Tindra ee konstig!!
Idag när jag skulle kolla till Tindra och ge henne mat och sånt så skulle jag precis klappa henne innan jag gav henne mat.. Då kom hon framrusande och höll på att bita mej och morrade typ.. Varför gör hon så?? Är hon arg på mej?? Hur ska jag kunna få bort det??
jag vet inte, kanske markerar hon sitt revir…??

Ja men hon har typ aldrig varit så ;(
Så kan Leona också vara ibland :P Ta det lungt! Inget som kommer att vara förevigt :) Tror att det är tonåren :P Brukar bara säga åt Leona. Typ såhär:
* Jag tar matskålen och ska fylla på *
Leona: grrr grrr morr morr (x'D)
Jag: Ge dig Leona!
Kan vara som #3 säger, hon är i tonåren och kanske brunstar hon för första gången!
Då kan dom bli riktiga surisar!
Jag blev biten hårt av min hona när hon brunstade första gången, nu morrar hon mest och gör skrämselutfall!

Nise morrar hela tiden när man ska ta matskålen! <3

men brunstar hon för första gången när hon är 4 månader??
#6 Det kan hon mycket väl göra :)
"Kaninhonan blir könsmogen vid 3-9 månaders ålder, hanen vid 3-10 mån ålder."

okeej..Hoppas inte hon är så här hela tiden,, för jag älskar henne xD hahaha
#8 Tror inte att det är någon större fara :) Men det är bara att vänja sig x'P Men det kommer nog gå hur bra som helst :D

Okeej :D Hehe.. Men tänkk om det inte är det?? Tänk om hon bara är arg på mig??
#10 Det tror jag inte, och om det nu skulle va så så tror jag att de går över snabbt.
t.ex Leona och jag va ute och skulle hoppa en gång (Ok, ca 2 veckor sen x'D) Och då hade hon får kopplet mellan benen och jag tog lite i kopplet och försökte få ort det men Leona sprang bara runt runt och till slut skrek hon och då släppte jag kopplet. Sen försökte jag få tag i henne men hon hoppade upp emot mig och försökte bita mig m.m. I alla fall fick jag lös kopplet och in henne i buren. Sen efter ca 4 timmar var hon som vanligt igen och pussade på mig och så :D

Okeej :D

Tror som #3 :)
Molly kan också vara så att hon försöker attakera min hand om jag ska ta hennes matskål men då brukar jag hålla för ögonen på henne så hon inte ser att jag tar den x)

Okej :D Tack för alla svar! :D
Som de andra säger. Hon brunstar nog. Då kan honorna bli lite tjuriga (Fullt förståligt! (finns det ordet? xD) många människor blir ju även de lätt irriterade och sura.) Första gången brukar de också vara som tjurigast. Det går över snart ska du se :). Min blir också tjuriga. Varje fall Ping Pong.
Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com
Frallan gjorde så när jag och min lillasyrra hade varit hos en kaninuppfödare. Hon kände sig rädd och bet min lillasyrra i handen. Det kan vara så att hon kände sig kränkt eller något sådant! Hade du varit med någon annan kanin före du gick till henne?

Nej det hade jag inte varit..
317 okej, men då är det säkert tonåren eller att hon är brunstig. Det går över ska du se:)
Tonåren, brukar gå över :)
hon kanske var så hungrig så brukar stampe vara ibland

Okeej :D Tack för alla svar! <3

Sådär är min kanin också x) När hon morrar så tar jag hennes älsklingsleksak, sen lugnar hon ner sig tills hon får sina leksak XD
jag skulle bli sur om någon försökte ta min matskål

Peach brukar också "knorra" (som jag kallar det ;D) Det är så fruktansvärt gulligt x'D Hon knorrar oftast när jag kommer med mat, och låter som "Ge hit maten GENAST!" xD
Och när hon brunstar blir hon också en sån där surkart, gör utfall och så, men det är bara att strunta i. xD

det kan vara att hon är i brunst nu .. Min Maja är likadan ibland, så jag tror på brunst ^,
Jenny
Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
Kika gärna in på min blogg

Oki :D

låter som att hon är brunstig. :P
Mööh x_X , min kanin han morrar å så.. hm.. :/ hoppas inte han är brunstig x)

Det är bara tonåren,du kan vara lugn! ;)
Ja, det är säkert tonåren. Mina kaninhonor har oxå varit så, det är bara att känna igen sig själv när man är i tonåren ;)
men även om det är en liten tonårsbrutta så får du inte glömma att visa vem som ändå det är som bestämmer.
Det är inte okej att springa fram och göra utfall när man sätter ner handen i buren, även om utfallen inte är på rikitigt.
Visa dig inte rädd, det är det viktigaste, för om du gör det vinner hon och då kan det fortsätta i vuxen ålder.
Antingen sätter du bara ner handen och tar upp matskålen även om hon gör utfall (detta funkar om kaninen inte biter).
Om hon är en sådan som biter vid utfallen så får du säga ifrån, fast behåll lugnet.
Lycka till!