Svullen under ögat
Hej! Upptäckte imorse att det var lite svullet under Elliots öga. Har försökt att kontakta veterinär men de har ju inte öppet idag eftersom att det är söndag. Tänkte därför kolla med er om ni tycker att det ser allvarligt ut? Ska jag tvätta det och ringa veterinär imorgon, eller tror ni att det inte är så allvarligt? Tack på förhand
Här är en bild på hans friska öga.
Ring och rådfråga veterinären? 😊
Ögon är känsliga. Vågar inte riktigt råda dig:/ hade det varit min kanin så hade jag försökt att hitta en jouröppet veterinär och ringt och bett om råd. När Molly rev Kasper i ögat så ringde jag den jouröppna vet som är närmast oss (visserligen en vardagkväll, men rätt sent). Det slutade med att vi åkte in med honom, veterinären kunde inte alls kaniner, men ögon det kunde hon, så vi fick jättebra hjälp. Fast Kasper såg mycket värre ut än din kanin. Igensvullet och rann vätska. Din kanins öga ser ju torrt och fint ut, men som sagt var ring och rådgör med vet. Ber om ursäkt för luddigt svar:/
Det ser ut att vara en liten svart prick vid ögat. Kan det vara en liten sårskorpa, att han har stuckit sig eller så? Det brukar ju svullna upp lite vid sår. :/
sociala medier jag använder mer eller mindre:
Wattpad: virrig ᔕ Instagram: lavendrclouds
Twitter: lavendrclouds ᔕ Tumblr: lavendrclouds
Inser nu att jag var lite otydlig men jag har försökt att ringa till veterinär, men de svarade inte eftersom att det är söndag, men jag ska ringa imorgon. Funderade också på om han stuckit sig på något, det stämmer att det är en liten sårskorpa. Men jag vet inte riktigt på vad isåfall. Det skulle isåfall vara om det kommer från en fästing, men kan det bli sårskorpor av fästingar?
#6 Ja, om det kliar så kan han ju kliat sönder huden…?
sociala medier jag använder mer eller mindre:
Wattpad: virrig ᔕ Instagram: lavendrclouds
Twitter: lavendrclouds ᔕ Tumblr: lavendrclouds
Ja, så skulle det mycket väl kunna vara. Borde jag tvätta det med saltlösning eller något sådant?
Jag hade nog avvaktat och kollat med veterinär först!
Djur är vänner, inte mat