Roliga kaniner!
Här tänkte jag att man kan skriva om vad ens kanin gör som är roligt.
Min kanin Mira är helt på vakt.
Så fort man öppnar ett skåp eller en burk utan mat så rusar hon fram till mig och tänker " Var är maten!?"
Så säger hon på sitt språk😃
Och när det står en burk med kaninmat på golvet så går hon fram och försöker öppna locket=P Hon är matglad och gosglad.
Vad kan era kaniner hitta på för roligt?
Min hane har sina dagar då han springer runt och välter (puttar och slänger iväg) typ saker som ligger på marken, flyttar på väskor, gnager sönder skor, går runt och nyper mig i fötterna och hoppar upp på matbordet och puttar ner skålar och allt möjligt..!😈Men, vad gör man inte för sin lilla nin😴
Innan Charlie och Skutt flyttade ihop bodde Charlie i en lite mindre innomhusbur som vi ställt i boden. På morgonen gav jag henne lite pellets i ett hörn av buren och sedan när jag kom hem igen på eftermiddagen såg jag att hon kastat bort matskålen. Hon tyckte tydligen att den satt bättre åvanpå hennes hus, i hörnet passade hennes rumpa bättre XD Samma visa varje dag, hon flyttade den alltid till exakt samma ställe, tokiga kanin…
Pets are not our whole life,
but they make our life whole
Hihi. Ja.
Min förra kanin minns jag nu. En gång när han skulle få mat så blev han helt galen och hoppade upp ur buren…