Kanin iFokus

Kanin

Etikettbur-och-aktivering
Läst 995 ggr
0

Hö o inredning

Hej! Hur har ni höet i era kaninburar? Min drar ut höet i hela buren och behöver helst ha rent underlag. Och hur har ni inrett era burar? Skulle behöva lite bättre inredning och bättre sätt att ge hö på😊🐰

Hästbäst
0

Jag har en höhäck (som kaninen kan sitta på) och en liten tunnel (som beställdes för liten för den var egentligen till han att krypa i) som jag stoppar in höet i.

Hästar är våra bästa vänner

Smultrondraken70
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vi har byggt ett litet "matrum" till dom så åker inte höet runt överallt. Använde Ikeas påshållare som höhäck.

[lillelull]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

Vi har en sån upphängd trä höhäck och hon är en " frigående " i lägenheten  dygnet om.

Buren används inte längre men den får stå kvar i lägenheten tills jag hittat något annat galler jag kan hänga höhäck grejen.

Valde att sätta en lite större balja kring å undertill för hon drar ju gärna ut hö ur höhäcken typ 4 sekunder efter man fixat fint, men det håller sig iaf inom baljan 😂

Så vi har inget hö som ligger på golvet som tur är, det hade vi innan vi inte hade en sån bra lösning.. Höet blev utdraget å nerkissat och det var ju bara jobbigt för både min lilla ninis och mig.

Gillar att ha sån trähörack mer än dom i galler också  för jag tänker att hon skulle kunna hoppa ner i det å skada sig.
Denna har liksom ett lock också så det är praktiskt.

http://www.zooplus.se/shop/gnagare_smadjur/burtillbehor/hostall/279164 där är en länk till den jag använder, och det verkar vara många kaniner som också använder de som sittplatser! 

Lite dåliga bilder nedan men du förstår principen 🙂

[EM L]
0

Jag har en höboll och en liten låda med hö så att hon kan sitta i den och äta hö. Praktiskt bädd också🙂 Kan lägga in en bild imorgon då jag ej har WiFi på iPaden här hemma.

[EM L]
0

#3 Har också svårt för galler höhäckar… Blir så orolig att hon ska hoppa ner i såna och bryta benen😕 Så använder höboll, plastkoppar, lådor och ett litet trä diskställ som höhållare🙂 Hon har flera hö platser som i naturen har dom ju maten på flera ställen.

MuffinDigger
0

Mina brukar alltid stöka runt med det och sen gå på det. Har hittat en liten lösning åt problemet. Jag tar helt enkelt och lägger det på olika ställen. Det är samma mängd. Mina troll hatar högaller. Det får inte alls sitta uppe tycker dem, så så fort matte inte ser tar dem ner den. ;P