kastrera

-'  Malin Hultman
_' Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Eslöv, Skåne
Portfolio | Instagram-kanin | Instagram-katt 

vallhund
11

Skall man ägna sig åt Avel så bör man veta vad man sysslar med o inte avla på djur med oönskat beteende.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

Fridaaaa
2

Kastrera är enda sättet. 
Men säger som #2.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

missMoa
0

Han har bara varit såhär typ senaste veckorna han har varit jätte gosig hela tiden annars:/ kan de bero på att när jag gett hanarna kvällsmat så har jag varit ute o tagit hand om alla honor innan hanarna. Kan de vara så att han reagerar så på att jag luktar hona? brukar i vanliga fall ta först hanarna sen honorna o sen gå o göra annat. Går kaninlukten igenom en vinterjacka till kläderna? Ska testa ta hanarna först o sen honorna som i vanliga fall o kolla om han ändrar sig:/ annars för han kanske flytta om han inte lugnar sig lite men vi får se:) tycker ni att jag borde testa de?

kanin/höna
0

som #2 och #3 säger ska man inte avla på beteenden man inte vill åt. men att som #2 säger att man bör veta sådant vill jag försvara tillbaka på för man kan inte veta allt. man är aldrig full lärd och lär sig under tiden. vet själv hur det var början och fortfarande idag två-tre år senare. hur mycket man än läster dyker det upp saker man aldrig hört talas om. och är det inget värre än juckning och han är snäll i övrigt så tycker jag inte att du ska skippa honom i Avel.

och att du luktar hona kan göra mycket med deras beteende