Pellets?
Hej, jag har märkt att min hane har betett sig konstigt pga pelletsen jag ger honom. Han tuggar, går till ett annat ställe i buren och spottar ut det som om han spyr. Jag vet inte anledningen. Det har också hänt min hona. Men efter en stund mår de bra igen.
Jag tror att det beror på märket, några andra förslag?
Vad har du för märke? Märker du att de mår dåligt, även om det bara är en kort stund skulle jag bytt pellets eller kanske ta bort det helt❤️
Pets are not our whole life,
but they make our life whole
#1 Det är märket vitakraft.
#2 Inte speciellt bra märke
Kaniner kan inte spy
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#3 Vilket märke rekommenderar du?
#4 Cuni complete, selective är två bra :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#0 Hostar de upp pelletsen med ljud och kväljningar? Hur mycket ger du de av pellets och vad åt de innan? Tänker om det kan vara foderstrupförstoppning
Jag ger rabfor till mina kaniner och jag tycker det är bra!
Hade rabbfor förut som ovanstående rekommenderar, det är dock framförallt tänk till slaktkaniner vilket resulterade i att mina ökade för mycket i vikt samt att hanen ofta fick ont i magen då det innehåller för mycket fett.
Använder nu oxbow essentials vilket kaninerna gillar och som funkar bra för llas magar. :)
Oxbow Bunny Basics:) använder jag. Hade en kanin tidigare som åt pellets så fort att han inte han svälja och han kunde börja hosta och liksom ulka och ha sig så man trodde hans skulle kvävas:( åt honom fick man ge bit för bit.
#6 Inga ljud för han av sig alls när det händer. Men det har slutat hända nu. :) Jag ger dem en liten mängd pellets och mycket hö.
Vad bra men skulle ändå slutat med vitakraft. Inte alls så bra för kaninen som de själva säger! Dessutom är det ganska dyrt om man jämför med andra märken.
Pets are not our whole life,
but they make our life whole