Ingen mat
Nu vill inte min kanin Cloetta äta. Jag bytade mat igår men inte helt. Jag blandade den nya med den gamla. Alla kaninerna uta Cloetta åt upp och idag när jag skulle ge henne mat så nosade hon på den och sprang i väg. Jag försökte få henne att äta den men det gick inte. Jag gick till och med in och hämtade den gamla maten med den dög inte heller. Men jag gav henne den gamla maten och en massa hö och en stor pinne.
Gjorde jag rätt??

:o jaa du gjorde nog rätt

Hon kanske inte gillar den nya maten?

#2: Men jag gav henne den gamla sen och den ville hon inte heller äta.
men hon kan ha bett fel! kolla tänderna!
Akta så att hon inte kan ha fått förstoppning!
Kolla om hennes buk är hård eller uppsvälld.
Du kan även titta till hennes tänder som andra gett dig råd om.
Ring till en veterinär och rådfråga om hon fortfarande inte har ätit på ett tag och du inte hittat någon orsak till det.
När man byter foder ska man bara ändra på fodret lite i taget och inte helt plötsligt ge henne en helt ny fodersort.
Men det var bra att du gav henne hö som är bra för matsmältningen.
Lycka till!

Har hon ätit hö?
/ Cissi, medarbetare på Kanin
www.frihetenskaniner.se

Dricker hon som hon ska?
/ Cissi, medarbetare på Kanin
www.frihetenskaniner.se

putt

#4: Hon har inte bettfel.
#5: Hon har ätit lite men inte mycket. Jag började inte med den nya maten helt plötsligt. Jag har balandat den med den gamla maten rätt så länge.
#6: Ja hon äter hö.
#7: Hon dricker.

Hon älskar banan och hon fick banan till frukost men nu när jag kom ut så hade hon inte ens rört bananen. Jag tycker att hon är helt skakig.. Jag ska ringa veterinären men jag kommer inte kunna åka dit idag. Vad ska jag göra??

Nu vet jag vad det var för fel på henne. Hennes kindtänder var förlånga och skavde på hennes kinder. Veterinären fick klippa kindtänderna.

#11 Vad skönt att du hittade lösningen :) Sövdes hon när dom klippte kindtänderna? Lite nyfiken bara.

#12: jag tror inte det för det gick väldigt snabbt. Nu ska jag ge någon lösning i vattnet och lite morotspure för att hjälp henne att börja äta-

Pussa Cloetta från mej <3

#14: Ja det ska jag göra. Men inte nu för hon är helt kladdig runt munnen med Motorspure.

tur att det löste sig och att ni upptäckte att de var det som var felet :)
Jenny
Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
Kika gärna in på min blogg