Kanin iFokus

Kanin

Etikettbur-och-aktivering
Läst 1240 ggr
zakkris
0

Hjälp, burinredning

Har två omplaceringskaniner som hela livet bott i små burar. när de kom hit fick de en hundgård att bo i, alltså 3kvm innomhus + 3kvm utomhus. Nu till vintern kommer jag göra som så att jag stänger ut, så de får 3kvm totalt att vara på under snötiden, blir de ingen snö så får de hela gården öppen. Detta valde jag då ena kaninen är löwenblandning och har rejäl man vilket lätt kommer bli fylld med snöklumpar och liknande och dessa kaniner är otroligt vilda, så för att minska deras stress med att försöka få tag på han varje gång han har problem med pälsen så väljer jag att stänga när snö kommer. 

Nu är de så att eftersom de är hundgård är det väldigt kalt där inne, de har en gammal vedspis som de hoppar i och gömer sig bakom när de vill komma undan från mig, annars finns det inget där. Det är drygt 2m till taket, så finns möjligheter till klätterbanor, men jag har total ide torka, jag vet verkligen inte va jag ska kunna hitta på där inne åt dem. 

De är båda ganska stora ca 2kg kaniner, lövenblandningen är lite mindre och den andra är vädur, troligtvis blandning mellan dvärg och någon större vädur

Lev livet i ett rosa glittrande unicorn moln

tixEntry
2

Ta in saker utifrån, det uppskattas alltid! Stubbar att hoppa upp på, stenar att sniffa på och grenar att gnaga på. Dessutom brukar tunnlar och några hus som man kan sitta i vara populärt. Du kanske kan hänga/sätta/lägga höt och annan mat på olika platser så kan de äta på olika ställen? Ha gärna en grävhörna eller grävlåda med jord, sand eller liknande att böka runt i också.

Kan du visa bilder på hur det ser ut där inne nu?

sociala medier jag använder mer eller mindre:
Wattpad: virrig      Instagram: lavendrclouds 
Twitter: lavendrclouds      Tumblr: lavendrclouds

zakkris
0

#1 Får ta å gå ut i skogen och leta lite då :) Kollade i våra hästhagar efter saker till hönsen men hittade inget där så där finns inget till kaninerna heller. Men har skogen nära så det kan jag göra. Tänkte kapa grenar från ett äppelträd vi har i en av hagarna, så där kommer jag ta grenar ifrån under vintern. Hö äter de knapt något av, har för tillfället lagt in så de kan äta+ bygga med då jag inte får tag på halmbal (bor på gård och fler djur behöver halm) när jag funnit det så skall det in halm i hela botten, där det nu är hö och spån. Grävmöjlighet har jag hört på annan sida med, vet dock inte hur jag skall lösa det riktigt, vill i så fall ha det i någonting då jag i vår sen skall kunna städa ur lättare, kommer under vintern bara ta bort deras toaletthörna, annars blir det rensning till våren då det är tillräckligt varmt. 

Bilder skall komma upp inom kort, har dem på mobilen och alltid när jag skall ladda upp via mobilen tappar iFokus mina bilder så skall bara föra över dem till datorn så skall de upp sen.

[BunnyTok]
0

Stora grenar, stubbar, stor hög med hö, en hög med halm och en sandlåda med jord eller sand.

zakkris
0

Bilder på utrymmet, detta är från "dörren" mot utegården samt att de har öppenspisen i vänstra hörnet

zakkris
0

Wilmarabbit
0

Stubbar/Grenar, Tunnlar(Gjutrör(Tror jag?), i tyg finns på bla rusta, biltema och öob), Hus, Broar, Leksaker osv

Kolla gärna in bloggen Regnbågehttp://nouw.com/wilmajRegnbåge

Ballong http://terabitiaskaniner.weebly.com/ - Hoppkaniner i Västra götaland Ballong

tixEntry
0

#4 #5 Kan tyvärr inte se bilden :/

zakkris
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

Detta är så de ser ut nu, detta är två tredjedelar av inneplatsen, alltså ungefär en kvadratmeter per bild, i den som inte finns med finns ingen byggmöjlighet då vedspisen står där som jag skrev om innan

tixEntry
0

Ser bra ut! 👍

zakkris
0

#9 det skall in mer dock, de gör iofs tunnlar i höet, men skulle vilja att de hade mer att leka med