Dvärghare- ungar!
Hej! Min kompis funderar på att para sin dvärghare. Ville bara veta om det finns några erfarna kaninhanterare som vill köpa en elller flera av ungarna! De kommer i så fall om ca 6 vecor. Mer info om föräldrarna kommer vid förfrågan😊🐰
Ta inte ungar på aggressiva kaniner!!
Om hon ska para sin dvärghare, av vilket syfte? Och om hon nu bara ska göra det föratt så borde ni inte fråga på iFokus.
Hon vill para dem för att sälja ungarna. Hon har fött upp djur tidigare, så hon är erfaren. Vi frågar på iFokus för att det verkar som en bra sida för att få tips?, men självklart kommer vi använda oss av andra sidor också. Och som sagt: vi har inte parat kaninerna än. Måste ju ta reda på mer först!
#3 Man ska INTE PARA FÖR ATT SÄLJA KANINUNGARNA! Hon är inte erfaren=C En erfaren har ett syfte för om dom ska ta kull för hoppning, kel, utställning eller Avel. Inte för att sälja! Säg det till henne, Ta inte någon kull om du bara ska sälja dom!, om hon inte förstår så kan hon gott som läsa detta här inlägget tusen gånger tills hon fattar! HON ÄR EJ ERFAREN OM DET.
#1 Du vill alltså mena på alla dvärgharar är aggressiva? Du är varmt välkommen att hälsa på min brud om du tror det.
Frågan om hur erfaren TS vän är eller inte går inte att svara på utifrån att hon ska sälja ungarna, men hon bör vara medveten om att det krävs särskilt tillstånd av Jordbruksverket för att föda upp kaniner med syfte att sälja dem. Att sälja kaninerna är också ett syfte, men med tanke på den mättade marknaden så kanske det inte är den bästa anledningen till kullen.
Vad är det för färger på föräldrarna? Utställda/stambokförda?
#5 Tror hon syftar på den andra tråden som TS startat där hon skriver att hennes kompis dvärgharar är aggressiva :)
Pets are not our whole life,
but they make our life whole
Ok tack alla så jättemycket för svar! Det är inte jag som ager kaninerna så det är svårt att svara på alla frågor. Honan har rexpäls och madagaskar färgad. Hanen är svart och vit, vanlig päls.
Ok tack alla så jättemycket för svar! Det är inte jag som ager kaninerna så det är svårt att svara på alla frågor. Honan har rexpäls och madagaskar färgad. Hanen är svart och vit, vanlig päls.
#10 Säg till henne att man ska ej avla på kaniner om man bara ska sälja ungarna och när om är aggressiva!
#6 Jaha, den bommade jag totalt! Ber om ursäkt för det! Att hon kommit över en rexpälsad dvärghare låter otroligt, likaså en madagaskarfärgad. Du har ingen bild på kaninerna? Utifrån den andra tråden vet ägaren inget om bakgrunden och det är tyvärr ett bra skäl att inte para förutom temperamentet, vem vet vilka defekter de bär på.
Finns varken rexpälsade dvärgharar eller madagaskar dvärgharar i Sverige. Antingen bor din vän i utlandet, eller så är det inte dvärgharar. Skulle rekommendera att inte ta kull.
Not your mom, not your milk.