Sten hårt NEJ!
Mamma säger Nej till en kompis till Jappo men jag känner att Jappo skulle vilja ha en kompis! Jag har föklarat för mamma att Jappo behöver en vänn och att hon är ensam om dagarna och när jag har gått hem från mamma till pappa! Hon är Omöjlig
Har ni nått tips??
säg att du har hittat en uppfödare ( haha eller de va jag :P )
En kanin behöver nödvändigtvis inte en kaninkompis att bo med, så din mamma har rätt.. :)

du får helt enkelt ha tålamod.. ;)
Säger som Myriis
Eller respektera att ett nej är ett nej.
Tror inte att Jappo känner sig ensam. Kaniner är inte parlevande!
/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin

Jag får tjata och tjata x'd
och säga som Alicia att jag hittat uppfödare XD som jag har :o
Tack Alicia för att du hitta uppfödare på google :'d

Ska de bo i samma bur??
Tackar :D
Ojj, menade visst varsegod :D
Jo säg så här eller det fungerar för mig :)
Jo du mamma du vet Jappo när jag hoppar/leker med honom tycker han att det inte är så roligt och han blir mkt gladare om han får en kompis jag kan väl iallafall försöka med en till kanin eller ta den på foder ett tag :) (hund ögon)
eller så kan du säga det här( det fungerar bäst)
Mamma kan jag få en till kanin?? Då säger ju din mamma NEEJ och då säger du: men jag sitter så mkt framför datan när jag bara har en kanin och det är väl bättre att vara ute/inne och leka med dom i friska luften???
Det brukar jämnt fungera
/ Emma
Kolla in min blogg, väluppdaterad och högt rankad hästblogg- http://enallroundryttare.blogg.se !
Jag tror du vill ha en kanin för att "du vill ha en", om du fattar? Inte för att Jappo ska ha en kompis?

10# x'd
11# Taaaaaaaack :d

Gud vad glad jag är som aldrig haft detta problemet med mina föräldrar ^^ De går med på det mesta :)

14# Lyllo x_x

12# tror hon blir gladere.
#16: hmm, okej. Har för mig att två honor inte är särskilt lätta att sätta ihop.. Fast jag har ingen erfarenhet själv… ^^

2 honor funkar ibland, inte inte. I så fall ska man helst sätta ihop 2 ungar. 2 kullsystrar kan också funka bra, eller mor & dotter.
2 hanar brukar faktist aldrig funka. Känner ingen som har 2 hanar som har funkat ihop en längre period.
Kaniner lever inte tillsammans. Tillbringa mer tid med Jappo istället för att skaffa en till.
/ Cissi, medarbetare på Kanin
www.frihetenskaniner.se

Var inte Jappo en hane nu plötsligt dessutom?

#18 Jag har haft två hanar. Funkade utmärkt! Har även kompisar som har okastrerade kullbröder tillsammans utan problem.

#20: Vad härligt att de funkade ihop. Hur gamla var de när de sattes ihop?
/ Cissi, medarbetare på Kanin
www.frihetenskaniner.se

#21 Det vet jag inte, de var omplaceringar ^^

#19 Undrar samma?

Jappo är en hona.

#24 Så dem är säkra nu? Innan trodde hon att det ev. var en hane iaf.

Vi har ingen aning x'x Vi måste ju kolla det..
Bäst att kolla det först då..
Ha tålamod….en dag kanske du får en kompis till Jappo:)