Registrera ?
Jag har funderat på en sak..
Maja är köpt i djuraffär men går det att registrera henne någon stans så att hennes avkommor kan få stamtavla ? Isf vart ? låter ju inte så troligt men vill vara på den säkra sidan .. :P
Jenny
Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
Kika gärna in på min blogg
Tror inte att det går registrara henne någonstans om du inte har stamtalva/härstammningsbevis vilket hon troligtvis inte har då hon är köpt i djuraffär.
Nej du kan inte registrera en kanin som inte har stamtavla ("renrasig") däremot kan du registrera i hoppklubbar men då måste du tävla kaninen

okej tack, men om jag hör med djuraffären där jag köpte henne (ägarens dotter har Majas mamma tror jag) om dom har något härstammningsbevis på mamman, kan man göra ågot då ?
Jenny
Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

putts hjälp (A)
Jenny
#3: Kaninen ska ha stamtavla & vara märkt i båda öronen för att kunna ställas ut.

ja så långt är jag med men kan man på något sätt göra så att Majas ättlingar kan få stamtavla ? :P
Jenny
#6: Är det inte lättare att köpa en renrasig kanin som är öronmärkt & har stamtavla ifall du vill avla fram renrasiga kaniner?
#6 Nej det finns inga sätt att ge hennes avkommor stamtavlor. Du kan ju skriva härstamningsbevis på dem dock, men stam kommer de aldrig att få.
Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft

okej tack :)
Jenny