OT - Vegetariska Recept
Ja, Jag vet att det finns massor med Veg. trådar. Men dom är så gamla och vi behöver nya tycker jag :P.
Här kan ni lägga upp massor med goda recept och annat gott :). Roligt att tipsa varandra. :).
Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com
Snabblagat:
Några (Qourn) kycklingbitar, Wook grönsaker och Sötsursås. (Stark, Thai!) Stek bar allt i en vanlig stekpanna. och Servera.
Skit snabbt och super gott ;). Tar typ 7 min.
Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com

Gott! Har dock inget veg.recept .. :(
okej :P
Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com
de e gott å ta Quornfärs och steka de och ha det som tackos
Qourn fileér & pommes frites med sallad & halloumi ost (osäker på stavningen) är min favvo, tror jag.
vegetarisk korvstorganoff med ris är smaskens!
Ta ett par sojakorvar och skär dom i avlånga fyrkanter.
Stek i stekpannan. (om man vill kan man ha i lite stekt lök ockås det är gott)
Sen har man i creme fresch(stavning), lite krossade tomater och tomatpuré.
Krydda och servera!
Man kan ju göra massa goda soppor och grytor också med linser, bönor och grönsaker.
Det mesta vegetariskt är supergott :d Mkt fräschare än kött!! ;P
#5; oo ja.. Det är så himla mumsigt!
#7; skär dom i avlånga fyrkanter. Du har missat att man kan skriva rektanglar? x'D :P Men det lät skit gott ;)
Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com

x'D Haha

Jag brukar göra pastasås på färska hackade grönsaker (purjolök, squash, morötter, paprika, broccoli osv) samt ibland stekt svamp/sojabönor/tofu. + grösaksbuljong + teryakisås + sweetchilli + vitlök + massor med grädde ^^
Broccoli och quornfärssoppa är också gott. Linssoppa för den fattige studenten ^^
Ournfiléer är supergott men lite för dyrt >.< Mitt rekord är 8 quornfiléer + ungsstektpotatis och grönsaker på en skollunch XD Gottgottigottgott ^^

låter mumsigt! :D ska kolla här till nnästa lunch :D Quorn e ju bara för gott!! :D
gillar dock inte sojakorv så mkt.. "/
Kan ju berätta min lunch ;)
1 Mitt val vegetarian tablett
3 Stekta (små) ägg (i majsolja xD)
1 Tomat
1 Knäckebröd
Qourn (kyckling) bitar med sötsur chilisås (från thailand).
Det tog typ bara 10min att göra och var riktigt gott xD
Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com

Är inte veg. men mamma brukar göra en sjuuukt god "pastasås" ibland, eftersom hon går på ngn speciell diet x) Men aja. Det är bara att blanda lite krossade tomater, lök och någon speciell grädde som mamma köper. Ska ta reda på vad den heter. Det blir helt sjuktgott ^^ Också pasta till det :)
*putt*
Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com
#9: Haha. jadu. rektanglar hade ju varit lite lättare att skriva. höhöh :D
En annan rätt som är jättegod.
Man börjar med att woka lite grönsaker tillsamman med qournbitar.
Samtidigt kokar man ett paket nudlar.
När nudlarna och woken är klara häller man ner nudlarna i woken och så rör man om.
Sen ska man ha i lite sötsur chilisås och lite soja och så kan man även krydda med lite salt och vitlökspeppar eller vad man nu gillar. Det blir också gott om man har i en skvätt matlagningsgrädde.
Så himla mumsigt.
oj vad hungrig jag blir nu :P
#16; Det där ät skit gott (om man tar bort grädden då xD). Ska jag nog göra till lunch i morgon ;P
Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com